• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • SilentStar

Jag vill gärna hänga på här, om det är ok? :)

BF 13 juli, andra barnet, en liten påg ;)

• Annaliz
    Bebbe011 skrev 2011-03-06 22:08:57 följande:
    Annaliz! Helt klart den bästa vagnen tycker jag, hade en citycross med lillan sen bytte jag till en enklare sittvagn också emmaljunga iof. Hade jag inte haft en till liten till så hade jag köpt en sån vagn igen. Men nu blir det syskonvagn istället bor ju i norr också så grym vagn för snö osv.
    Vad roligt att höra så bra recensioner om vagnen :)
  • Annaliz
    Kiira skrev 2011-03-07 08:54:20 följande:
    Annaliz vi bor inte så långt ifrån varandra!! ja bort i övertorneå så vi borde ju föda barn på samma sjukhus =)

Jahaja sedär :) Ska du föda på Sunderby sjukhus?
  • Puggan
    Mammas V skrev 2011-03-07 09:32:10 följande:
    Hej!
    Jag ska få barn nr 2 den 15 juli.
    Ska till MVC idag, känns sådär då ja redan gått upp 13kg, gick upp 23 med första.

Hur mår ni andra i denna perioden?
    Ska ha nr 1 den 15 juli, har också gått upp 13 kg...
  • Mammas V

Haha va skönt att de är så måmnga som gått upp 10 kg
    Bm sa åt mig att sluta emd socker o börja träna..om de nu vore så enkelt

Enligt myter är de en pojk i magenm, å andra sidan skulle min son vart en flicka om de stämt..ja blir så nyfiken!

Det va första besöket efter ultraljud för mig idag, fick höra hjärtat så nu blir de 5 april nästa gång

Viktor 08.05.19. BF 11.07.15
  • Ts Mamma

Välkomna alla nya - jag väntar mitt andra, sambons tredje barn, en liten sladdis den 9:e Juli. De andra barnen är mellan 7 och 16 så vi börjar om här hemma men sen får det vara nog...;)

Är i v.23 nu och ska inte till BM förrän 31 Mars, första gången efter Ul som vi hade 27 januari.

Mår bra men har en del foglossning främst om mornarna men tar det hela med ro, stressar inte upp mig för så mycket utan äter det jag känner för och vill och gör lite samma, jobbar som förskollärare och planerar att jobba till 30 juni...

Vi har inte och kommer inte ta reda på vad Pyret är för sort utan det får vi se i Juli...:)

• Ts Mamma

Å vikten j, än så länge ligger jag på -4 kg sen inskrivningen, va samma då jag väntade dottern då jag slutligen hade gått upp totalt 6 kg så jag hoppas på det samma nu...;)

• Momii

Var å titta på syskonvagn idag. Jag blir så trött på det hela, finns ingen som är helt perfekt och ett självklart val för mig. Tösen hade iaf kul i butiken och hjälpte ett butiksbiträde att "montera" en vagn samtidigt som hon "pratade" en massa med henne. Det var inte lika kul att provsitta en vagn. Får se hur det går med det hela. Kunde iaf få en komplett Britax B-dual för strax under 6000kr, en 2010års modell. Mannen tyckte vagnen var okej men jag är väldigt tveksam till hjulen, helt blanka plasthjul. Hur fasiken ska det gå om vintrarna ska se ut som de gjort de senaste två?

Mammas V skrev 2011-03-07 09:32:10 följande:
    Hej!
    Jag ska få barn nr 2 den 15 juli.
    Ska till MVC idag, känns sådär då ja redan gått upp 13kg, gick upp 23 med första.

Hur mår ni andra i denna perioden?
     Hej hej! Jag gick också upp 23kg med första och undrar hur detta ska sluta nu när jag väntar mitt andra barn. Jag mår bra nu förutom att jag sover ganska dåligt. Hur mår du själv?
  • Bebbe011

Mamliii! Väntar också andra barnet 27juli och med Lillan gick jag upp 26kilo, nu när halva tiden gått så har jag gått upp 5kilo så jag är grymt glad för det hitils. Vill gärna inte gå upp som sist igen! Men då vid halva tiden förra gången hade jag gått upp 12kilo. Så vi får väl se

• Mammas V

Vart hos svärmor och hört att ja är kraftig och rund idag så tror ja ska lägga mig..är jätte deppig. ja banta bort 30kg, blev helt besatt och helt tokig så börja gå hos psykolog för ja inte orka att känna mig tjock och värdelös...sen står en människa o talar om för mig att ja borde träna och sluta äta...hade ja kunnat hade ja gjort...men de är de enda ja har just nu. är ensam emd sonen hela dagarna, inga vänner, inget jobb...

Med sonen gick ja då upp 23 kg, hade svampinfektioner och UVI hela tiden så denna gången mår ja verkligen mycke bättre. Haft problem emd mina knän men de har blivit bättre igen

Har riktigt förlossningsrädsla...vill adlrig mer vara med om detta...hur känner ni andra?

Viktor 08.05.19. BF 11.07.15
Svar på tråden bebis juli 2011 =)