• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Assis

Hej! nu var det länge sedan jag var inne här.  Äntligen fått lite mage nu vid vecka 22. Egentligen njuter jag inte alls av graviditeten fast jag längtar efter bebben. Tycker inte ens om att bli rundare och otympligare. Jobbigt.... Min sambo tycker jag är vackrast i hela världen och jag tycker bara *blä*. Skitjobbig är jag och försöker hålla fasaden upp för barnen som inte ska förstå jag tycker det är jobbigt. Längtar till 15 juli när lillan kommit...

• Momii
    Puggan skrev 2011-03-08 14:12:57 följande:

Fråga till er haft barn tidigare och gick upp mkt i vikt under graviditeten...

Var det svårt att gå ner igen efter förlossningen??

Gick upp 23kg och rasa i vikt de första två veckorna sedan gick det väldigt segt och jag stod stilla på samma vikt i månader. Amma dottern tills hon var 8mån + och sedan blev jag gravid när jag hade 4kg kvar ner till inskrivningsvikten. Väldigt olika hur fort man gå ner och hur mycket.
  • Mammas V

Usch ja vill inte mer...
    Ja gråter inför sonen, så han får trösta mig..så otroligt fel...
    ja orkar inte prata med nån, ja sitter bara tyst hemma och gråter hela dagarna och tycker allt är skit, ja tycker folk beter sig så jävla illa och vill bara be alla fara o flyga samtisdigt så är ja så ensam och de vill ja inte

Viktor 08.05.19. BF 11.07.15
  • Puggan

Jag har mått jävligt dåligt, mest psykiskt.
    Då jag aldrig velat ha barn och plus att det kom lite som en chock för mig att jag väl var gravid har jag svårt att acceptera det här...
    Ser inte min växande mage som ngt fint, ser det som jättejobbigt, usch, då ska ännu fler människor behöva veta det... Har svårt att prata om det och ta gratulationer eftersom jag inte kan glädjas åt det så är det svårt att ta till sig av andra som vill göra det.

Till de vi berättat, mina föräldrar, mannens föräldrar, min chef och vars en kompis. Har varit noga när vi berättat att om de vill prata om det får de prata med mannen, för jag vill inte prata om det överhuvud taget.
    Jag vill bara gömma mig i en bubbla och komma tillbaka närden är ute och jag inte längre är fet....(Ska hårdträna för att försöka få tillbaka min gamla fina kropp)..

BM har fixat så jag ska få prata med en kurator, får sammanbrott ibland och bara bryter iho och stortjuter och skäller ut mannen för han gjort såhär mot mig, jag vill ju vara smal igen, kunna ta en drink, kunna må bra och inte behöva oroa mig vilket jag gör, jag vill ju inte att den ska dö...

Pga detta har jag tsm med BM kommit fram till att Kejsarsnitt nog blir bäst för mig, stor del för att jag inte vill ha barn är just grov förlossningsrädsla och att eftersom jag inte känner ngt för det i magen och inte knytit några band är det en risk att jag kan beskylla barnet för smärtan av en förlossning och inte ta det till mig.
    När mannen sa till svärmor att jag skulle snittas börja hon gnälla: "säg till henne att hon MÅSTE föda vaginalt, det är det mest underbara". Min underbara man sa bara att det var mitt beslut och endast mitt...

• SilentStar

Hur har ni andra det med foglossning? Själv har jag det ganska illa, kan inte gå långa sträckor, inte böja mig eller lyfta tungt, konstanta smärtor i bäcken och blygdben..*suck*

Funderar nästan på sjukskrivning, men ändå inte. skulle dö av tristessen!

• knopprosa
    Ts Mamma skrev 2011-03-08 14:49:14 följande:
    Åh här är det verkligen tvärtom - jag börjar tycka att de e rätt så tråkigt att vara gravid men toklängtar till förlossningen!!!!!

Jag ser verkligen fram emot den...

Kan säga att jag inte alls kände igen mig i "En unge i minuten" igår - visst att det gjorde ont - herregud allt annat vore väl galet men jag tyckte verkligen inte att det gjorde SÅ ont eller var SÅ jobbigt som det verkade på dem i programmet...

Nu gick min förlossning sist rätt fort och jag hann helt enkelt inte att få bedövning men det går ju ändå - allra helst då man vet varför det gör så ont men det häfftigaste måste jag nog säga är efteråt då är det ju som om man aldrig haft ont i hela sitt liv - det tyckte jag var as coolt...

Jag hoppas på en liknande förlossning men kanske inte riktigt lika snabb då jag har 6 mil längre till förlossningen nu än då...
    Jag hade också en snabb förlossning  men man vet ju inte hur det blir denna gången, min fasa är att det ska ta lång tid.
  • knopprosa
    SilentStar skrev 2011-03-09 12:38:19 följande:
    Hur har ni andra det med foglossning? Själv har jag det ganska illa, kan inte gå långa sträckor, inte böja mig eller lyfta tungt, konstanta smärtor i bäcken och blygdben..*suck*

Samma här :( Så otroligt tråkigt att inte kunna vara ute och röra på sig men efter en promenad är jag helt förstörd i bäcken.
  • Annaliz
    SilentStar skrev 2011-03-09 12:38:19 följande:

Här har du en till med foglossning. Jag härdar ut än så länge och kan jobba. Dels för att jag driver min egna verksamhet, men också för att jag älskar mitt jobb. Men jag har fått begränsa mig och kan inte heller gå långa sträckor eller med långa steg. Hojja... Funderar på att hyra ett sånt där bälte om det blir mycket värre än såhär. För mig är det väl mest påtagligt på morgon då jag vilat kroppen eller på kvällen då jag slappnar av av allt arbete. Går som en stel anka :)
  • SilentStar
    Annaliz skrev 2011-03-09 17:50:22 följande:
    Här har du en till med foglossning. Jag härdar ut än så länge och kan jobba. Dels för att jag driver min egna verksamhet, men också för att jag älskar mitt jobb. Men jag har fått begränsa mig och kan inte heller gå långa sträckor eller med långa steg. Hojja... Funderar på att hyra ett sånt där bälte om det blir mycket värre än såhär. För mig är det väl mest påtagligt på morgon då jag vilat kroppen eller på kvällen då jag slappnar av av allt arbete. Går som en stel anka :)
    Jag har gått med bälte sen vecka 13 ungefär, det underlättar en del men ju tyngre jag blir desto värre blir det :-/

Men kan ändå rekommendera ett bälte. Fick dock köpa mitt bälte själv eftersom de hade slutat med uthyrningen hos min sjukgymnast, 300 kr kostade det!
Svar på tråden bebis juli 2011 =)