• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Ts Mamma
    knopprosa skrev 2011-03-06 20:40:53 följande:
    Det tror jag säkert ni kommer göra =) Vi har en brio med separat ligg och sitt del, kanske en Duo (är så dålig på alla varianter) Men jag är faktiskt mycket nöjd med den även fast jag tycker emmaljunga har finare vagnar än Brio =)
    Jag hade en BRIO när T var liten - den var kanon. DUO den vi hade - dockk har det hänt en himla massa på vagnmarknaden sedan T var nyfödd för 7 år sedan...

Nu bor vi helt annorlunda och jag ville ha en mindre smidigare vagn men som ändå går att köra på grusvägar och i skogen så det fick bli en BabyTravel men jag håller med om att Emmaljunga har de snyggaste vagnarna egentligen...
  • Annaliz

Ja eftersom jag bor på landet och uppe i Norr med mycket snö om vintrarna lär det bli mycket promenader i skog och snö så jag hoppas den klarar det. Det återstår att se :)

• nina1977
    Annaliz skrev 2011-03-06 21:00:10 följande:
    Ja eftersom jag bor på landet och uppe i Norr med mycket snö om vintrarna lär det bli mycket promenader i skog och snö så jag hoppas den klarar det. Det återstår att se :)
    Tar man bort varukorgen så tar man sig fram över stock o sten. Men den sitter lågt o släpar i annars. HAr haft en citycross i 4 år nu, funkar lika bra och är fortfarande fin.
  • Annaliz
    nina1977 skrev 2011-03-06 21:06:58 följande:
    Tar man bort varukorgen så tar man sig fram över stock o sten. Men den sitter lågt o släpar i annars. HAr haft en citycross i 4 år nu, funkar lika bra och är fortfarande fin.
    Okej, tack för tipset. Ska ha det i åtanke :)
  • knopprosa
    Ts Mamma skrev 2011-03-06 20:44:56 följande:
    Jag hade en BRIO när T var liten - den var kanon. DUO den vi hade - dockk har det hänt en himla massa på vagnmarknaden sedan T var nyfödd för 7 år sedan...

Nu bor vi helt annorlunda och jag ville ha en mindre smidigare vagn men som ändå går att köra på grusvägar och i skogen så det fick bli en BabyTravel men jag håller med om att Emmaljunga har de snyggaste vagnarna egentligen...
    hehe ja verkligen, våran vagn är en 06:a så det är ju inte den nyaste direkt ;) Men liggdelen ser inte använd ut knappt så det kvittar ju egentligen. Men klart det skulle sitta fint med en sprillans ny vagn Drömmer
    Ska sitera min sambo "Meeen varför ska vi köpa en ny vagn när vi har en som fungerar?". Haha !
  • Bebbe011

Annaliz! Helt klart den bästa vagnen tycker jag, hade en citycross med lillan sen bytte jag till en enklare sittvagn också emmaljunga iof. Hade jag inte haft en till liten till så hade jag köpt en sån vagn igen. Men nu blir det syskonvagn istället bor ju i norr också så grym vagn för snö osv.

• Kiira

Annaliz vi bor inte så långt ifrån varandra!! ja bort i övertorneå så vi borde ju föda barn på samma sjukhus =)

• Mammas V

Hej!
    Jag ska få barn nr 2 den 15 juli.
    Ska till MVC idag, känns sådär då ja redan gått upp 13kg, gick upp 23 med första.

Hur mår ni andra i denna perioden?

Viktor 08.05.19. BF 11.07.15
  • Arbetsmyran
    Mammas V skrev 2011-03-07 09:32:10 följande:
    Hej!
    Jag ska få barn nr 2 den 15 juli.
    Ska till MVC idag, känns sådär då ja redan gått upp 13kg, gick upp 23 med första.

Hur mår ni andra i denna perioden?
    Hej ! Visst är det härligt med den snabba viktökningen, är själv + 10kg, men det får det vara värt

Är det besöket som är efter ultraljudet du ska på idag??...Själv har jag tid i början på april för det besöket.
  • Puggan
    Kezelie skrev 2011-03-05 16:35:42 följande:
    Okej! Va roligt! :) Föl är så trevliga!

Jaså, det är ju olika vad man tycker om det! ;)
    Ja, ska bli kul med fölen, har bestämt att om en av dom får ett sto ska hon heta "Carmenta" (romersk gudinna-barnafödsel och graviditet), då hingsten är döpt efter en romersk gud...

Svar på tråden bebis juli 2011 =)