• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Ts Mamma

Tredje Trimestern, here I am, v. 28 - äntligen!

Läste att nu överlever 9 av 10 barn som föds utan bestående men, känns rätt gött sen kan man ju aldrig veta i alla fall men bara vetskapen om det är ju go...

• Ofeigur
    Ts Mamma skrev 2011-04-08 10:41:15 följande:

Tredje Trimestern, here I am, v. 28 - äntligen!

Läste att nu överlever 9 av 10 barn som föds utan bestående men, känns rätt gött sen kan man ju aldrig veta i alla fall men bara vetskapen om det är ju go...

Ja det känns bra att det finns en chans att allt går bra även om hon vill komma ut nu=)
  • Kiira

nu har ja hämtat hem "niferex" järntabletter.. återstår väl o se om ja kommer ihåg att äta dom varje dag.. eller om de blir kvar på badrumsspegeln till bebis är ute o ja slänger dom.. fast dom kostade ju 137 spänn! ruinerande för lite piller ! nå hoppas att dom funkar då så ja får lite mera energi.

ni som fått barn tidigare hur stora har de varit och när har de kommit?

min första kom på bf vägde 3952 och var 51½ cm lång
    min andra kom bf-5 vägde 4500 och var 52½ lång.

ska bli spännande o se när denna kommer och hur stor den är.. vet iallfall att senaste datum den kommer är 21 juli pga diabetes så ja slipper gå över tiden. men de har ja ju inte gjort på de andra så tror inte ja behöver vänta mig en igångsättning denna gång  heller.

• Ts Mamma

Min dotter kom enligt Rul 40+5 men enligt senast mens 40 -1 och var 50 cm lång å vägde 3025g...:)

Jag är därför lite kluven, både min BM å jag tror mer på SM än Rul ändå är det Rul man går på ju men tack och lov skiljer de bara 3 dagar den här gången...;)

• Annaliz

Hur känner ni er andra inför att jobba, klarar ni av det eller planerar ni sjukskrivning? Hur långt hade ni tänkt försöka jobba? (Om ni själva fick bestämma)

• Momii

Kopierar inlägg från andra tråden!

BM besök idag!

Vikt : 68kg
    (+6kg sen inskrivningObestämd) Vägde lika mycket i v28 när jag vänta tösen.
    Tryck: 129/76
    SF: 25 (
    Hade 26 i vecka 28 när jag vänta tösen)
    Hjärtljud: 142

Magen är bra mycket rundare den här gången än förra, enligt rul är jag 23+2 veckor gången idag.

Hb: 119, blev rekomenderad Niferex men tänker köra på Blutsaft ett tag till!
    Up: Ingen protein!

BM tyckte det var riktigt skoj att få träffa vår tös. Hon lyckades sätta igång blotrycksmaskinen och fick även hjälpa till när vi skulle kolla mitt blodtryck. Alltid lika härligt att få höra hur glad och snackig vår lilla tös är!Hjärta
    Gillar verkligen min BM och hon verkar minnas mig och min man bra trots att hon träffar mängder med blivande föräldrar.
  • knopprosa
    Ofeigur skrev 2011-04-07 21:18:55 följande:
    ja det kan ju vara det. när var du hos BM senast och tog prover?
    Jag tog prover när jag var där i onsdags så får se hur svaren var.
  • Ts Mamma

Annaliz: Jag jobbar som förskollärare och än funkar det riktigt bra, min plan är att jobba till 30 Juni då vi stänger för sommaren...:)

Svar på tråden bebis juli 2011 =)