• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • nina1977

Hej!!
    I tisdags var jag på KönsUL och precis som jag "önskade" så var det en liten tjej. Syntes jättetydligt. Det var ett vanligt UL inge 3d eller så. Är så glad. Nu har jag gått igenom vad jag har för kläder kvar efter min stora tjej, det var inte så mkt. Har sålt o gett bort massvis. Men min lillasyster fick en dotter den 20 juni förra året och hon har alla kläder kvar, så jag behöver inte köpa nåt.... fast det gör jag nog ändå Lite shopping skadar inte. Ska köpa en ny babysitter, funderar på en Svan of sweden, den verkar bra, lite dyr, men det gör inget. Har ju allt annat jag behöver i stort sett. Mina barn har blivit tunga så fort och tyngt ner babysitern så långt (har haft sån med stålbygel och tyg)  Ett babygym ska jag oxå skaffa. Det har jag inte kvar. 
     Våra barn heter Tova, Ted och Ture. Funderar på Tilda till lilltjejen eller Tyra.... Känns som att det "måste" va på T.
    Jag är Superförkyld nu, bihålsinflammation och virusinfektion i halsen på samma gång....
    Hoppas det är bra med er!!!

• Bebbe011
    nina1977 skrev 2011-04-08 14:21:39 följande:
    Hej!!
    I tisdags var jag på KönsUL och precis som jag "önskade" så var det en liten tjej. Syntes jättetydligt. Det var ett vanligt UL inge 3d eller så. Är så glad. Nu har jag gått igenom vad jag har för kläder kvar efter min stora tjej, det var inte så mkt. Har sålt o gett bort massvis. Men min lillasyster fick en dotter den 20 juni förra året och hon har alla kläder kvar, så jag behöver inte köpa nåt.... fast det gör jag nog ändå Lite shopping skadar inte. Ska köpa en ny babysitter, funderar på en Svan of sweden, den verkar bra, lite dyr, men det gör inget. Har ju allt annat jag behöver i stort sett. Mina barn har blivit tunga så fort och tyngt ner babysitern så långt (har haft sån med stålbygel och tyg)  Ett babygym ska jag oxå skaffa. Det har jag inte kvar. 
     Våra barn heter Tova, Ted och Ture. Funderar på Tilda till lilltjejen eller Tyra.... Känns som att det "måste" va på T.
    Jag är Superförkyld nu, bihålsinflammation och virusinfektion i halsen på samma gång....
    Åh va kul för er att det va som du ville!! Här tar vi inte reda på kön denna gång, det gjorde jag sist med
    min flicka som fyller 2år i juli! Så ja hoppas ju på en pojke då jag inte vill ha fler barn sen.. Men det spelar ju som ingen roll bara h*n är frisk!

Hoppas ni får en bra helg!
  • Ofeigur
    nina1977 skrev 2011-04-08 14:21:39 följande:
    Hej!!
    Kul med en liten tjej igen =) Tilda och Tilde är ju jättefina  namn. Tyckte också att det syntes bra i 2d faktiskt. Hon kikade där först innan hon kikade i 3D/4D.
    Trist att vara sjuk=( hoppas det blir bättre snart! krya på dig!
  • Lotta5

Hej på er! BF i början av Juli-11, mitt andra barn. Går in i v28 på måndag. Kul med massa kommande sommarbebisar i denna tråden =) MVH

• Arbetsmyran
    Kiira skrev 2011-04-08 12:02:46 följande:
    nu har ja hämtat hem "niferex" järntabletter.. återstår väl o se om ja kommer ihåg att äta dom varje dag.. eller om de blir kvar på badrumsspegeln till bebis är ute o ja slänger dom.. fast dom kostade ju 137 spänn! ruinerande för lite piller ! nå hoppas att dom funkar då så ja får lite mera energi.

ni som fått barn tidigare hur stora har de varit och när har de kommit?

min första kom på bf vägde 3952 och var 51½ cm lång
    min andra kom bf-5 vägde 4500 och var 52½ lång.

ska bli spännande o se när denna kommer och hur stor den är.. vet iallfall att senaste datum den kommer är 21 juli pga diabetes så ja slipper gå över tiden. men de har ja ju inte gjort på de andra så tror inte ja behöver vänta mig en igångsättning denna gång  heller.
    Min första kom på BF och vägde 3530, min andra kom på 39+4 och vägde 4020..Hoppas jag slipper gå över tiden även denna gång.
  • Bebbe011

Kiiira! Mitt första barn kom 38+2 men hade jobbiga värkar från 17dagar innan och fick sovdos på sovdos på bb. Men sen kom hon 11dagar innan vägde 3600g och va 49cm lång. Så vi får se när denna bebis har tänkt vara klar!

• SamsonS

Någon som vet om det finns någon receptfri hostmedicin man får ta som gravid?

• nina1977
    SamsonS skrev 2011-04-09 12:08:10 följande:
    Någon som vet om det finns någon receptfri hostmedicin man får ta som grav

Jag tar mollipect, den är inte receptfri dock, men lätt att få utskriven. Kanske finns nån liknande på apoteket

• Momii

Min dotter föddes 41+2, 53cm och 4205g tung!

Svar på tråden bebis juli 2011 =)