• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Momii

Är det så stor skillnad på ruckbar och fixeratläge då? Jag menar huvudet är där nere men har liksom inte kilat fast sig.

Vill gärna slippa vattenavgång den här gången också. Eftersom tösen inte var fixerad vid sista BM-besök så hade jag ju blivit tvungen att åka in direkt vid vattenavgång.

• Annaliz

Jag grämer mig för att vattnet ska gå i nysoffan eller nysängen :P men gör det det så får man göra det bästa av situationen :)

• Ts Mamma
    Annaliz skrev 2011-04-12 08:48:20 följande:
    Jag grämer mig för att vattnet ska gå i nysoffan eller nysängen :P men gör det det så får man göra det bästa av situationen :)
    Det positiva med det är ju att det är färg och luktlöst...
  • Momii

Idag blir det att göra stan! Måste hitta en lite svalare vårmössa åt skruttan! Var ute och gunga i parken igår och jag blev faktiskt lite förvånad att min tös och en annan bebis som var 3-4 månader var de enda barnen som bar mössa. En pojke som gunga vid sidan om oss kan ha varit 8mån och inte ens han hade.

Kanske bara jag som är överkänslig? Men en tunn mössa för att undvika drag om öronen är väl inte helt fel även om det är 16+ ute?

Ska även kolla in Po.Ps utbud för jag har en check där + 20% på ordenariepriser. Och så blir det Kappahl, såg världens sötaste tunika på webben så jag hoppas den finns inne åt tösen! Och vem vet? kanske hittar jag något åt mig själv också!

• Ts Mamma
    Momii skrev 2011-04-12 10:22:25 följande:
    Idag blir det att göra stan! Måste hitta en lite svalare vårmössa åt skruttan! Var ute och gunga i parken igår och jag blev faktiskt lite förvånad att min tös och en annan bebis som var 3-4 månader var de enda barnen som bar mössa. En pojke som gunga vid sidan om oss kan ha varit 8mån och inte ens han hade.

Kanske bara jag som är överkänslig? Men en tunn mössa för att undvika drag om öronen är väl inte helt fel även om det är 16+ ute?

Ska även kolla in Po.Ps utbud för jag har en check där + 20% på ordenariepriser. Och så blir det Kappahl, såg världens sötaste tunika på webben så jag hoppas den finns inne åt tösen! Och vem vet? kanske hittar jag något åt mig själv också!
    Jag tycker det är lite klurigt med mössa - jobbar som förskollärare och de minsta barnen har fortfarande mössa men inte de äldre, vi har dock bett alla ta med tunnare mössor - barnen blir gör svettiga efter en dag med tjock fodrad mössa och varmt ute...

...hemma har vi inte de problemet riktigt, alla tre barn är riktigt duktiga på att känan efter vad de tycker att de behöver (jo, de har fått lära sig den hårda vägen - att frysa om de vägrat mössa/vantar men så har de också insett fördelarna) och nu är det ju "inne" med mössa som hänger där bak så alla tre har gladeligen på sig sina mössor - även om de inte alls behöver det...

Ja, ja, skit sak samma en massa svammel blev det och personligen tycker jag att man kan ha mössa på barn under ett år men att man sen får se till barnen och deras temperatur - vissa barn fryser ju aldrig (min dotter tex.) och andra fryser fast det är tok varmt ute (min bonus som exempel) och där får man ju se vad barnen själva anser och hur de verkar i temperatur...
  • Momii

Min tös är ju 13mån nu men jag tycker hon bör ha en tunn mössa. Jag är superkänslig om mina öron men har nästan aldrig mössa för det. Jag får ju självklart lida för det resten av dagen med tryck i huvudet som inte går över förrän dagen efter. Tösen var även påväg att få öroninflammation i höstas som vi lyckades häva med hjälp av nässpray så det kan ju tänkas att hon har känsliga öron precis som jag.

Blir en tunn mössa och sen får hon väl ta av den de dagar då det är varmt och inte blåser kalla vindar!

• Bebbe011
    Ts Mamma skrev 2011-04-12 08:50:22 följande:
    Det positiva med det är ju att det är färg och luktlöst...
    Det håller ja inte med om! Det luktar ju typ (Sperma) Och det kan ju vara färgat, med blod eller om bebis bajsat där är det som grön/brunt
    osv.. Och det har ju fosterfett i sig så det är inte så trevligt att få på soffan eller så.. Men som sagt
    va gör man när det går.. Mitt gick ju hemma i soffan som sagt men hade ju underlakan på soffan som ja
    hann dra bort.. 
  • Kiira

så fick se mig en livlig liten bebis i magen ida. aktiv som tusan beräknades väga ca 950 gram så 9 % större än "vanligt" men ingen fara än så länge.  

är trött efter en dag i bil och shoppat =) rusta hade 10 liters hinkar för 5 kr =) ska odla potatis i dom så ja får till midsommar =) 

• Momii

Vilken bajsdag det blev på stan.{#emotions_dlg.djavulsk} Var inne i alla utom två butiker som säljer barnkläder och hitta den mössa till slut på Mix och därefter gick jag raka spåret till Po.P. De har helt tagit bort sortimentet med mammakläder, varför liksom? Hitta iaf ett par solbrillor och en ziptröja åt tösen. När detta skulle betalas fungerar inte kortet? Gaaah! Får springa tillbaka till andra änden av stan för att testa att ta ut pengar, det går inte. Går bort till LF:s bankomat och testar - Tekniskt fel står det. Går in på banken och de kollar upp om det skulle vara nåt fel men ser inget, bankkillen följer med ut för att se vad det står när jag sätter i kortet. Då säger han att chippet kan gå sönder om man tar ut kortet för fort under ett pågående köp. Jaha? Det har jag ju inte gjort men jaja, borde inte vara så löjligt känsligt tycker man. Fick ta min kontonr och gå vidare till Forex för att hämta ut lite kontanter så jag kunde betala för grejerna och även handla mat lite senare. Grrr... så jäkla mycket projket! På fredag bör mitt nya kort komma iaf. Nu är jag "pank" tills mannen kommer hem.

• Bebbe011

Hejsan! Just nu ligger vi på bb när vi fått sova har en natt för obs... Fick nämligen sjuk huvudvärk igår och värk i magen plus sammandragningar.. Har +4 blod i urinet. Så dom misstänker urinvägsinfektion som startat igång allt. Hoppas hoppas verkligen vi får åka hem idag. Sovit kanske 1-2timmar högst!

Svar på tråden bebis juli 2011 =)