• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Bebbe011

Tjenare tjejer! Hur har ni det? Haft en bra helg? Har varit på fullt språng hela helgen.. Ätit och ätit he he! En fråga till er där ute! Jag har sådant tryck neråt redan känns hemskt obehagligt ibland kan man nästan inte sitta ens... Sånt tryck hade jag inte förens vecka 30 med lillan då hon lagt sig med huvudet neråt. Men det kan inte denna lilla bebis gjort ännu känns det som. Bara vecka 25ju! Någon fler som har som jag??

• Momii

Här har helgen också varit fin! Underbart värder igår som jag helst hade velat njuta hela dagen av men tyvärr kom en tvättid ivägen. Hann ändå njuta lite!Solig

Känner inte igen det där trycket du beskriver. Tösen låg rättvänd nästan halva graviditeten men det tryckte aldrig på så illa att jag hade problem att sitta. Kanske fogarna? Jag känner av fogarna mycket den här gången och det är kanske inte så konstigt när man skaffar barn ganska så tätt.

• Bebbe011
    Momii skrev 2011-04-11 13:23:25 följande:
    Här har helgen också varit fin! Underbart värder igår som jag helst hade velat njuta hela dagen av men tyvärr kom en tvättid ivägen. Hann ändå njuta lite!Solig

Känner inte igen det där trycket du beskriver. Tösen låg rättvänd nästan halva graviditeten men det tryckte aldrig på så illa att jag hade problem att sitta. Kanske fogarna? Jag känner av fogarna mycket den här gången och det är kanske inte så konstigt när man skaffar barn ganska så tätt.
    Nä alltså det är det trycket som kommer när barnet fixerar sig typ.. Nä det är ju sant
    blir ju inte så långt mellan barnen så kroppen får nog lida lite! Nä fogarna känner man av på andra
    vis och det är inte det som känns.. Utan som att det trycker neråt /har nått mellan benen :P
  • Annaliz

Hej tjejer! Min helg har också varit bra, här skiner solen och snön töar bort. Har varit och storhandlat på Ikea och det blev en hel del faktiskt. Var tänkt att börja med sovrummet, men det blev dessutom ett halvt nytt vardagsrum också Flört plus en massa barnmöbler/barnartiklar.

Idag är jag helt slut efter att ha jobbat. Känner inte heller igen det där trycket som du, Bebbe011, beskriver. Dock enorm foglossning framtill, typ blygdbenet så jag kan knappt ta mig ur sängen, ta normala steg eller gå hastigt. Känner mig verkligen som 80 år!! Skrikandes

• Momii
    Bebbe011 skrev 2011-04-11 15:35:36 följande:
    Nä alltså det är det trycket som kommer när barnet fixerar sig typ.. Nä det är ju sant
    blir ju inte så långt mellan barnen så kroppen får nog lida lite! Nä fogarna känner man av på andra
    vis och det är inte det som känns.. Utan som att det trycker neråt /har nått mellan benen :P
    Min tös fixerades aldrig, hon låg och variera mellan rörlig och ruckbar de sista veckorna. Slapp iaf stressa upp mig över en förlossning som starta med vattenavgång, min börja med värkar och väl inne på förlossningen fick de spräcka hinnan.

Finns kanske någon annan här som känner igen det annars kanske du skulle ringa MVC och höra vad de säger om det?
  • Momii
    Annaliz skrev 2011-04-11 18:09:46 följande:
    Hej tjejer! Min helg har också varit bra, här skiner solen och snön töar bort. Har varit och storhandlat på Ikea och det blev en hel del faktiskt. Var tänkt att börja med sovrummet, men det blev dessutom ett halvt nytt vardagsrum också Flört plus en massa barnmöbler/barnartiklar.

Idag är jag helt slut efter att ha jobbat. Känner inte heller igen det där trycket som du, Bebbe011, beskriver. Dock enorm foglossning framtill, typ blygdbenet så jag kan knappt ta mig ur sängen, ta normala steg eller gå hastigt. Känner mig verkligen som 80 år!! Skrikandes
    Men åååh så härligt! Lite ny inredning är aldrig fel! Här åker allt i vardagrsrummet ut när det väl blir flytt för oss! har tröttnat på stora divansoffan och möblerna i vitlack!
  • Bebbe011
    Momii skrev 2011-04-11 18:24:17 följande:
    Min tös fixerades aldrig, hon låg och variera mellan rörlig och ruckbar de sista veckorna. Slapp iaf stressa upp mig över en förlossning som starta med vattenavgång, min börja med värkar och väl inne på förlossningen fick de spräcka hinnan.

Finns kanske någon annan här som känner igen det annars kanske du skulle ringa MVC och höra vad de säger om det?
    Ah oki då förstår ja att du inte känner igen trycket som man får när dom fixerar sig, känns ju precis som man gick med en klump mellan benen några veckor haha!! Borrade ner skallen :D

Jo ja ska prata med Barnmorskan, men hon är bara här 1gång i veckan.. Drygt!

Mitt vatten med Jäntan gick mitt i natten 03.00 i Soffan!! Haha....
    Sov på Soffan när det va sjukligt varmt i juli 09 Men som tur va hade ja ju
    underlakan på soffan som ja snabbt slet bort :)
  • Ts Mamma

Min dotter fixerades visserligen men det där med trycket ner på så vis som du beskriver känner jag inte alls igen...

Mitt vatten gick inte heller spontant utan min började med värkar, hoppas på det samma nu, känns lite hmm, mindre söligt...;)

• Kiira

ja har oxå tryck neråt speciellt när ja är uppe o går (hur ofta är man inte de då =)   eller tryck är kanske fel ord men de ömmar rejält upp i skrevet känns som att något vill trilla ut.   när mina tidiagare har fixerat sig så har de verkligen varit som att gå me en kruka i skrevet. stelt som tusan =) inte samma kännsla nu men detta är nästan obehagligare.

ska i morgon på tillväxt ultraljud nummer 1 kommer väl göra ca 6 till innan bebis är ute.  kul att se den dära krabaten igen.  

Svar på tråden bebis juli 2011 =)