• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Arbetsmyran

Håller med er alla om att vädret verkligen varit underbart...

Har sen i torsdags inte kunnat göra så mycket annat än sitta i solen...Fick problem med djupandningen förra torsdagen o åkte in akut i lördags = lungsäcksinflammation o fick citodon (om de bara kunde hjälpa också).

Längtar till juli mer än något annat nu...OCH det närmar sig

• Ts Mamma

Hoppas alla har haft en underbar påsk med lika fint väder som här...:)

Var till BM idag; allt såg fint ut....:)

Sf: 30
    Tryck: 135/75
    Bebis: 142 slag/minut

Lite lågt järn men ingen fara...:)

Å proteinet låg kvar på samma...:)

• Ts Mamma

Glömde skriva att jag är i v.30, 29+5

• Ofeigur
    Ts Mamma skrev 2011-04-27 12:24:37 följande:
    Hoppas alla har haft en underbar påsk med lika fint väder som här...:)

Var till BM idag; allt såg fint ut....:)

Sf: 30
    Tryck: 135/75
    Bebis: 142 slag/minut

Lite lågt järn men ingen fara...:)

Å proteinet låg kvar på samma...:)
    Skönt att allt var bra=)
  • Ofeigur

70 dagar kvar nu! Det låter mkt men går ju hur snabbt om helt fast jag är hemma. =) Längtar om en galning.
    Nu mer än någonsin känner jag mig klumpig och anfådd mest hela tiden. Kan inte sitta hur som helst och inte gå för långt och inte sitta för länge men inte stå för länge heller haha
    Undrar hur man skulle ha betett sig om man hade jobbat. I ngr dagar har jag känt mig snurrig och allmänt trött och dassig=( vet inte vad det kan vara. Många sd och full aktivitet därinne kanske bidrar till att jag inte mår så bra.
    Men jag äter iallfall en Niferex om dagen nu men känner ingen skillnad alls iof. Men har inga känningar av dom för övrigt så jag kan väl lika gärna fortsätta använda dom. Hur mår ni andra? ngn som känner igen sig?

• Ts Mamma

Ofeigur: Det låter som mig, ganska precis, dagarna går hyfsat på jobbet men hemma om kvällarna är jag som en strandad val, som dessutom har humör som en labil hyeena...

Å upp en gång i timmen hela nätterna, så utsövd är jag inte, är det inte toan som behöver få sig en skvätt piss är det Pyret som bökar runt så det känns som om en fot ska kika ut genom munnen snart...

...å tillrågå på det så kan jag inte ligga på v. Sida, då dööööööör jag å andra sidan kan kg inte ligga för länge på höger eller rygg heller...

Bläääää!!! Det är INTE underbart att vara preggo...;) Jag vill att det ska bli Juli NU!!!

• Kiira

Hej hej från en sjukhus säng i luleå. Blev inlagd igår pga bortdomnad vänster sida. Fot och ansikte värst drabbat. De vet inte varför så jag ligger och väntar på en neurolog. Ingen har kollat om bebisen mår bra. Tror själv att den mår ok den är dock super aktiv. Mitt blodtryck är bra så de kolla inte upp något om havande skapsförgiftning. Känner mig svullen och blir ibland andfådd av att bara sitta i sängen. Känns som om jag lika gärna kan vara hemma. Får ju inget svar på detta iallafall. Saknar mina barn där hemma.

• Ofeigur
    Ts Mamma skrev 2011-04-27 13:03:05 följande:
    Ofeigur: Det låter som mig, ganska precis, dagarna går hyfsat på jobbet men hemma om kvällarna är jag som en strandad val, som dessutom har humör som en labil hyeena...

Å upp en gång i timmen hela nätterna, så utsövd är jag inte, är det inte toan som behöver få sig en skvätt piss är det Pyret som bökar runt så det känns som om en fot ska kika ut genom munnen snart...

...å tillrågå på det så kan jag inte ligga på v. Sida, då dööööööör jag å andra sidan kan kg inte ligga för länge på höger eller rygg heller...

Bläääää!!! Det är INTE underbart att vara preggo...;) Jag vill att det ska bli Juli NU!!!
    nej det där med att sova är ju en hel vetenskap! usch! Det går inte alls. Kan inte ligga på rygg och inte på sidan för länge och inte ligga upp med benen som jag brukar . jadu Juli vore ju toppen! =)
  • Arbetsmyran
    Kiira skrev 2011-04-27 13:11:08 följande:
    Hej hej från en sjukhus säng i luleå. Blev inlagd igår pga bortdomnad vänster sida. Fot och ansikte värst drabbat. De vet inte varför så jag ligger och väntar på en neurolog. Ingen har kollat om bebisen mår bra. Tror själv att den mår ok den är dock super aktiv. Mitt blodtryck är bra så de kolla inte upp något om havande skapsförgiftning. Känner mig svullen och blir ibland andfådd av att bara sitta i sängen. Känns som om jag lika gärna kan vara hemma. Får ju inget svar på detta iallafall. Saknar mina barn där hemma.
    Oj, vad kan det vara?..Hoppas du blir bra snart!! Vad otäckt att domna bort så där...tycker det räcker bra med hand o arm..usch.

Krya på dig!!!
  • Momii
    Kiira skrev 2011-04-27 13:11:08 följande:
    Usch så obehagligt! Hoppas det inte är något allvarligt. Kasst att de inte tar hand om dig bättre än så. Hoppas nu du blir bra snart och att allt är som det ska vara!
Svar på tråden bebis juli 2011 =)