• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Annaliz
    Momii skrev 2011-04-26 23:41:54 följande:
    Lyssna på din kropp! Förvärkarna kan mycket väl ha med tempot att göra. Märkte du någon skillnad under ledigheten?

För mig låter det helt overkligt med pimpelfiske och is nu! Har spenderat två dagar i parken här i närheten och jag har sett nästan lika mycket bar hud som man gör på en sommarstrand.
    Ja det är ganska stor skillnad när jag rör mig begränsat, dvs lugnt och sakta. Å förvärkarna minskar därefter också. Jag har skickat in mitt moderskapsintyg nu och väntar på info om fp. Jag har beslutat att jobba en månad till, men sen får det vara bra. Ja, här har snön töat bort i stort sett överallt, dock var isen kvar och ganska bastant den dagen vi pimplade. Nu har isen släppt ca 1 m från land, så nu tar man sig inte ut, fastän det är tjockt lager längre ut. Så det blev sista svängen för i år.
    ---------------------------------------------------
    Det är väl nu i graviditeten jag känner att det börjar bli jobbigt. Ont i rygg och magmuskler och kan som många av er andra inte sitta, stå, gå eller ligga i samma ställning nåt längre tag. Sitter jag hukat med "magen hängandes" får jag ont i magmusklerna och sitter jag rak i ryggen får jag ont i ryggmusklerna. Ligger jag på rygg får jag ont i ryggslutet. Ligger jag på sida känner jag av foglossningen. Ja, jag känner mig allmänt uppblåst och magen är lika spänd som en nypumpad basketboll. Jag vill också att det ska bli juli NU! :) Jag är redan less på att vara gravid. Ha ha.
  • Bebbe011
    Hej hallå!

Exakt 90dagar kvar för mej då...
    Känner mig så sjukligt less redan och det är ju ett tag kvar!
    Men denna bebis är helvild, känns som h*n aldrig sover eller så
    sparkas och virder och vänder på sig än fast h*n sover!

Jag trivs inte alls som gravid när allt bara varit tjorvigt hitils och sjukskriven
    och knappt kan gå.. Nää ja måste få klaga av mej någonstans!!
    10kilo har ja redan gått upp också eftersom ja knappt kan röra mej...

Aja huvudsaken bebis mår bra där inne, men ja önskar kunna vara aktiv och få
    sova!!

Hur är det för er andra?!
  • Benjaminsmamma08
    Bebbe011 skrev 2011-04-28 17:42:33 följande:
    Hej hallå!

Exakt 90dagar kvar för mej då...
    Känner mig så sjukligt less redan och det är ju ett tag kvar!
    Men denna bebis är helvild, känns som h*n aldrig sover eller så
    sparkas och virder och vänder på sig än fast h*n sover!

Jag trivs inte alls som gravid när allt bara varit tjorvigt hitils och sjukskriven
    och knappt kan gå.. Nää ja måste få klaga av mej någonstans!!
    10kilo har ja redan gått upp också eftersom ja knappt kan röra mej...

Aja huvudsaken bebis mår bra där inne, men ja önskar kunna vara aktiv och få
    sova!!

Hur är det för er andra?!
    alltså jag trivs bra med min graviditet även om jag har problem med svimningsattacker å stora problem med min foglossning. Men känner mig dock inte vacker för fem öre någonstans.. har stora problem med folk som glor på mig hela tiden bara för att jag är gravid.. men  alla känner ju olika.. själv har jag 75 dagar kvar till  BF, är i vecka 30 (29+2) å har bara gått upp 4 kg sen sen inskrivningen som va den 20/12-2010. 

Är mindre aktiv jag med, har fått order om att vila mkt nu när jag har min sjukskrivning.. men det är inte så lätt heller när man har en son på 2 år. samt en hund som man måste ur å röra sig med. 
  • Ofeigur
    Benjaminsmamma08 skrev 2011-04-28 20:51:30 följande:
    alltså jag trivs bra med min graviditet även om jag har problem med svimningsattacker å stora problem med min foglossning. Men känner mig dock inte vacker för fem öre någonstans.. har stora problem med folk som glor på mig hela tiden bara för att jag är gravid.. men  alla känner ju olika.. själv har jag 75 dagar kvar till  BF, är i vecka 30 (29+2) å har bara gått upp 4 kg sen sen inskrivningen som va den 20/12-2010. 

Är mindre aktiv jag med, har fått order om att vila mkt nu när jag har min sjukskrivning.. men det är inte så lätt heller när man har en son på 2 år. samt en hund som man måste ur å röra sig med. 
    Känner igen mig i dej massor. v 31 nu och känner mig som en flodhäst.Min son är iof 7 år men han tar tid han med.
  • Momii

Jag känner mig bra mycket piggare nu än för ca 2 veckor tillbaka. Mycket har jag vädret att tacka för det! Hade det inte varit för att man blir enormt kissnödig i mellanåt så glömmer jag nästan bort att jag är gravid om dagarna. Jag känner dock av det om kvällarna med sjukt ömma fötter men det är det värt när man mår bra i övrigt! Önskar att jag inte hade gått upp så mycket som jag har gjort hittills. 8kg sen min väldigt sena inskrivning i februari och jag lär väl landa bra mycket högre i vikt den här gången än med min tös.Obestämd Förutom viktbiten så mår jag väldigt bra just nu och hoppas det håller i sig!

• Ofeigur
    Momii skrev 2011-04-28 21:51:18 följande:
    Jag känner mig bra mycket piggare nu än för ca 2 veckor tillbaka. Mycket har jag vädret att tacka för det! Hade det inte varit för att man blir enormt kissnödig i mellanåt så glömmer jag nästan bort att jag är gravid om dagarna. Jag känner dock av det om kvällarna med sjukt ömma fötter men det är det värt när man mår bra i övrigt! Önskar att jag inte hade gått upp så mycket som jag har gjort hittills. 8kg sen min väldigt sena inskrivning i februari och jag lär väl landa bra mycket högre i vikt den här gången än med min tös.Obestämd Förutom viktbiten så mår jag väldigt bra just nu och hoppas det håller i sig!
    Skönt för dig=)
  • Annaliz

Tiden går ändå i rasande fart. Från påsk till valborgsmässoafton. Vad ska ni göra för mysigt? Glad

• Bebbe011
    Benjaminsmamma08 skrev 2011-04-28 20:51:30 följande:

Förstår, har en dotter som fyller 2år den 31.juli hehe!
    Så det är samma här att man inte får/kan ta det lungt jämt, plus att vi nu ska flytta
    och gubben kommer vi inte träffa på 2veckor eftersom han jobbar kvar på sitt jobb.. Så då får man gott och väl göra allt själv! Dessutom är det 14mil emellan så det är inte bara att komma.. Men ja klarar det nog fint, hade ju min dotter själv i 11månader tills ja träffade min nurvarande kille. Flytten lär väl ta ihjäl en, hoppas bara bebis vill stanna i magen tills vecka 35minst!
  • Bebbe011
    Annaliz skrev 2011-04-29 09:25:41 följande:
    Tiden går ändå i rasande fart. Från påsk till valborgsmässoafton. Vad ska ni göra för mysigt? Glad
    Ja inte så jätte bamse länge kvar, plus att vi har sommaren framför oss! Weeeoo!
    Jadu vi ska flytta 14mil.. Så det känns inte direkt lockande, men hellre nu än när bebis kommit!
    Då har man nog att göra ändå. Påtal om havandeskapspenning, du får ju ta ut föräldradagar 60dagar innan
    beräknat BF om du inte skulle få det godkänt.. Kram på dej!
  • Annaliz
    Bebbe011 skrev 2011-04-29 10:05:12 följande:
    Ja inte så jätte bamse länge kvar, plus att vi har sommaren framför oss! Weeeoo!
    Jadu vi ska flytta 14mil.. Så det känns inte direkt lockande, men hellre nu än när bebis kommit!
    Då har man nog att göra ändå. Påtal om havandeskapspenning, du får ju ta ut föräldradagar 60dagar innan
    beräknat BF om du inte skulle få det godkänt.. Kram på dej!
    Ja precis. Vi väntar ändå en härlig tid :) Ja, vart ska ni flytta? Ja jag håller med om att det är bra tid att göra det nu :) Är det så det heter, havandeskapspenning, innan man fött? och föräldrapenning då man fött? Är det någon skillnad på hur mycket man får ut före och efter? Jag hade som sagt bara tänkt jobba fram till 25 maj och sen börja ta ut dessa 60 dagar. Men jag har än inte fått någon information så jag vet inte riktigt vad som gäller :) Allt är så nytt för mig!
Svar på tråden bebis juli 2011 =)