• Kiira

bebis juli 2011 =)

hejsan! finns en väldans massa trådar om bf kring juli. men de är så ofantligt stora o svåra o hänga med i om man inte gjort de från start.

så ja tänkte att ja öppnar en ny tråd som ja hoppas inte blir sådär stor utan mera lagom.
     ända "kravet" är att vi väntar bebis i juli. vilket barn i ordningen spelar ingen roll. =)

så om du liksom ja ska ha bebis i juli och vill ha någon att dela denna längtan med så skriv!

kram från en riktigt kallt norrland! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:46
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-21 18:47
    en preliminär Bf Lista, stämmer inte något så hojta så ändrar ja! =)

Awesom bf 4 juli första barnet
    Ofeigur bf 7 juli
    Ts Mamma bf 9 juli andra barnet
    Jennx bf 12 juli andra barnet
    nina1977 bf 14 juli fjärde barnet
    Assis bf 15 juli tredje barnet
    HejHoppDå bf 20 juli andra barnet
    Kiira bf 21 juli tredje barnet
    Annaliz bf 24 juli första barnet
    Limpan bf 24 juli andra barnet
    Arbetsmyran bf 25 juli
    Bebbe011 bf 26 juli
    Momii bf 26 juli andra barnet
    Hattifnatt bf 31 juli första barnet

Linnali bf andra barnet
    Parker01 bf

• Svar på tråden bebis juli 2011 =)
  • Kiira

God morgon på er alla gravida =)
    här vaknar man o tittar ut o tänkte vad skönt me nästan barmak,De snöar! va tusan... mera snö.. nåja de smälter bort rätt fort ju och vi hade ju ändå rätt mycket snö kvar sen innan..

är inte överens me min bebis i magen, som verkligen påpekar om ja gör något opassande. Har ett sjukt tryck ner mot skrevet de gör riktigt ont speciellt om ja suttit en längre tid och ska resa mig. sen när ja är aktiv så får ja jätte ont i magen (inte magsäcksmagen) altså inte magknip =gå på toa utan mer en obehaglig känsla i magen som inte släpper förens ja rikigt lugnar ner mig..  ska till bm på tisdag och dum som ja är så är ja nästan rädd att nämna mina krämpor då ja är rädd för att bli sjukskriven. bara en månad kvar sen kommer sambon hem o är pappaledig. 
    Jobbar som dagmamma hemma i vårat hus med våra egna barn plus 4 andra barn (dock äldre)

nå hoppas ni alla får en bra dag. Nu ska ja börja göra arraksbollar.. knasigt sug efter just arraksbollar =) och vitkål... kanske gott tillsammans =)

• Momii

Här har äntligen bebisen blivit riktigt aktiv och jag har känt  h*n massor! Sparkar syns allt oftare på utsidan! Vecka 25 idag!

Usch för magsjuka! Hoppas tösen blir frisk snart!

• Annaliz

Inatt drömde jag att jag fick tvillingar. En pojke och en flicka. Den ena var mer lik mig och den andra mer likt min sambo. Jag minns att jag var överlycklig :)

• Ofeigur

Hej tjejer!

Idag var vi till badhuset och herregud va mkt tyngre det var denna gång en för en månad sen när vi var där!!!
    Höll inte ens på att komma upp ur vattnet när vi kom ner från rutschkanan!! Jösses ja jag kände verkligen hur folk tittade haha Var precis som en stor elefant som plaskade runt i vattnet. Nu blir det nog inge mer badhus för mig iallfall med sonen utan kompis haha

I morgon är det dags för BM besök igen få se om hon har växt ngt=) Det känns iallafall som det.

• Annaliz
    Ofeigur skrev 2011-04-20 19:28:53 följande:

Hej tjejer!

Idag var vi till badhuset och herregud va mkt tyngre det var denna gång en för en månad sen när vi var där!!!
    Höll inte ens på att komma upp ur vattnet när vi kom ner från rutschkanan!! Jösses ja jag kände verkligen hur folk tittade haha Var precis som en stor elefant som plaskade runt i vattnet. Nu blir det nog inge mer badhus för mig iallfall med sonen utan kompis haha

I morgon är det dags för BM besök igen få se om hon har växt ngt=) Det känns iallafall som det.

Jag undrar hur det skulle kännas i mitt skick att bada/simma. Kan tänka mig att det är lätt under vattnet, men jag skulle nog aldrig ta mig upp från bassängen med den foglossning jag har :S Dock har jag hört att de rekommenderar en att simma, promenera eller cykla. Promenera är väl mitt enda alternativ där :)

Lycka till hos bm!

---

Glad påsk på er alla!!
  • Ofeigur

BM besök i morse. Det var en tjej som gick bm-utbildning som tog hand om mig idag. Hon var trevlig och had en liten fusklapp med vad vi skulle göra=) Lilltjejen låg neråt med rörligt huvud. Allt såg bra ut förutom järvärdet då iof.

Blodtryck 120/70
    SF mått 31
    Hjärtljud 150-160
    Hb 96. Inte så bra tyckte dom. Måste äta mer järn.
    P-gl 4.8

• Momii

Märks att det är storhelg på gång. Igår var det smockfullt med folk i matbutiken, har aldrig varit med om något liknande. Kundvaganar överallt, nästan lite ullareds-varning. Å trafiken idag var hopplös! Folk behöver inte köra som blådårar men när man ligger och fiser fram mellan 60-80 på en 100-strecka sd tappar jag tålamodet. Ingen bra kombo att vara gravid och köra bil under en storhelg.Skrikandes

Glad påsk till alla er som firar!

• Annaliz

Haha jag kan också bli less på bromsklossar, fan dom är ju trafikfarliga ;) två mornar i rad nu har jag haft lustig värk i nedre mage och bakom ryggen som strålar ner mot rumpa, precis som när jag har mens fast den vill ju typ inte ge med sig riktigt och jag som fördtföderska vet ju inte vad som är vanligt och inte.

Svar på tråden bebis juli 2011 =)