• Sagalin

**Den stora feta LCHF-tråden**

nassu skrev 2011-03-06 06:32:56 följande:
    Gomårrån!

Pannkakorna låter ju som nåt man kunde prova även om det känns omöjligt att det kunde smaka som "vanliga" :)

Ska vi köra genomgång hur länge man hållt på med LCHF ? Och om man vill kan man ju lägga till hur mycket man gått ner (för de som äter i syfte att gå ner i vikt, inte alla juuh)

Själv e jag ju bara på första veckan (10:onde dagen ;) )
    Jag har ätit LCHF sen januari -08, jag har trillat dit några gånger i kolhydratsträsket men kommit upp på banan igen efter någon dag under denna period.

Jag hade ingen större övervikt (5kg kanske) jag mäter mig istället för att väga mig när jag startade men har minskat över tio cm i stussvidd, från 97cm till ca 85cm. 
    Midjemåttet från 74 cm till 68-69cm beroende på vad jag ätit dagen innan .  
  • Sagalin
    lillabebben skrev 2011-04-24 18:11:56 följande:

Första veckan med lchf snart avklarad - och jag mår toppen Tycker dock det är jättesvårt att veta hur mycket kolhydrater jag får i mig och jag är rädd att jag äter för mycket. Vill ju inte gå upp i vikt... Tex. funderar jag över mjölkprodukterna jag sätter i mig, tror jag äter liiiite för mycket av det godaTungan ute Turkisk yoghurt har jag nu minskat på till 1,5 dl/dag (är ju så gott) men äter en hel del grädde och ost också. Ikväll gjorde jag följande recept : lchf-kost.blogspot.com/2008/09/fisk-med-ost-o... och det var ju supergott men såsen kändes ju lite väl mycket, eller?

Vad tror ni om den här dagens meny? För mycket/för lite?

Frulle: 2 finncrisp (köpte igår för att testa men vet att de kanske innehåller lite för mycket kh)med mkt bregott och ost. Kokt ägg och kaffe m. grädde.

Lunch: Sallad med tomat, gurka, ägg, avokado, oliver och feta (inte så värst lchf men vi hade picnic i det gröna och gjorde det enkelt för oss....)

Mellis: lchf-glass (som nån skrev om några sidor tidigare här i tråden). Kanske 1,5 dl TY, 0,5 dl grädde samt 0,5 dl hallon.

Middag: Receptet ovan.

Nu är jag proppmätt men ändå sötsugen. Tycker dock att sötsuget är mer uthärdligt nu än förut. Kommer nog dricka en kopp té senare och kanske ta en bit brie eller i värsta fall ett finncrisp.....

Ser helt ok ut. Tänk på att 1 FinnCrisp innehåller 4 kolisar, så du får i dig ganska många redan till frukost. Kan du inte äta 2kokta ägg mosade med smör istället?
  • Sagalin
    Maddisen80 skrev 2011-05-05 11:02:54 följande:
    Jag tål inte gluten och inte mjölkprotein sen vet jag inte vad jag ska ha för grönsaker för jag tål inte broccoli,blomkål pågrund av min ibs sen får man ju helst inte äta morötter heller .
    Jag älskar gröna bönor, passar till det mesta. Jag får med ont i magen av för mycket broccoli och blomkål.
  • Sagalin
    jeng skrev 2011-05-06 18:32:44 följande:
    Löparskor och 2 bikinis (eller rättare sagt 4 delar i samma bikini-serie) inköpt! Fick gå ner till strl 38 (!!!!!) i bikinin! Jisses. Stod där i början och var sur för att dom inte hade några 44or!!!
    Grattis vad kul!

• Sagalin
    jeng skrev 2011-06-14 16:50:28 följande:
    Åkte och skulle shoppa lite kläder, åkte med magknip som övergick till världens kramp och jag fick springa på toa... Usch! Tur man inte var mitt på stan utan i shoppingcentret iaf! Inte fått gå som jag ska sen jag drog ner kolhydraterna eftersom jag glömmer att jag måste öka på medicinerna osv... Hade gått upp i vikt imorse, men det kan jag iaf med säkerhet säga är borta nu.... urk...

INTE ETT ENDA PLAGG hittade jag som jag kunde tänka mig!!! Vem fan köper alla fula kläder egentligen? HM var proppat med kläder och jag hittade inte ett enda plagg (förutom jeansen som jag redan har i 7 par) som jag ville ha...... Samma sak på kappahl och lindex och JC och veromoda och gina och cubus..... nänä... 
    Tur att du var i närheten av en toalett!

Jag kan hålla med dig om modet i år inte är speciellt kul!

Har du kollat Stadium, om du gillar den sportiga stilen har Race marine snygga kläder.
  • Sagalin
    rednose skrev 2011-07-10 08:53:33 följande:
    Frukost 4 dagen på raken: (för att det är så in i h's gott!)

3 förlorade ägg
    Hollandaise (Eriks)
    Bacon

ÄM latte.

Slurp och minus på vågen igen. :)

Igår vart det grillad oxfilé med grekisk sallad och örtsmör till köttet.
    I love LCHF!
    Hur gör du i äggen, i en speciell form eller knäcker du i kokande vatten?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**