• Sagalin

**Den stora feta LCHF-tråden**

Zafir skrev 2012-04-28 21:14:29 följande:
    Tror ni det finns hopp för mig? Har testat det mesta i viktminsknings syfte det senaste 6 mån. Lyckats gå ner 5 kg med slit. 5 pass på gym i veckan plus vardagsmotion. Kostomläggning. Samt kört typ allevo diet oxå.
    Seeegt är det! Och nu måste jag testa detta. Startar om idag. Började förra lör. Men blev magsjuk. :(

Har typ aldrig vägt under 67 kg men då va ja ändå lagom. Vill dock ner till 62 kg. Är 157cm
    Nu 73,5 kg.
    Fick barn för 1 år sen och hade räknat med att gå i mål nu i maj:/ kört dock!
    Ger detta en chans. Annars gör ja en fettsugning mage. Allt sitter där:(

Nån mer som haft EXTREMT svårt att gå ner men lyckats m lchf?
    Måste ha bevis;)
    Välkommen 
    Ett tips är att verkligen läsa på om vad LCHF innebär och var inte ledsen om du till en början kanske tom går upp lite. För vad som är vanligt när man jojo-bantat tidigare är att kroppen är rädd för att släppa i från sig fettet när den väl får tillgång till det.
    Här finns lite bra läsning: www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt/
  • Sagalin
    Hon den där skrev 2012-04-29 13:34:35 följande:
    Jag måste bara säga att jag har gått ner från 107,5kg till 104,9kg sen i måndags . Och jag har varit mätt hela tiden
    Duktigt, två veckor till i samma takt och du är nere på tvåsiffrigt!
  • Sagalin
    Hon den där skrev 2012-04-30 16:02:09 följande:
    Igår gjorde jag storkok av min kycklingsoppa, så nu har jag några dar att äta den

Tänkte bara kolla så den är ok att äta enligt LCHF.

Jag har i:

Kycklingfilé, Paprika, Zucchini, Abugine, Grädde, Sambal oelek, Röd curry, Kycklingfond.

Är det ok? Jag blir jättemätt och står mig länge på en portion.         
    Ser helt ok och god ut, har du något recept?

• Sagalin
    Callina skrev 2012-05-13 05:23:35 följande:
    Jag drack kaffe sent igår och har fortfarande inte kunnat somna Förvånad så jag har nyss stekt mig en entrecote, känns ju heeeeeeeelt normalt....
    Hehe, du kanske kan gå och sova lite efter det -annars blir det nog en lång söndag för din del. 
  • Sagalin

Jag har hittat ett recept på vad som verkar en god marinad till kycklingfilé, kan man ersätta den med fläskytterfilé?

Innehåller:
    spiskummin
    koriander
    kardemumma
    olivolja
    citron
    vitlök
    salt och peppar

Eller är det dumt att chansa?? 

• Sagalin
    Martina 76 skrev 2012-08-12 18:27:51 följande:
    Jag kanske är lite äcklig, men jag verkligen älskar fett!!! Jag äter ofta bregott direkt ur asken, alternativt brer ett tjockt lager smör på ost och äter. När jag steker mat så brukar jag ta smält smör ur stekpannan och äta med sked innan jag slänger i maten. Smör är så jäkla gott! Kokosolja äter jag också "rent" varje dag. Oftast på fastande mage till frukost för att få fart på förbränningen. Fett smörjer fint invärtes!!!
    Jag älskaaaar också fett Gör precis som du, äter ur asken och bregott på osten. Tyvärr har jag lagt till för mycket Finn Crisp och vanligt knäcke så nu har jag lagt på mig ca 3-4kg på några månader. I morgon börjar jag jobba igen så jag tänkte köra Fakir i några dagar för att försöka kick-starta viktnedgången.
  • Sagalin

Martina76: Visst kör du Warrior? Om du ska träna låt säga någon mellan 18-19 äter du din stora måltid före eller efter, känner du dig inte matt i kroppen bara på tex ägg när du ska träna stryka/kondition?

• Sagalin
    Martina 76 skrev 2012-08-12 19:30:41 följande:
    Jag äter oftast min stora måltid efter. Gillar inte att träna med en full mage. Jag känner mig verkligen aldrig matt i kroppen. Jag behöver inte mat för att känna mig pigg och orka. Jag springer lätt en mil på fastande mage. Jag tror att det har med avsaknaden av blodsockersvängningar att göra - att orken inte tryter trots att magen är tom.
    Okej, jag ska testa att äta efteråt, man är väl lite insnöad på att man ska äta både före och efter, för det är ju så kolhydratsförespråkarna gör. 
  • Sagalin
    banantelefon skrev 2012-08-13 18:04:01 följande:
    Sagalin: Då ska jag inte vara så orolig mao ;)
    Det brukar ta någon dag sen försvinner de kilona. Jag går inte upp lika mycket dagarna innan mens.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**