• Sagalin
    Fru Blomdahl skrev 2012-09-09 06:44:19 följande:
    Trots två toast och lite chips igår för det var ju syndlördag:))
    VIll inte vara en glädjedödare men kroppen kan ta 3dagar på sig innan den visar + efter fusk.

Jag har inte vetat om detta så länge, men hade jag gjort det tror tidigare så hade jag inte gått upp vikt lika lätt när jag närmat mig mål.
    Jag har syndat, ätit för mycket (och även kolisar) och ställt mig på vågen och sett att det var ingen fara. Tänkt tanken " åh vad skönt att kunna äta så här mycket utan att det märks"
    Upprepat proceduren några gånger och vips så visar vågen +3kg! Oskyldig
  • Sagalin
    Fru Blomdahl skrev 2012-09-09 08:50:43 följande:
    Jag e iaf glad över mitt - på vågen...
    Klart du ska vara det!
    Men det kan vara bra att ha i åtanke om vågen mot förmodan skulle visa ett plus framåt tisdag och komma ihåg varför, istället för att tänka/fråga "varför jag som skötte mig så bra igår"
  • Sagalin

Fru blomdahl, vad trist. Visst var det du som "syndade" i lördags? Då kommer sötsuget som ett brev på posten nån dag efteråt. Det gäller att bita ihop och äta något lchf-vänligt o inte ge efter, det kommer kännas bättre imorgon,

• Sagalin
    jagvetefan skrev 2012-09-11 16:01:26 följande:

Jag kör med kokosfett utan smak. Det är jättegott! Jag gillar inte kokos så för mig är det perfekt! Skrattande

Jag kanske körde fel smör...?? Vad är det för smör ni kör på??

En del använder osaltat smör men vårt ICA har bara småförpackningar av dessa = dyrt.

Jag har ICAs normalsaltade, tycker inte det är så salt. Valios är alldeles för salt (enligt min smak) 
  • Sagalin
    Martina 76 skrev 2012-09-16 07:32:35 följande:
    Föll dig och åt ett par nävar snacks igår framför TVn. Nästan ett kg upp idag -gah!!! Känns iofs att jag har vätska i lederna så jag hoppas att det släpper tills i morgon. Blir så arg på mig själv!!!
    Ajdå! Det är säkert borta imorgon eller på tisdag. Skrattande 

Jag kan bli lite fascinerad av att man kan binda så mycket vätska av lite för mycket kolisar, tänk så mycket onödig vätska många kolhydratsberoende har!

• Sagalin
    RebornEve skrev 2012-09-16 08:14:50 följande:
    Helvete vad dåligt jag mår idag :/
    Det hjälpte inte att kolhydratladdat , jag kräktes iaf. Min mage verkar inte fixa att jag dricker vin längre..
    Jag hade såå ont i magen och mådde så jävla illa..
    Det kanske inte var bra att kolhydratladda inför vindrickandet? Min mage hade slagit bakut innan jag ens börjat dricka. Obestämd
    Hoppas du mår bättre när du fått i dig lite frukost 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**