• Sagalin
    Silversvans skrev 2012-02-04 19:29:39 följande:
    Har precis avverkat mina första tre dygn med lchf och är nu inne på det fjärde. De första tre dagarna hade jag hemsk huvudvärk (sockerabstinens antar jag). Igår fuskade jag med en liten chokladbit men idag har jag inte ens varit sugen på choklad eller annat - och jag som typ levt på bröd och choklad! Vågen har varit vänlig nog att visa på en viktnedgång på ca 1 kilo vilket är ett stort plus.

Det jag funderar lite på är utelunch. Pizzerian har en ost och skinksallad som består av ost, skinka, tomat, gurka, ärtor och sallad - är den okej att äta. Det följer även med dressing, jag funderade på att försöka göra något eget av gräddfil eller liknande eftersom det är svårt att veta vad det är i dressingen. Men låter en sådan sallad okej? Jag kommer att äta av ost och skinka först och blir jag mätt så tar jag inte så mycket grönsaker, men ändå, dessa grönsaker är väl ovanjord samtliga?

Vi skulle ha ätit från pizzerian idag redan, men så var det slut på kylarvätska i bilen så det blev inte av. Å andra sidan fick jag ju nu tid att fråga här.
    Be att få salladen utan ärtor och gör en egen dressing, den kan innehålla en del socker.
    Jag köper ofta sallad på pizzerior och ber den bara  att ta bort majs/ris/pasta och lägga till tex fetaost, aldrig några problem
  • Sagalin
    Lottalök skrev 2012-02-11 13:16:57 följande:
    Nä har inte det har bara mandelmjöl tyvärr. Funderade på att köpa hem kokosmjöl också bra att ha hemma så man kan testa lite olika recept
    Du behöver ingen fiberhusk, jag gör brödet utan blir bra ändå.
    Du kanske ha några sesamfrön som du kan lägga i?

Glöm inte att lägga i en nypa salt, blir godare då. Glad 
  • Sagalin

Kaisan kroppen har ofta en fördröjning på två-tre dagar inte konstigt att vågen visade plus. Kanske äl eller mens på g?

• Sagalin

Fast  det jag har läst om periodisk fasta är att man har 16timmar fasta och äter under 8timmar.
    Tex fasta mella 20.00-12.00 och sen äter mellan 12.00-20.00 -alltså inte hela tiden. Flört 

Jag äter oftast runt 18-tiden på kvällarna(om jag inte tränar då blir ofta en ostrulle med smör på efter passet kl 20.30) och sen frukost kl 09.00 på jobbet, och jag märker ingen skillnad på vågen....Obestämd 

• Sagalin
    Nikhita skrev 2012-04-02 21:08:26 följande:
    Tittar på kanal 3 nu "älskling du har blivit en tjockis".
    Tjejen ska äta enligt LCHF. spännande! titta
    Riktigt roligt är det!
    Tycker hennes make är rolig inte lätt att vara PT till henne. 
  • Sagalin
    Hoppet 3 skrev 2012-04-08 16:50:47 följande:
    Är powerwalk 45 min ok som motion? Har svårt efter operationen att skutta el hoppa just nu. Ngt vill jag ändå ta mig för. Måste gå ner i vikt igen då jag gått upp 4 kg på 2 månader då jag inte rört mig ngt alls samt stoppat i mig godis samt glass som jag vet inte är ok men ville ha. De straffar sig så jag får skylla mig själv. Tar nya tag nu och hoppas på viktnergång först och främst samt att min mage ska komma i ordning igen!
    All motion är bra motion!

• Sagalin

Kan man ha en tsk kokosfett i kaffet när man kör periodisk fasta? Jag har blivit lite beroende av kokosfett och jag märker om jag inte får min dos kokosfett på morgonen fungerar inte magen riktigt som den ska.

• Sagalin
    Martina 76 skrev 2012-04-20 11:47:37 följande:
    För det första är en sådan våg inte tillförlitlig. Jag har köpt en riktig fettmätare och den ger helt andra siffror. Min partner tex fick på vågen 28% fett medan min kaliper sa 12% fett. Det sistnämnda ligger nog nära sanningen.

För det andra kan du väl inte på fullt allvar tro att du går ner i fettvikt på ett bättre sätt när du inte rör på dig. Du tappar garanterat mer fett om du rör på dig och tränar.

Strunta i den där otillförlitliga vågen och mät dig istället. Du märker väl på kroppen om den blir tighare eller ej. 
    Var köpte du din kaliper -pris?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**