• Sagalin

**Den stora feta LCHF-tråden**

Linda5 skrev 2012-11-07 00:16:01 följande:
    När ni tar en klick majonäs hur mycket är det då? Idag har jag ätit 75g fet skinka 2dl broccoli 1liten kycklingkkubba 1/4 Tomas 3champinjoner Utöver detta 1,5 dl majonäs är det för mycket?
    Är det en måltid eller flera?? 
    Är det flera tycker jag det verkar som du äter för lite protein.
    Jag har svårt att bedöma hur mycket 1,5dl majonnäs väger men jag tror inte det är för mycket.  
  • Sagalin
    Ninis skrev 2012-11-07 16:48:39 följande:
    Det är nog ingen slump, för jag har gått ner 700 g sedan i måndags!
    Aha, det kanske inte bara är att jag uteslutit mejeriprodukterna utan att jag även har ätit en del Finncrisp med mycket bregott och ost Flört

Jag stirrar mig inte blind på vågen då jag tränar en hel del men jag har några trivselkilon som sitter runt stussen.
  • Sagalin
    carola78 skrev 2012-11-07 23:43:49 följande:
    Nu kommer jag med en fråga igen Min man har ätit LCHF i, jag tror det är 2-2,5 månad. Han har diabetes typ 1 och med den här kosten så behöver han inte ta insulin alls. Han mår bra
    Men dom senaste 3 dagarna här han haft så ont i magen. Som magknip ganska långt upp i magen. Strax nedanför revbenen. Han verkar ha rätt så ont. Han tycker oxå att det verkar oroligt i magen.
    Är det någon àv er som fått så här med magen pga LCHF-kosten? Har det gått över? Vad har ni iså fall gjort?
    Svårt att säga, har han ändrat något i sin kost de senast dagarna?
    Har han varit förkyld, ibland går förkylningen "ut i magen" också.
    Om jag äter för mycket turkisk yoghurt eller creme fraich får jag ont i magen, magkatarr.
    Att dricka vatten är alltid bra. 
  • Sagalin

Alltså detta kanske är en självklarhet men det känns som om jag missat något.Glad

Smör är gjort på grädde, eller hur?
    Grädde har 3g kolisar/100g, smör har 0,7g.
    Var tar kolhydraterna vägen?

• Sagalin
    tiiitti skrev 2012-11-12 20:51:30 följande:
    min dag:

frukost: 2 lchfmackor med bregott och 1 ägg delat på som pålägg.

Lunch:    2 stekta ägg lite stekt fläsk, en klick bea

Middag: Fyllningen på en halv kycklingrulle  

Mår illa ikväll. Någon som vet vad de kan bero på? eller de har kanske inte alls med kosten att göra... 
    Du kanske har ätit för lite? 
  • Sagalin

Ni som kör mejerifritt, vad äter ni efter ni har tränat -om ni inte äter middag?
    Jag har ofta hyvlat ost och brett bregott på, men det "går" ju inte nu

Kokade 2två ägg som jag äter med majonnäs. Tips på något annat?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**