FasterK skrev 2012-01-12 18:20:56 följande:
Sitter här och med ett glas rött och äter krispiga fläsksvålar...
Under kvällen har jag funderat på att jag nu, som lchf.are (i alla några månader till innan utvärdering), mer och mer märker av det faktiskt massiva motstånd det finns mot denna kosthållning.
Nu undrar jag om någon i tråden varit lchf:are längre än ett år och om då också tagit prover som visar på förbättrning/försämring. Detsamma med hälsoeffekter?
Läste ikväll denna artikel
www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=...
(läs kommentarer)
...som kommenteras av kostdoktorn.
www.kostdoktorn.se/vilda-pastaenden-i-lakarti.../
Någon kanske redan har tagit upp detta? Ursäkta i så fall.

Jag har ätit LCHF sen januari 2008, och mår alldeles förträffligt, MEN jag har aldrig tagit några prover, så jag kanske inte mår så bra som jag tror
Jag vet inte ens vilka prover jag skulle behöva ta förrutom kolesterolet men eftersom jag inte tagit några innan jag började med LCHF är det svårt att se förbättring/försämring.
Däremot har jag knappt varit sjuk under denna tid, visst lite förkylningar men inget allvarligt. Någon febertopp på en dag några gånger, men sen har jag varit frisk dagen därpå, sånt hände aldrig förrut. Utan då hade jag feber i flera dagar. När övriga familjen hade magsjuka förra året klarade jag mig.
Men när jag åt kolhydrater och dottern fick VKS våren 2006 fick jag magsjukan och även maken.