• Sagalin

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-11-21 20:53:14 följande:
    Sagalin,
    Jag tar aminosyror om jag inte kommer äta inom en halvtimme efter avslutat pass.
    Var har du köpt dem?
    Livets Magi skrev 2012-11-21 21:54:34 följande:

jag åt avocado för första gången i lördags då det va avocado i salladen.
    avocado smakar ingenting egentligen,som nåt mellanting mellan zuccini och gurka

jag blev positivt överraskad,för jag trodde de skulle smaka typ nötigt som sjutton.
    Skönt att det inte bara är jag som inte vågat smaka avocado fast man är vuxen.
  • Sagalin
    Livets Magi skrev 2012-12-02 23:41:39 följande:
    ja jag anser att jag vet vad jag pratar om när det gäller LCHF eftersom vi är på vårat 5:e år med LCHF nu, och sambon gick ner 25kg på 1år och står stadigt på sin målvikt sen dess(4år nu)
    Jag har också ätit LCHF i 5år och kan nog en hel del om denna kosten, men de gånger jag svarar/skriver här i tråden försöker jag vara lite mer ödmjuk i mina svar än vad du är. 

Jag tycker något som man kan göra är att rek noviser är att läsa länkarna som finns i TS istället för att vara en besswisser.
  • Sagalin
    Paulas mamma skrev 2012-12-09 20:54:05 följande:

Underbart! Bättre resultat än när jag gjorde potatisgratäng. Vet inte om någon hade märkt någon skillnad på rättikajansson och äkta Jansson på julbordet. Ska absolut bjuda på detta.
    Hur gör ni för att få bort lukten från rättikan? Tycker de gånger jag gjort rättikagratäng så luktar det så mycket, typ kål inte så gott med andra ord.
  • Sagalin
    standby skrev 2013-01-11 08:24:28 följande:

Vet 17 det... Det har gått långsamt uppåt. Jag har tränat 2 ggr denna vecka efter ett 2 månaders uppehåll, har hänt tidigare att jag gått upp då. (Kroppen samlar på sig vätska???) Hoppas nu på att trenden vänder bara :)
    Rätta mig någon om jag har fel men visst binder musklerna vätska när man har tränat?
  • Sagalin
    jossposs skrev 2013-01-21 14:32:03 följande:
    jag brukar alltid läsa denna tråden men inte skriva nåt, då jag inte äter lchf själv, men äter bra och rätt. Vill mest bara svara gällande frågor om gym. Jag tränar på nordic wellnes i göteborg och tycker de är sååå himla bra :D
    Måste bara fråga om du inte tar illa upp men vad menar du med "äter bra och rätt"?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**