Inlägg från: Carolinalovetobias |Visa alla inlägg
  • Carolinalovetobias
    Husali skrev 2011-12-08 07:40:52 följande:
    Tillbaka efter ett ganska lång avsteg.

LCHF funkade fint för mig. Gick ner 11 kg på 8 veckor. Men av någon anledning slutade jag. Och ballade ur helt.

Igår kväll kunde jag inte sova. Tänkte, tänkte och tänkte. Och insåg en sak. Jag kommer äta ihjäl mig. Det här funkar inte.

Jag är "allergisk" mot kolhydrater, helt enkelt. Går helt bananas. Så idag börjar vi om. På ny kula. Utan kolhydrater.

Jag kommer bli gladare, piggar och nöjdare. Det vet jag redan.

Vågen? Den åker ut. Ur med batterina, och slå sönder den med hammaren. Hädanefter komme rjag bara gå efter hur kläder sitter, och hur jag mår.

Säger välkommen tillbaka, till mig själv.

Känner på mig att det kommer bli ett av de bästa beslut jag någonsin tagit.
    Välkommen =) Tror fler utav oss borde slänga ut vågen faktiskt!!
    Heja Heja!
  • Carolinalovetobias

Hej alla.. Vill bara skriva av mig lite.. Jag känner mig jättedeppig fast ja ÄNTLIGEN har börjat gå ner...
    Jag känner mig konstant trött, ofta huvudvärk å ont i axlar å deppig.. Vet inte va de e med mig? Borde va hur glad som helst när vågen börjar gå ner, vi har på börjat renoveringen här hemma.. men de känns som ja går i en "dvala".. Känner inte för ngt å de finns inget "go" i mig kvar :( De känns som ja kan ligga under täcket hela dagen eller sitta framför tvn hela dagen 7 dgr i veckan..

Är så ledsen att ja känner mig så här.. :(
    Tur ja har min son som drar upp mig på möran.. å att ja har saker ja MÅSTE göra annars hade ja väll bara gjort ovanstående :(

• Carolinalovetobias
    Carolinalovetobias skrev 2011-12-13 09:52:09 följande:
    Hej alla.. Vill bara skriva av mig lite.. Jag känner mig jättedeppig fast ja ÄNTLIGEN har börjat gå ner...
    Jag känner mig konstant trött, ofta huvudvärk å ont i axlar å deppig.. Vet inte va de e med mig? Borde va hur glad som helst när vågen börjar gå ner, vi har på börjat renoveringen här hemma.. men de känns som ja går i en "dvala".. Känner inte för ngt å de finns inget "go" i mig kvar :( De känns som ja kan ligga under täcket hela dagen eller sitta framför tvn hela dagen 7 dgr i veckan..

Är så ledsen att ja känner mig så här.. :(
    Tur ja har min son som drar upp mig på möran.. å att ja har saker ja MÅSTE göra annars hade ja väll bara gjort ovanstående :(
    adamsfamily: vet du kanske vrf ja mår så här?
  • Carolinalovetobias
    3småttingar skrev 2011-12-13 10:23:51 följande:
    Jag kände mig exakt så, alla saker du skrev, efter typ 5-6 veckor med lchf min första omgång. Börjar känna så nu med efter en nystart med lchf.. det har nog gått 5-6 veckor nu med. Läskigt!! Just att man blir deppig och inget känns kul fast man har massa saker att tänka på egentligen. Vi ska t.ex gifta oss nästa sommar men det känns bara segt ändå! Ska nog prova några slags vitaminer?!
    va skönt å veta att man inte e helt ensam iaf.. ja får väll ge vitaminer ett försök men har egentligen inte råd  just nu :S
    Ont i axlarna å de har ja haft i flera år.. blir aldrig bra.. får aldrig bukt med dem..kan inte ens bära ryggsäck för då gör de skitont å de strålar de upp till huvudet..  kan ja ha gått med magnesiumbrist länge?
  • Carolinalovetobias
    3småttingar skrev 2011-12-13 12:03:19 följande:
    Samma här.. jag har börjat gå till en kiropraktor. Jag kan inte ens bära en handväska för länge =/
    Samma här! Tycker du de hjälper med kiropraktor?
  • Carolinalovetobias
    3småttingar skrev 2011-12-13 23:10:24 följande:
    Sorry för lite OT.

Kiropraktorn har hjälpt mig ENORMT mycket. Det släpper direkt efter ha varit där och är så skönt. Första gången jag ringde var jag desperat. Hade haft ont i axlar och nacke med HEMSK huvudvärk i bakhuvudet i 2 veckor konstant, var lipfärdig.. Släppte på kvällen efter jag hade varit där! Sen gick jag veckan efter och veckan efter, sen räckte det med 3 mån emellan gångerna.

Tänkte köra nån slags fakir i några dagar, för en kickstarteffekt typ. Om det funkar! :) Imorrn tänkte jag äta en hel fläskfile själv fördelat under dagen..
    Jag kanske inbillar mig men fick hem magnesiumtabletterna igår kväll å drog i mig 2 st med en gång (dock inte smart för ja fick diarre:P ) men ja tror faktiskt ja känner skillnad på axlarna idag? Kan de vara möjligt??
  • Carolinalovetobias
    Martina 76 skrev 2012-01-02 08:03:36 följande:
    Pinkade på en sticka i morse och fick mörkast tänkbara färg - full ketos och en jäkla förbränning i kroppen mao. Känns som en mycket bra start på det nya året. Idag har jag dessutom fixat barnvakt en timme för att komma iväg och spinna så det blir lite träning också.

Nästa vecka blir det en 7-dagars Kasein-kur - räknar med att gå ner ett par kg bara på den. 
    vad e de för stickor? :P
  • Carolinalovetobias
    mamman i skogen skrev 2012-01-02 11:32:42 följande:
    Ketosstickor man kan köpa dem på apoteket. Det visar om man har mycket ketoner i urinen detta indikerar på att kroppen är inställd på fettdrift.

En nackdel med detta är att det är oftast bara i början man får bra utslag har man ätit LCHF en längre period så ger det inte lika bara resultat trots att man fortfarande är i ketos.

Ketos går man in i när man ligger under ungefär 30g kolhydrater per dag. Då har du en ren fettförbränning och ingen glukosförbränning alls utom den som naturligt finns då du omvandlar mjölksyra till glukos men det är marginellt. Mao i ketos så äter kroppen upp sitt eget kroppsfett det smälter bort så att säga.    
    Ok. Tack för info :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**