**Den stora feta LCHF-tråden**
Ert bästa LCHF-recept med tonfisk i olja? Tipsa mig!
Ert bästa LCHF-recept med tonfisk i olja? Tipsa mig!
Som ny LCHF:are undrar jag om min bedömning av tidsåtgången för att tappa kilona verkar vettig. Vad säger ni?
Tänkte gå ner 17 kg, gärna 20 och har satt vissa delmål på vägen till drömvikten. 8 månader hade jag tänkt att det skulle ta, medräknat större tapp i början och platåer utan viktnedgång. Verkar det vettigt?
Har smugit igång lite redan med officiell start den 1/8.
(Jag är grymt törstig. Är det ett av symptomen i början?)
Jag har kört LCHF en vecka nu och ingenting händer, varken med vattenvikt eller måttmässigt. Vad gör jag för fel? Vad måste jag ändra? Jag förstår att alla har olika förutsättningar, men känner mig ändå lite besviken.
Är kärringvikt svårare att få loss? ...och kan det faktum att jag redan tidigare äter mycket lite bröd, gryner, pasta och mjölmat ha något med saken att göra?
Jag har ätit och laddat kyl och frys med den här maten: Kött, lax, bacon, makrill, ägg, grädde, fet youghurt, fet creme fraiche, brie, grevéost, fetaost, spenat, blomkål, broccoli, tomat, isbergsallad, slanggurka, oliver, hallon, smör, olivolja, balsamvinäger, svamp, vitlök, gul och röd lök, majonnäs, aubergine, vitkål, färsk ingefära, paprika...
Har uteslutit allt mjöl och socker, alkohol (älskar öl, suck), snacks, potatis, ja allt förbjudet, ändå händer inget... Hade tänkt att det skulle kännas lite motiverande att SE åtminstone lite förändring på vågen efter en vecka, trots att det bara är vattenvikten. Nu börjar jag oroa mig för att gå UPP istället. Otålig? Ja, jag vet....
...test.
Om man nu vill festa till lite.... Vilken alkohaltig dryck är allra bäst ur LCHF-synpunkt?
Vissa rödviner ska ha mindre än fem kolhydrater vet jag, men finns det något annat?
Nu har jag gjort ett vikt och måttschema i excel. ...beräknad viktnedgång per vecka, jämfört med utfall. Vägning och mätning varje söndag samt matdagbok varje dag. Nu är jag taggad ser ni... Har tänkt att det ska ta ungefär 8 månader att gå ner 17 kg.
Dagens frukost: Köttfärslimpa och kaffe med kokosfett. ...SSS säger ju att gårdagens middag mycket väl kan bli frukost.