• FasterK

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2011-10-19 12:38:33 följande:
    Vaddå?!?!? Vin innehåller ju inte särskilt mycket kolisar, eller har jag missat något?! Jag håller mig i ketos trots att jag dricker rödvin.

Måste be er om råd. Jag har gått upp ca 3 kg sen i somras trots att jag inte ändrat mina matvanor. Jag gör strikt LCHF. Någon som har någon teori?!
    Jag klarar också att dricka rödvin utan att viktnedgången påverkas.  Tack och lov. Lööve it. Ett par helger i månaden blir det vin. Brukar kolla så att kolhydraterna i vinerna jag köper ligger under 5%.
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK
    timoteja00 skrev 2011-10-19 20:25:17 följande:
    EmmaU: tack! Första frågan; i min fina cirkel är jag över 5 på kolhydraterna (6,2) men ligger på 15g för dagen... Det blir fel då ju?
    Hur menar du då, när du säger att det blir fel? Cirkeln visar intaget av kolhydrater i procent, alltså i förhållande till allt du ätit. Skulle du äta mer protein och fett sjunker kolhydratprocenten.
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK

Nu börjar släkt och vänner påpeka att jag gått ner och det roliga är att de tror att jag gått ner ca 10 kg fast jag bara gått ner 5,5 kg. LCHF verkar omforma min kropp på ett helt annat sätt än andra dieter jag gått på. Det är särskilt fettet runt mage, midja och lår som försvinner.

• FasterK
    Joggi skrev 2011-10-21 20:39:01 följande:
    Vägning Måndag! Är det bara jag som längtar efter vägning??:)
    Näe, det gör jag också. ...efter att jag börjat gå ner nu är det svårt att låta bli att fuskväga sig flera gånger i veckan...
  • FasterK
    Beccih skrev 2011-10-22 23:00:15 följande:
    Hej hörrni.

Jag blandar sedan någon vecka tillbaka i kokosfett i mitt te, ekologiskt - köpt på hälsokost.
    Har fått en lite extra skjuts i viktminskningen efter det, slump eller inte det låter jag vara osakt.
    Men en fråga - varför äter många av er kokosfett i ert kaffe? För att komma upp i fettintag?
    Jag har kokosfett i kaffet för att komma upp i fettintag och hålla en bra mättnadskänsla efter frukosten. ...även för att kasta bränsle på fettbrasan.
  • FasterK
    Marlean skrev 2011-10-22 23:25:31 följande:
    Utav nyfikenhet kommer här en fråga till er alla:

Hur länge har ni hållt på med LCHF och hur mycket har ni gått ner?  
    Snart har 13 veckor gått och jag har gått ner ca 6 kg. Det går rätt långsamt för mig, men neråt sakta och säkert...
  • FasterK
    Sigrid skrev 2011-10-23 14:44:46 följande:
    Kolla menytråden, där finns en helt del förslag:
    www.familjeliv.se/Forum-24-64/m60949725.html
    Något helt annat...
    Nu har jag börjat känna av det där med kramper i vaderna. Får nog köpa magnesiumtabletter jag också. Det är inte så jobbigt att jag blir väckt av värken, men jag känner av det.

Hjälper de?
  • FasterK

Ja, då har 13 veckor med LCHF gått

Tappad vikt 6 kg (83-77=6)
    Byst -5 cm
    Midja -5 cm
    Stuss - 5 cm
    Lår - 5,5 cm
    Vad - 2,5 cm
    Överarm -1,5 cm

Wohoo! Jag fortsätter att tappa ett halvkilo ca, i veckan. Hoppas jag slipper jobbiga platåer framåt...

• FasterK
    Vilda Tiger skrev 2011-10-23 18:21:45 följande:
    Madeleine, jag har kört drygt två månader och imorse vägde jag ett hekto MER än då jag började. Har inte fuskat nämnvärt, räknat carbs de flesta dagar och då ätit färre än 20. Är jättearbete, ledsen och besviken och läser här alltmer sällan då jag bara blir ledsen av alla andra framgångar. Väger ännu mycket, idag 77.5 till 164 cm.
    Trist att det inte händer något. Har du läst på om orsaker till att man inte går ner och vad man kan göra åt det? Mäter du dig och händer det något måttmässigt?

För du matdagbok, så du kan se relationerna mellan fett, protein och kolhydrater? Noterar man matintaget tycker jag det borde vara lite lättare att se vad man eventuellt bör ändra på.
  • FasterK
    Vilda Tiger skrev 2011-10-23 18:35:21 följande:
    Faster K, jag skriver i minmat.net. Brukar ligga på 5 procent carbs, 75-80 procent fett och resten protein.
    Ja, det lät ju ok. Är du extra sockerkänslig kanske och behöver dra ner på mejeriprodukter eller dra ner kolhydraterna ytterligare? Lägga till extra motion?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**