Faile skrev 2012-01-12 19:00:23 följande:
Nu hade jag inte tagit några prover innan jag började med lchf, så om de har förändrats något vet jag inte. Men tog på kolesterol och blodfetter när jag ätit lchf ca 9 månader och då var alla mina bra, och balansen mellan det goda kolesterolet och det onda var särdeles gynnsam, för att citera läkaren.
Ja, det är väl sällan så att, folk som börjar med lchf tar prover innan de börjar, så de kan jämföra. ...men att proverna man tar efter en längre tid med lchf faktiskt är bra, säger väl något i alla fall.
Jag har inte heller tagit några prover före, men funderar på att låta min mamma sticka mig nu efter ca 6 månader, för hon är laboratorieassistent på vårt lasarett.
Självupplevda hälsovinster måste ju ändå ha ett värde tycker jag... Hur ska man egentligen resonera med rabiata lchf-motståndare? De ter sig ju vara lika "sektika", som de påstår lchf:are vara.
Jag tvingar inte på min kosthållning på någon. Det är mera så att jag blir ivrig över allt det positiva som händer med min kropp med lchf , så jag vill prata om det.