• FasterK

**Den stora feta LCHF-tråden**

Something01 skrev 2011-09-08 08:36:23 följande:
    Ja har kört fakir en gång tidigare för å få bort sockersuget, gick ner 4 kg på 2 veckor, å då var det vätskekilon i det oxå. Men det funkar, däremot orkade ja inte mer än 2 ½-3 veckor, vart så less på att bara tugga på kött å sånt. Tog en gurk bit å det var den godaste gurk biten ja nånsin har ätit ;) Haha 
    Ja, gud vad man kan sakna grönsaker. Det gör jag överlag. Den där krispiga, svala, goda känslan i munnen. Fräscha grönsaker i  mängder. Saknar att frossa i grönsaker. Att skippa sockret är lätt, men det gröna och rotfrukter... Åååååh! Tungan ute
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK
    Asereht skrev 2011-09-08 12:31:25 följande:
    Jag tycker att det funkar väldigt bra att köra på som jag gjort det senaste året. Jag tränar inte. Jag räknar inte kalorier över huvud taget utan håller bara koll på kolhydraterna på ett ungefär. Jag äter mejeriprodukter och då gärna feta ostar. Ibland småäter jag och ibland inte.Jag äter när jag är hungrig helt enkelt oavsett när. Ibland äter jag choklad och ibland frukt/bär som "godis".

För mig har detta resulterat i en viktnedgång på 23 kg sedan oktober förra året trots att jag oftast hamnar på över 2000 kalorier om dagen iom fullfeta produkter. Nu har jag 2 kg kvar till min uppsatta målvikt. Jag känner mig nöjd på alla sätt och vis.
    23 kg! Bra jobbat. Det måste kännas underbart att bli av med de kilona. Jag har ca 14,5 kg kvar att gå ner. Tränar inte heller nämvärt. Går lite promenader bara, men ska försöka öka takten där med lite längre och fler sådana.
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK
    Faile skrev 2011-09-08 15:44:04 följande:
    Någon här med matvåg som vet hur mycket 20 gram fiberhusk är i dlmått?
    Vägde och måttade med min gamla hushållsvågvåg, men hade bara krossade linfrön att prova med. Det blev 0,4 dl.
  • FasterK

Har varit lite sugen på "annan" mat ett par dagar nu. Försökte hitta sockerfri glass i två närbutiker. Fanns ej. Sockerfri choklad då? Fanns ej. Fläsksvålar då? Fanns ej. Det fick bli cola light. Ja jag vet att man helst inte ska dricka det, men jag har inte, eller har haft några större problem med sockersug, så jag unnar mig en flaska ibland.

Börjar bli lite trött på ägg och allt fett. Tror jag måste börja botanisera bland lchf-recept för att hitta lite annat att äta.

• FasterK
    Nu är jag lite ledsen faktiskt. Har gått upp ett halvkilo vecka 36. Den här veckan försökte jag dra ner på kolhydraterna ännu mer och har legat på i genomsnitt 3% per dag. 9,76 kolhydrater om dagen.

Giv mig styrka att fortsätta.
  • FasterK
    Tetran skrev 2011-09-12 15:22:03 följande:
    Jag skulle också vilja lägga in i ett schema vad jag äter, tex på Minmat.net. Men man ska ju lägga in i GRAM. Hur i hela fridens namn ska jag veta hur mycket i gram jag äter. Jag tänker inte börja väga maten. Måste ju ha ett liv också! Tips på andra sidor kanske?! 
    Jag lägger in mitt matintag där också. Lite trist att det inte finns volym i listan. Trodde också att det skulle vara busenkelt att LCHF´a. Att man skulle slippa väga och mäta. Tror att man slipper det, när man lärt sig hur stora portioner och vad, man kan äta.

Från tidigare dieter livet och att jag arbetat i kök, har jag en del "gratis", då jag vet på ett ungefär vad olika matvaror väger i en x stor bit eller x ml. Använder min hushållsvåg ibland om jag tror jag ska höfta för mycket åt det ena eller det andra hållet.
  • FasterK

Alltså! Vilka butikskedjor för de där fläsksvålarna vi LCHFáre kan äta? De verkar svåra att hitta. Jag vill ha fläsksvål NU!

• FasterK
    Mandel skrev 2011-09-13 09:18:56 följande:
    ÖoB har haft en sort, men jag tyckte att de var väldigt torra och typ mjölade sig som fastnade i halsen...
    Hmm! De får ju gärna vara av skaplig kvalitet. Jag frågade på Hemköp och en av de anställda sa att Netto (eller var det Lidl?) har danska fläsksvålar. Får väl gå dit och kolla om han hade rätt.
  • FasterK

Tack för de svåliga svaren. Här ska letas fläsksvål. Nöff!

• FasterK

Äntligen har jag fått tag i fläsksvålarna! Hittade dem på Willys. Det var värt promenaden dit på ca 1,5 h fram och tillbaka - motion samtidigt ju. Salta och krispiga. Mmmm!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**