• FasterK

**Den stora feta LCHF-tråden**

Allrona skrev 2011-08-23 17:21:59 följande:
    Jag är 1,65 lång och vägde in mig på 68 kg för 3 veckor sedan. Dagens vikt är 64,7 kg.

Utöver det har min migrän minskat mycket, från att ha 8-10 anfall per månad har jag endast haft 1 anfall på 3 veckor. Min ibs är under kontroll och magen är väldigt lugn, gör inte ont, svullnar inte upp och magen sköter sig mer regelbundet. Dessutom är jag piggare än jag brukar och min man uppskattar mycket att mitt humör är bättre
    Härligt!
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK
    linelullan skrev 2011-08-23 18:21:52 följande:
    Min platå verkar ha kommit nu. De senaste två veckorna har det knappt hänt någonting. Motvationen dalar, men jag försöker peppa mig själv. Än så länge går det. Hoppas bara att det kommer igång snart igen.

Jag tror att det är det som är det svåra, att hålla sig motiverad även när det inte händer så mycket.  
    Hur länge har du kört? ...och när kom platån. Det är olika för alla förstår jag, men kanske kan det ge en vink om vad som komma skall.

Har läst mig till att en fakirvecka eller två, kan få fart på fettbrasan igen. ...kunde man inte också "chocka" kroppen med lite extra kolhydrater?
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK
    linelullan skrev 2011-08-23 19:48:05 följande:
    Jag har hållit på i 5 eller 6 veckor tror jag. Men jag gick ner väldigt snabbt i början så jag tror att kroppen behöver tid att vänja sig lite. Vad är en fakirvecka?
    Nu är jag rätt ny på LCFH, men en fakirvariant är visst att äta Sten Sture Skaldemans köttfärsbiffar till frukost, lunch och middag.

Jag har inte gått ner snabbt. Ett halvt kilo i veckan. Har kört fem veckor.
  • FasterK
    Anna Nicole skrev 2011-08-23 19:53:13 följande:
    Jag drog in på mejeri när jag stod still, då hände det saker, vill ni ha bra recept så e min väns sida 56 kg en underbar sida om råd och smarriga recept, hon vidareutbildar sig just nu inom detta och vunnit bloggpriser, rekkomenderas varmt.. =)
    Åh, tack! Den sidan ska jag kolla.
  • FasterK
    jeng skrev 2011-08-23 22:10:07 följande:
    för er som var med i bikiniutmaningen så har jag idag lagt upp min omgång nr 2 på familjeliv i mitt starka bilder-album. fotade dom i helgen. om 2 månader är det dags för nästa omgång!
    Vad modig du är! Du ser normalviktig ut nu ju.
  • FasterK
    Grålle skrev 2011-08-23 22:26:32 följande:
    Idag är det ett år sedan jag började med LCHF. Resultatet är -30 kg . Jag mår fantastiskt bra av att äta så här!
    Gratulerar!
  • FasterK
    Anna Nicole skrev 2011-08-24 15:27:58 följande:
    Menade såklart pilen och inte bilen. alltså den som finns längst ner efter inläggen..
    Klicka på sidnumren bakåt. Egentligen ska man kunna klicka på på den där blå pilen "senast lästa", men den fungerar dåligt. Har man varit aktiv och skrivit i tråden kan man åtminstone med större lycka komma till det ställe man skrev sist.
  • FasterK

-3,5 kilo på 6 hela veckor. Ja, inte går det fort, men ca ett halvkilo i veckan är väl bra tror jag. Nu är det fakirvecka!

• FasterK

Fakirvecka här. Lunchen blev SSS fakirbiff med bearnaisesås. Mums!

Jag saknar verkligen grönsaker! Älskar grönsaker och har alltid ätit mycket av det. Bara ovanjordvuxet blir lite trist faktiskt. Men, men, man får vänja sig om kolhydraterna ska ligga lågt. Annars går det bra med dieten tycker jag.

• FasterK
    rednose skrev 2011-09-07 23:08:31 följande:
    Fakir, Vad innebär det?
    Verkar tolkas olika på olika sidor så hur äter ni som kör fakir???
    Tänkte testa en vecka kanske...
    Läste i en av SSS böcker om hans fakirbiffar. Vad jag förstod består en av hans varianter av fakirvecka, enbart av dessa biffar. ...annars verkar det som om man kan fakira genom att äta varierat, men sänka kolhydraterna till ett absolut minimum.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**