• FasterK

**Den stora feta LCHF-tråden**

Milleman skrev 2011-10-25 16:42:25 följande:
    jag har nu kört LCHF i 7-8 veckor. NU har jag börjat må illa och är yr... varför då??
    Jag känner av det också ibland. För min del har det berott på att jag ätit för lite, är hungrig eller har druckit för lite.
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK

Grattis alla till viktnedgång och förbättrad hälsa! Härligt!

Veckans vägning visade mitt sedvanliga halvkilo minus, trots mitt experiment med en pizza och en del rödvin i veckan.

Total viktnedgång efter 14 veckor, 6,5 kg

Måttförändring
    Byst -5 cm
    Midja -5,5 cm
    Stuss -5,5 cm
    Lår -6 cm på vardera
    Överarm -2 cm
    Vad -3 cm

Jag är så glad. 2,5 kg kvar till normalvikts-BMI, 11,5 till en bra normalvikt och 13,5 till drömvikten.

Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK

Åh, vad kul bellis89! Grattis!

• FasterK
    Ståhlman skrev 2011-10-31 13:33:42 följande:
    Ni med delmål hur lägger ni upp dom? Vad gör ni när ni nått ett delmål? Jag har gått ner 11 kg på 10 veckor med LCHF och tycker jätte bra om maten jag har ca 11 kg kvar till mitt "drömviktsmål" och det känns lite tungt kanske skulle kännas bättre med lite delmål men vet inte hur jag ska lägga upp de...
    Jag har lagt upp tre mål. 1 - Att komma ur övervikts-BMI (83-74=9). 2 - Att komma ner till en för mig bra normalviktsnivå (65-67). 3 - Drömvikten 62 kilo. Jag gör inget särskilt, men konstaterar att garderoben blivit större utan att jag behövt köpa nytt. Vid 62 kilo, om jag lyckas komma dit, ska jag försöka ha lite sparat, för då kommer det mesta vara för stort.

Snart har jag nått det första målet. 2,5 kg kvar tills dess. 5 veckor tar det nog.
  • FasterK
    Johanna200 skrev 2011-10-31 20:32:13 följande:
    Måste bara skriva ett litet hyllningsinlägg till cocosfettet! Har stått still (en platå?) någon vecka, ökade då på mängden cocosa i kaffet och vips har det börjat ticka nedåt igen! Vet att folk har skrivit om detta förut.
    Så ni som stått still utan att hitta någon anledning, pröva cocosfett/öka på mängden. Jag älskar cocosfett. Perfekt för en torris som mig att använda som ansiktstvätt med...

Skriver inte så ofta men läser varje dag. Ni är alla fantastiskt peppande och motiverande. Denna tråd har verkligen hjälpt mig super mycket. Om 700g så har jag gått ner 30 kg sen jag började den 15 maj! Har bara några kilo kvar nu tills jag är nöjd. Det känns fantastiskt. Kämpa på alla andra. Blev visst lite egoinlägg med Skrattande
    30 kilo! Oj, och bara sedan i maj! Fantastiskt! Grattis!
  • FasterK
    Lisen08 skrev 2011-11-02 17:32:53 följande:
    Efter 3 månader med LCHF:
    Fyller 38 år om några veckor...

- Blivit av med ångest och depression efter 28 år, ska sätta ut antidepp-medicinen efter nyår

- lugn mage efter 28 år och ett antal utredningar

- Bebislen hy efter 25 år

- Ingen mensvärk för första gången i mitt liv

- Piggare, gladare, klarare i tanken

Det "lustiga" är att jag åt GI innan och har inte ätit mycket socker, aldrig vit pasta innan. Mest Quinoa, fullkornspasta etc. Ändå har det blivit en sån skillnad.

Vågar man tro på att det håller i sig eller är allt bara en dröm??
    Toppen! Grattis till hälsovinsterna!
  • FasterK

Någon som har tips på en godkänd, alkoholhaltig, god drink, som inte bara är sprit och lightläsk? Det vankas fest och visst kan jag dricka rödvin som jag gjort, men är sugen på en smarrig drink.

• FasterK

Irish coffee, mmm. Ja, det med sötningsmedel an funka. Rom tror jag det är lite kolhydrater i.

Googlade och ser att brännvin, vodka, gin och whiskey har 0 kolhydrater.

GT är en klassiker och favorit hos mig, men finns det sockerfri tonic?

• FasterK
    Norrlandssyster skrev 2011-11-03 21:46:55 följande:
    Njae, det gör det nog inte. Jag tror schweppes ligger på runt 7 kcal. Men jag kan tycka det är värt det någon gång.

Annars har du ju xide, bright pomegranate rhubarb (alkoläsk). Innehåller 1,5 g kolhydrat per 100g.

En hallonmojito kanske? Krossa hallon, på med pressad lime, myntablad samt massa krossad is.
    Hallonmojito!? Det lät väldigt gott. Den kan det bli.
  • FasterK
    Norrlandssyster skrev 2011-11-03 21:52:51 följande:
    Du kan alltid toppa med lite sodavatten om du vill ha lite bubbel, eller torrt mousserande vin. Supergott!
    Ja, det lät smaskens.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**