mamman i skogen skrev 2011-11-09 06:04:04 följande:
Svårt att svara på vad behöver din kropp. Yrsel och huvudvärk tycker jag indikerar på att du äter för lite..
Leptin och grelin är våra mättnads och hungerhormon och detta kan vara lite satt ur spel och man kan känna en "förklädd" mättnad.
Svårt att få ordning på om man inte är hungrig. Jag har själv ibland varit ohungrig och då har jag ökat kolhydratsintaget lite för att trigga hunger..Under sommaren när det har koka ute och man knappt äter ngt alls har detta funkat för mig.
Äter du strikt för att gå ner i vikt? Kan det vara värt att under ett par dagar unna dig ett par finncrisps eller lite extra bär frukt mm för att testa att få igång matsuget igen. Potatis,quorn eller ris i minimal mängd till varje måltid och i övrigt äta LCHF...
jag är själv en småätare som inte ligger på mitt dagliga intag enligt "experterna" jag äter i runda slängar 1500 per dag och är mätt nöjd, de dagar jag har högre fysisk aktivitet så äter jag lite mer
Tack för svar!

Jag försöker ligga på 20 eller mindre kolhydrater per dag och kör relativt strikt. Älskar clementiner, så jag ska testa att äta några sådana...