• FasterK

**Den stora feta LCHF-tråden**

Bellisen skrev 2011-11-03 22:10:13 följande:
    Gör man inte irish coffee med whiskey? Jag brukar inte dricka det men jag trodde det! :P Annars finns det ju french coffee, det är med vodka! Vodka, kaffe, sötningsmedel och grädde! Det måste jag prova någon gång i alla fall! :)

Men hallonmojito lät ju jättegott! :D
    Jo, men piña coladan är det rom i. En irish med något sötningsmedel ska jag också prova.
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK

Fuskvägde mig idag. Brukar väga mig varje söndag eller måndag.

7 kg är väck och jag är så GLAD! 11-14 kvar att gå ner. 2 kilo kvar till normalvikts-BMI.

Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK

Tack ska ni ha! Tänk att det skulle fungera så bra med LCHF! Det är fantastiskt!

Förutom viktnedgången är magen lugn och tyst, de få celluliter jag hade på utsidan av låren har minskat, hyn har blivit bättre och jag känner av att kroppen liksom omformas. Mår allmänt bra. Ganska många centimeter har försvunnit. Fler än vad jag förlorat på tidigare kurer, när jag tappat samma antal kilo.

• FasterK
    Joggi skrev 2011-11-07 12:46:13 följande:
    Äntligen lossnade det lite till och jag har tappat 2,5 kg den här veckan! Tackar! Fler som har vägning på Måndagar som vill dela med sig??:)
    Grattis! Kul!

-7,5 kg efter 15 veckor. Den här veckan försvann 1 kilo, istället för mitt sedvanlliga halvkilo per vecka. Har minskat en del centimeter nu.

Byst -5,5
    Midja -6,5
    Stuss -6,0
    Överarm -2,5
    Vad -3,0
    Lår -6,5 vardera
  • FasterK
    mamman i skogen skrev 2011-11-09 00:41:59 följande:
    Japp och nej du får inte fettlever av LCHF det är insulin som är vårt fettinlagrande hormon så mao höjer du ditt blodsocker genom att överäta på en kolhydratsrik kost så lagrar din kropp fett. Fruktos är det mest fettinlagrande sockerformen så den "nyttiga" frukten kan du hoppa över och se som godis.

Kalorilagarna gäller även på LCHF och om du överäter mer än du gör av med kommer kroppen att lagra.

Får jag fråga duktiga du? ...jag är lite fortfarande lite fundersam på om jag äter för lite. Började för 15 veckor sedan med ca 1500-1600 kalorier i genomsnitt och nu är jag nere på 1300. Har börjat få lite huvudvärk och yrsel fast jag dricker ordentligt och är "mätt". Misstänker att det faktiskt är hungrig jag är när jag känner så. Hungerkänslan är inte densamma som förr.
  • FasterK
    mamman i skogen skrev 2011-11-09 06:04:04 följande:
    Svårt att svara på vad behöver din kropp. Yrsel och huvudvärk tycker jag indikerar på att du äter för lite..

Leptin och grelin är våra mättnads och hungerhormon och detta kan vara lite satt ur spel och man kan känna en "förklädd" mättnad.

Svårt att få ordning på om man inte är hungrig. Jag har själv ibland varit ohungrig och då har jag ökat kolhydratsintaget lite för att trigga hunger..Under sommaren när det har koka ute och man knappt äter ngt alls har detta funkat för mig.

Äter du strikt för att gå ner i vikt? Kan det vara värt att under ett par dagar unna dig ett par finncrisps eller lite extra bär frukt mm för att testa att få igång matsuget igen. Potatis,quorn eller ris i minimal mängd till varje måltid och i övrigt äta LCHF... 

jag är själv en småätare som inte ligger på mitt dagliga intag enligt "experterna" jag äter i runda slängar 1500 per dag och är mätt nöjd, de dagar jag har högre fysisk aktivitet så äter jag lite mer          
    Tack för svar! Jag försöker ligga på 20 eller mindre kolhydrater per dag och kör relativt strikt. Älskar clementiner, så jag ska testa att äta några sådana...
  • FasterK
    indaa skrev 2011-11-09 17:07:09 följande:
    ville bara passa på o säga hej... :p har läst här inne ett tag och lärt mej massa bra saker. har ätit LCHF i snart 9 veckor och gått ner 12kilo. känns jätte bra.. ville bara säga det... :D
    Härligt! Grattis! Solig
  • FasterK
    Bordeaux skrev 2011-11-09 16:23:27 följande:
    Kunde inte låta bli att skriva det 20 000 inlägget
  • FasterK
    Sigrid skrev 2011-11-16 11:20:59 följande:
    Snälla hjälp mig komma på någon smarrig fredagsmiddag. Gärna lite mer än vardagskänsla på maten skulle jag vilja ha, men inget för svårt. Min hjärna står still och behöver hjälp med förslag.
    Blomkålsgratäng med gräddig ädelostsås och fläskfilé. Tomat och löksallad till kanske...
  • FasterK
    SötaSarah skrev 2011-11-16 18:29:37 följande:
    Var kan man köpa fläsksvålar?
    Krispiga fläsksvålar finns på Willys.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**