• FasterK

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag tycker min aptit har ändrats och jag blir inte hungrig på samma sätt som tidigare. Får tänka på att jag måste äta, så jag inte får i mig för lite mat. Det liksom tar emot lite att få i sig maten, även om jag tycker den är god. ...och då är jag ändå en väldigt matglad person, som verkligen kan lassa in.

Det här har jag ätit idag och har inte känt behov av mer. Undrar nu om det är för lite?

400Gram Kaffe bryggt
    20Gram Vispgrädde 40% fett
    120Gram Ägg kokt
    30Gram Majonnäs 80% fett
    100Gram Spenat fryst
    20Gram Smör 80% fett
    30Gram Philadelphiaost
    125Gram Lax kokt
    50Gram Hallon frysta
    50Gram Vispgrädde 40% fett

Kommer upp i 1215 kalorier och 8,39 kolhydrater. 80% fett, 17% proteiner och 3% kolhydrater.

• FasterK
    mamman i skogen skrev 2011-08-13 09:40:31 följande:
    För matdagbok och ha koll kolhydrater gömmer sig lite här och där...du måste hitta din lchf som fungerar kanske måste du minska mjölkprodukterna och öka grönsaker och fett som smör kokosfett etc... sen är en vecka ingenting och vågen kan under en dag variera i värsta fall nästantvå kilo så man får titta i ett längre perspektiv och mäta cm i början. För många tar det flera veckor innan kroppen fattar vad det handla om lchf är ingen mirakelkur där man tappar flera kilo i veckan utan du får en hållbar livsstil och en aldeles lagom viktminskning när du återställer hormonbalansen i kroppen... Har du bantat innan kan det vara bra mycket svårare att få kilona att släppa...

Håll ut och lycka till  
    Jag verkar vara en av dem som har en otrygg kropp, kanske kan det vara så att hormonförändringar spelar en viss roll nu när jag närmar mig klimakteriet. ...eller är det mjölkprodukterna? Vet inte vilket. (Kan det vara vinet jag druckit vid några tillfällen?)

Har kört i snart fyra veckor och inte tappat mer än 1-1,5 kg. Jag ville ju så hemskt gärna få den där motiverande vattenviktsnedgången. ...midjan har i alla fall minskat 2cm.

Jag är taggad och motiverad till tusen, men är lite rädd att ge upp om det går för dåligt. Intentionen är att ligga i köra i ungefär 8 månader. Det får gärna ta sin tid, bara vikten går nedåt.

Nu planerar jag dra in på mjölkprodukter och hålla alkohol till ett minimum. Ett glas rött är ju så gott.
  • FasterK

Hur gör ni när ni får sötsug? Vad äter/dricker ni då?

Jag kan ganska lätt vara utan sötsaker utan att få sug, men någon enstaka gång vill jag ha något sött. Vet att man inte ska dricka lightläsk, men en sådan flaska har jag unnat mig någon gång.

Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK

2,5 kg ner på fem veckor. Tja, det kanske är en lagom viktnedgång...

Snittar i...
    Kalorier - 1626,56
    Proteiner - 75,55 (18,27%)
    Kolhydrater - 17,86 (4,18%)
    Fett - 180,23 (71,68%)

Här förs nogrann statistik. Ha-ha!

Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • FasterK

Jag är väldigt nyfiken på hur det går för LCHF:arna här i tråden. Någon som vill berätta - längd, vikt före, vikt nu. Hur länge man kört.

• FasterK
    Loreena skrev 2011-08-23 13:39:58 följande:
    Veckor med LCHF: ca 7
    Längd: 168 cm
    Startvikt: 62,5
    Nuvarande vikt: 57
    Hälsovinster: Finare hy, ett jämt och glatt humör, lugn och platt mage, bättre sömn, mindre hungrig, ingen pms, mycket mindre mensvärk, håret känns tjockare uppe på huvudet
    Tack för svar! 5,5 kg på 7 veckor - vad bra! ...för mig går det så lååångsamt.
    Anna Nicole skrev 2011-08-23 14:28:25 följande:
    Oj kul att ha hittat denna sidan.=) Grannen snackade om lchf för drygt 1 år sedan, jag bara skrattade, trodde det var ett skämt. Sen blev jag så nyfiken på det, så jag lånade hans böcker och körde stenhårt lchf. Nu har jag tappat 23 kg på 3 mån, nu ska det bara hållas oxå. Detta e nu en livsstil för mig. Beställde bakerix idag samt tacokrydda(den vanliga har mkt socker) så nu ska här bakas frukostbullar, mums, med släpig röst...;)
    23 kilo på tre månader! Wow! Härligt!

Jag är bara i början av min viktresa och målvikten är 65 kg, gärna 62 kg.
    Veckor med LCHF: ca 5
    Längd: 172 cm
    Startvikt: 82,5
    Nuvarande vikt: 80
    Hälsovinster: Plattare mage, känner mig piggare, mindre hungrig, känner inget behov av att äta "bara för att". Jag har ju inte kört så länge, så fler hälsovinster kanske kommer. Det ska bli intressant att se om huden förändras. Jag har skapligt fin hud, men den är lite torr. Kanske blir det bättre genom att äta mycket fett. Det verkar ju logiskt i alla fall.
  • FasterK
    Louella skrev 2011-08-23 14:39:58 följande:
    Menar så klart målvikt! Kan tillägga att jag även blivit av med min ibs, stort plus!
    Toppen! Det måste kännas helt underbart. Mamma har ibs och det kan vara väldigt besvärligt har hon berättat.
  • FasterK
    Anna Nicole skrev 2011-08-23 15:15:03 följande:
    Hej! INte testat bakerix ännu, ej fått leveransen, men enligt andra blir det sjukt goda bullar av det och kannon pizzadeg..Kan även göra kanelbullar, recept finn på lchf ´s butiken sida.=)
    Får man hur lång du är och vad du har vägt? *nyfiken*
  • FasterK
    Anna Nicole skrev 2011-08-23 16:19:45 följande:
    Hmm känsligt ämne, men jag är 1.73 lång och väger nu 74, så snrt nått min målvikt..=)
    Det är ju jättebra! ...och så snabbt också. Blir ju en smula avis, för det går så långsamt för mig. Ha-ha!

De flesta verkar få platåer med stillastående viktnedgång och jag hoppas verkligen jag kan ta mig förbi min, när och om den kommer, utan att tappa motivationen
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**