MrsMurphy skrev 2011-03-04 20:44:59 följande:
Jag har tokångest över detta i denna stund. Jag ska snart tillbringa en vecka ihop med killens släkt i skidbackarna. Till saken är att en är distrikssköterska eller utbildas vidare bla bla, en annan är en kille som gått ner ett ex antal kilo genom pt och därmed en herrans massa träning och omlagd kost. Till saken hör dessutom att senast idag fick vi ett mail om att visst, kött kanske är ok, men att det mättade fettet i mejeri nog är åt fanders. *suck*
Jag är en bokmal, jag har varit anställd i bokhandel sedan jag var 16 år, dvs i 17 års tid nu. Dock varit en herrans massa föräldraledig/student senaste åren. Men är det något jag är fenomenal på så är det just exakt att skövla böcker. Men jag är verkligen inte bra på det medicinska, jag läser, greppar, men oerhört svårt att förmedla det som finns någonstans i skallen. Jag kan inte komma ihåg allt detta om hur allt hänger ihop och fungerar, i läsandets stund så har jag full kontroll men i samma sekund jag själv ska förklara saker så sitter jag bokstavligen i skiten.
Jag kommer placeras på stupstocken, det känns fördjävligt!
Dagens andra slutsats förresten!
Man blir helt klart mer påverkad a la LCHF:are än innan!
*raj raj*
Åh fy fasen vad jobbigt! Jag vet att jag kommer att hamna i sådana situationer snart jag med, känner jag släkten rätt kommer de att försöka tvinga i mig kakor nästa gång vi ses. För det är ju LIVSVIKTIGT att äta kakor!!!
För att inte prata om min käre pappa, han kommer att explodera i spydiga kommentarer av diverse slag.... Suck säger jag med. Speciellt eftersom alla känner till mitt sockermissbruk och vet hur jag har mått dåligt över detta i flera år. Jag önskar att de kunde uppmuntra mig istället, men det lär väl aldrig hända.
nassu skrev 2011-03-04 20:38:40 följande:
Jag undrar hur man vet ungefär hur mycket kolisar man får i seg/dag. Hur ska man veta liksom ?
Frukost: äggröra (2ägg, 2msk grädde) och skvätt grädde i kaffet
Lunch: Tonfiskröra på CF och majonäs + 2 kokta ägg
Mellanmål:Oopsie med smör och kaffe med skvätt grädde
Middag:Tacopaj och lite fetaostsallad
Ni verkar så insatt i hela räknesystemet :)
Jag är ju alldeles jätteny, men jag försöker räkna med hjälp av bland annat den här sidan:
http://www7.slv.se/Naringssok/SokLivsmedel.aspx. Det blir ju lite överslagsräkning (heter det så? sjukt dålig på matte haha!) ibland, men jag försöker att vara exakt nu i början. Så kanske det sätter sig i ryggraden sen.