Inlägg från: missypissy |Visa alla inlägg
  • missypissy

**Den stora feta LCHF-tråden**

missypissy skrev 2011-04-12 10:48:15 följande:
    Har en svacka idag då vågen pekar uppåt... Okej att det blev en ganska liberal middag i fredags, men jag kom absolut inte över 25-30 gram carbs så jag blir lite sur. Tycker jag sköter mig väldigt bra men vågen står still eller som nu går uppåt, tröttsamt. Men när jag går igenom mina matvanor så tänker jag att jag ligger ganska högt på fettet, förhoppningsvis kan en minskning där ge resultat...
    Fast nu skrev jag ju inte klar, suck.

Någon som har några andra tips till mig? Jag ligger på max 20 gram carbs (utom i fredags då), och i E% ligger jag i genomsnitt på ungefär 83/15/2. Varför står jag still?
  • missypissy
    Mandel skrev 2011-04-12 11:12:25 följande:
    För att man hamnar på platåer. Jag håll på upp och ned med samma kilo i 2 veckor ungefär och så vips försvann 1,5-2kg (förutom det "berömda" kilot)  på några dagar. Ska bli intressant att se om jag ska gå ned lite till eller om jag nu ska stå här och stampa en stund.
    Ja, det är väl så, jag får väl ha lite mer tålamod. Blir tokigt avundsjuk (barnsligt men sant) på exsambon som, trots MASSA fusk, har gått ner ungefär 10 kg. Medan jag står mer eller mindre still. Det är ORÄTTVIST ju!
  • missypissy
    yena89 skrev 2011-04-12 11:15:41 följande:
    Nä nu var jag tvungen att kolla på facebook bara för att vara säker. Drömde att vi hade skapat en facebook-grupp, tror "stora feta LCHF-gruppen" (hahah!) hette den men var osäker på om det var en dröm för det kändes så äkta men när jag kollade fanns den visst inte haha xD
    Men hade vart lite kul med en sån grupp^^
    Haha, jag drömde också om vår tråd i natt! Vi hade nån slags träff och det visade sig att jag kände flera av er sedan innan. Någon (minns inte vem men kanske Linda) hade varit min fiende i alla år, men nu insåg vi att vi faktiskt gillade varandra. Haha, knäppa drömmar!
  • missypissy
    Asereht skrev 2011-04-12 11:25:27 följande:
    Dels så hamnar man på platåer och dels så går det långsammare ju närmre målvikt man är dvs kroppens mlvikt där kroppen tycker att man ligger bra till.

För min del rann 20 kg av på 5 månader sedan blev det tvärstopp. Det är fortfarande tvärstopp men å andra sidan går jag inte upp heller så just nu nöjer jag mig med det. Jag har testat att dra ned på kolhydraterna och köra mindre mejeri som flera här förespråkar men det hade noll effekt så jag lade ned det. Maten blev ju så mkt tråkigare.

Nu ska vi ut och långåka till helgen. Då blir det hotell och uteätande men efter det ska jag testa Skaldemans tips om att trigga igång förbränningen genom att öka intaget under en period. Får se om jag har större tur med det. Händer inget då heller så fortsätter jag bara att äta som vanligt, förhoppningsvis så börjar kroppen känna sig trygg med den nya vikten så saker och ting kommer igång igen och gör den inte det så får jag trösta mig med att jag trots allt gått ned 20 kg på väldigt kort tid och att huvudsaken är att jag inte går upp. En dag i taget hetl enkelt.

Och nej, det är inte helt lätt att tänka så då det är lätt att bli fixerad vid siffror men jag gör mitt bästa för att försöka tänka sunt likväl som att leva sunt.
    Jo, jag har ju inte någon egentlig övervikt så det är väl därför det går trögt. Och jag är ju så himla glad över att ha blivit av med sockerberoendet och fått ordning på magen, men det hade varit så roligt att bli av med de där sista kilona som stör mig.... Men du har rätt, man ska inte bli fixerad vid siffror. Ett sunt tänkande är ju det som är viktigast!
  • missypissy
    yena89 skrev 2011-04-12 11:24:34 följande:
    HAhahahaha xD Berserk-Linda ja haha ;)
    Nej nu vill jag nästan skapa gruppen. fatta bara namnet...stora FETA LCHF-gruppen hahahahahah xD
    Faile skrev 2011-04-12 11:27:50 följande:
    Jaaa, bra idé tycker jag. Jag är lätt med i en sådan grupp
    Jag med!
  • missypissy
    jeng skrev 2011-04-12 11:44:56 följande:
    Jag är också gärna med i en FB-grupp! Tänk på att göra den sluten bara, så att man får ansöka in i den, annars tycker jag att iden faller lite. men det kanske bara är jag.
    Nej, det är inte bara du, jag håller med dig helt! Annars fylls den nog snabbt av både fanatiker och skeptiker och då försvinner den härliga stämning vi har här!
  • missypissy
    yena89 skrev 2011-04-12 12:06:52 följande:
    Säg till om ni kan hitta gruppen....för jag vet inte om det är jag som måste lägga till. Jag gjorde den hemlig så alla bordeju kunna se den, men bara medlemmar kan se innehållet.
    Nej, jag hittar inte den...
  • missypissy
    Linda1976 skrev 2011-04-12 12:26:09 följande:
    hur då???
    Jag vet inte riktigt vad jag gjorde, sökte bara... Den heter "Stora feta LCHF-gruppen!" och finns där bland grupperna!
  • missypissy

Att komma in här och läsa allt ni skriver är verkligen underbart. Förlossningssnack, träning och gammal mat- ingenting är OT, och det är det absolut bästa med den här tråden. {#emotions_dlg.flower}

Själv har jag precis fått mens och mår skit, vilket har resulterat i Cola zero-drickande både igår och idag. Dumt som fan, speciellt eftersom det triggar igång suget efter mer mer MER. Men när jag är så här jävla pms:ig och hemsk kan jag inte tänka klart. Alltså, Cola zero och ligga på soffan och tycka synd om mig själv är grejen idag...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**