helene306 skrev 2011-03-05 19:04:46 följande:
Japp. Min mage sköter sig som den ska numera. Innan lchf var jag konstant förstoppad. Var 4-5:e dag gick jag på toa och dagen/dagarna innan hade jag så ont och var svullen. När det väl var dags att gå på toa satt jag typ 30 min och krystade ut 2 harpluttar. Nu hinner jag knappt öppna en skvallerblaska förän jag är klar

Trevlig info va?

Jag tycker det är viktigt att prata om magen, många tycker sånt här är pinsamt, bajs, avföring, tarmtömningar och allt annat som sker i den regionen ska man prata tyst om, det är pinsamt. Sen jag läst een artikel om att fler och fler konstateras ha tarmcancer just för att man inte vågar prata eller söka för sitt bajseri. Så, bättre att prata än lida i det tysta tycker jag.
Prinsessanz skrev 2011-03-05 17:53:36 följande:
jag var förstoppad INNAN LCHF ,men nu är ag så fin på nr 2 så....

Roligt att höra att fler har blivit hjälpta! Jag är ju precis i början av mitt nya liv så jag har ju ingen aning om detta håller i sig. Men det känns i alla fall underbart att magen fungerar så bra just nu!
Helene: Jag håller med dig till hundra procent! Jag får min mage kollad några gånger per år på grund av en tumör jag hade för nåt år sedan, så för mig är det ganska självklart att prata bajs, kramper, gaser o.s.v. Och tack vare alla undersökningar vet jag ju att det inte är något egentligt fel med min mage- de säger att det är IBS- men det gör ju inte diarréerna roligare direkt...