Inlägg från: missypissy |Visa alla inlägg
  • missypissy

**Den stora feta LCHF-tråden**

The Kittycats skrev 2011-04-05 14:18:31 följande:
    Mmm, basilikakräm låter gott Tungan ute Hur gör du den?
    Jag gör på lite olika sätt, om jag gör den kall så använder jag ofta creme fraiche, philadelfia, lite vitlök och massa basilika (typ en hel kruka), salt och peppar och kanske lite olivolja.

Nu i veckan tänkte jag gör den varm och då använder jag nog lite vitt vin, grädde, vitlök, och basilika (hel kruka här också), låter detta koka ner, och mixar sedan ihop (älskar den gröna färgen). Sen blandar jag ner creme fraiche/philadelfia/mascarpone för att krämen ska bli tjockare, och salt och peppar förstås.
  • missypissy

Var det inte Skippers make som pratade om att han skulle leva i typ 200 år eftersom han åt precis rätt mat? Har något minne av det... Tokig verkar han vara iaf, och Anna själv också tycker jag. Men hon är snyggare än Anka, som visserligen har en superkropp men ansiktet ser väldigt slitet och härdat ut.

• missypissy
    yena89 skrev 2011-04-05 15:44:57 följande:
    Nån mer än jag som älskar ägg till döds? ;D hahahah

Hahaha underbar bild! Älskar också ägg, fast måla dem gör jag mest vid påsk!
  • missypissy
    jeng skrev 2011-04-05 17:14:02 följande:
    Nån som kan tipsa på hur jag kan göra en pastasås, helst utan både kolhydrater och kalorier!!?? Dagens utmaning.... Vill ha shiratakinudlar till mina biffar ikväll, men vet inte hur jag ska få till det.... Har gjort av med det mesta av dagens matbudget redan...
    jeng skrev 2011-04-05 17:20:38 följande:
    Ja, för jag kom på nu att fett får det inte heller vara!
    hahaha... nä va fasen, jag får väl hitta på nåt annat att äta helt enkelt  
    Haha, mission impossible!
  • missypissy
    jeng skrev 2011-04-05 17:33:33 följande:
    Ja, nudlarna i sig är ju rätt nära noll på allt! Men man behöver ju lite smaksättning av dom,dvs nån sås som dom kan koka runt i och dra åt sig..... Får fundera vidare
    Men är lite carbs och lite fett tillåtet eller? Tänker så det knakar här!
  • missypissy
    jeng skrev 2011-04-05 17:33:33 följande:
    Ja, nudlarna i sig är ju rätt nära noll på allt! Men man behöver ju lite smaksättning av dom,dvs nån sås som dom kan koka runt i och dra åt sig..... Får fundera vidare
    Tänkte annars nånting Carbonara-liknande, med ägg, lite ost, vitlök och kanske persilja eller nåt... Men ägg ligger kanske högt kalorimässigt, ingen koll på det alls.
  • missypissy
    MajasMat skrev 2011-04-05 22:35:13 följande:
    Hur gör man med frukosten, det är den jag tycker verkar svårast. 
    jag går helst upp tio minuter innan jag ska till jobbet och där brukar jag slänga i mig en macka. finns det nåt smidigt man kan slänga i sig på morgonen utan att behöva stå och laga nåt.  
    Är du ingen frukostmänniska kanske du bara kan göra några ostrullar med smör direkt på morgonen, och sen på frukostrasten (om du har sådan) äta något som du har förberett dagen innan, t.ex. oopsie-smörgås (eller annat lchf-bröd), nån röra eller middagsrester.
  • missypissy
    yena89 skrev 2011-04-05 22:54:19 följande:
    Upptäckte en läskig sak idag.
    Det sägs att svenskarna äter 200 ägg om året (visserligen för dom är rädda för kolesterolet men endå).
    Jag äter 5 ägg om dagen, det ger 35 ägg i veckan och 140 ägg i månaden....alltså hela 1680 ägg om året!!!
    O.O" men vad kan jag säga...jag älskar ägg  Oskyldig
    Haha skönt att det inte bara är jag! Har väl legat på i snitt 3 ägg per dag, men nu när jag har upptäckt äggmjölkslatte kommer den siffran att stiga!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**