**Den stora feta LCHF-tråden**
yena89 skrev 2011-04-04 23:48:31 följande:
Gaaaah jag blir så förbannad på alla fanatiska LCHFare!! >.<"LCHF handlar om att äta ekologiskt och man får inte använda sockersubsitut, annars äter man itne LCHF"
Det heter ju för fan LowCarb-HighFat och inte LowCarb-HighFat-OnlyEco-NoSweeteners.
förbaskade bullshit. Nästan allt innehåller ju E-nummer. Såser, korv. bacon, majonäs, ostar, skinka, listan kan göras oändlig.
Blir så förbannad när jag får höra "ja vill du stoppa i dig en massa helfabrikat så gör det, men då kanske du borde välja en annan diet för det är itne vad LCHF går ut på" bara för att jag dricker cola 1-2 gånger i månaden och köper färdig bea-sås.
Jag menar, vem fan vill basera sin mat på grönsaker, grädde, smör och kött? Inte orkar jag stå och göra egen majo och bea. Det blir alldeles för dyrt för mig, om man även dessutom MÅSTE välja ekologisk!
Bullshit...blir så trött på det...inte undra på att folk tycker vi är en sekt när vissa idioter kommer med sånt skitsnack!
Förlåt, ville bara bli av med lite ånga.

Visst, för många kanske det är extremt att ta bort t.ex. potatis eller pasta men i övrigt är det ju vanlig mat man äter. Det är ju inte någon "Anna Skipper/ bara äta alger och konstiga drinkar"- diet! Och sen väljer man ju själv hur strikt man vill äta!
Sen tycker jag det alltid är viktigt och intressant med diskussioner kring vad vår mat egentligen innehåller! Men jag själv köper glatt färdig beasås och nästan aldrig ekologiskt kött eftersom utbudet är skitdåligt.