PikkuMyy skrev 2012-05-21 21:37:25 följande:
Fakir dag 5,känns enformigt o himla trist,men men ...KÄMPA KÄMPA!! Inhandlade en burk kokosfett idag,hört att så många skriver att de har det i sitt kaffe...Men kan man använda det till nåt annat?Och visst är det så att det har nå hälsofrämjande egenskaper..?Vilka de i så fall var har jag glömt...*virrpanna*

Ska på dop nästa helg o är livrädd att trilla dit med en massa ajabaja...Så jag har kollat upp recept på lchf-vänlig snickers. Nån som har tips på nåt annat gott som inte behöver stå i kyl? O vi kommer resa en bra bit så vi kommer nog ha matsäck med oss,men va tusan tar man med sig då...?
Jag har kokosfett i kaffet då det mättar så bra. Som frukost dricker jag oftast bara en kopp kaffe med 1 tsk kokosfett. Nu när jag är van det så saknar jag det när jag dricker kaffe utan kokosfett. Snart kommer jag nog att ha en burk i handväskan

Och så är det nyttigt, såg att du har fått en länk av Faile.
Jag provade att göra LCHF snickers förra helgen men det triggade igång mitt sötsug
Till morsdag tänkte jag prova att göra kokostoppar så jag får något gott när de andra äter tårta. Tänkte prova receptet som är i Expressens sista LCHF-bilaga med 2 ägg, 50 g smält smör, 200 g kokosflingor, 1 dl sukrin. Blanda allt och forma smeten till 20 toppar och grädda i 175 grader i 10-12 minuter.