**Den stora feta LCHF-tråden**
Att skippa mjölkprodukter och gluten är fan de bästa jag någonsin gjort för min viktminskning !
Häjhäj, jag har precis varit på Ccop och handlat. Köpte Änglamarks osaltade mandlar och hasselnötter som innehåller 7 respektive 6 g kh/100 g. Det blir mitt snacks i helgen.
aaa653, jag tyckte det var jätteskönt och befriande när jag blev av med sötsuget som innan gjorde att jag åt hela kvällarna.
Det kan ta några veckor innan kroppen är helt omställd.
Lycka till!
HeleneBerglund, Jag är också jättekänslig för kolhydrater. Jag kan varken ha Finn Crisp eller choklad hemma. Men ischoklad med kokosolja fungerar så det ska jag göra till jul Att baka med sukrin går inte heller
När jag vill ha något gott på helgen blir det osaltade mandlar, hasselnötter och salami.
Hanniz82, jag ska prova att göra egen glögg ikväll enligt recept som jag hittat på www.lifezone.se där sötman kommer ifrån bär och apelsin. Återkommer när jag har smakat.
Hittade Glögg från Saturnus utan tillsatt socker på Coop Forum God smak och lagomt söt. Innehåller dock sötningsmedel.
WendyW, jag kan inte heller ha mörk choklad hemma förutom Lints Dessert 70 % bakchoklad. Den är mer som blockchoklad, tror att det är därför som jag låter bli den.
Ska använda den till ischoklad med mycket kokosfett i.
Jag ska göra ischoklad enligt Expressens Allt om LCHF, 200 g mörk choklad, 100 g kokosolja, 2 ägg och ev smaksättning. Jag återkommer när jag har provsmakat.