Inlägg från: Lady Maria |Visa alla inlägg
  • Lady Maria

**Den stora feta LCHF-tråden**

RebornEve skrev 2012-10-27 09:14:19 följande:
    60,9 kg i morse :)
    Att skippa mjölkprodukter och gluten är fan de bästa jag någonsin gjort för min viktminskning !
    Bra jobbat! Vem vinner? Visst har du ätit glutenfritt ganska länge?
  • Lady Maria

Häjhäj, jag har precis varit på Ccop och handlat. Köpte Änglamarks osaltade mandlar och hasselnötter som innehåller 7 respektive 6 g kh/100 g. Det blir mitt snacks i helgen.

• Lady Maria
    aaa653 skrev 2012-11-17 16:36:04 följande:
    Hur mycket har ni här inne lyckats gå ner med Lchf? Och på hur lång tid?

Jag har ätit LCHF i ett år och gått ner 9 kg. 1 kg kvar till målvikt. Viktnedgången gick snabbast från början. När sommaren kom hade jag gått ner 8 kg. Hade som mål att hålla vikten under sommaren och det gjorde jag fast jag drack ett glas vin några dagar i veckan under semestern.

Kommer att fortsätta äta LCHF även efter att jag har nått mitt mål.
  • Lady Maria

aaa653, jag tyckte det var jätteskönt och befriande när jag blev av med sötsuget som innan gjorde att jag åt hela kvällarna.

Det kan ta några veckor innan kroppen är helt omställd.

Lycka till!

• Lady Maria

HeleneBerglund, Jag är också jättekänslig för kolhydrater. Jag kan varken ha Finn Crisp eller choklad hemma. Men ischoklad med kokosolja fungerar så det ska jag göra till jul Att baka med sukrin går inte heller När jag vill ha något gott på helgen blir det osaltade mandlar, hasselnötter och salami.

• Lady Maria

Hanniz82, jag ska prova att göra egen glögg ikväll enligt recept som jag hittat på www.lifezone.se där sötman kommer ifrån bär och apelsin. Återkommer när jag har smakat.

• Lady Maria
    Hanniz82 skrev 2012-11-30 18:10:27 följande:
    Lady Maria; jag väntar med spänning:)

Provsmakar glöggen som jag har gjort enligt följande recept http://www.lifezone.se/recept/lchf-hogtider/lchf-glogg/. Den doftar gott och eftersmaken är helt OK men den smakar surt. Jag använde vanlig apelsin och en flaska Torres Coronas.

Undrar om den blir godare med blodapelsin som det stog i receptet?

Ska nog köpa Åkessons glögg utan tillsatt socker nästa gång jag går på Systembolaget trots att den innehåller sötningsmedel.
  • Lady Maria

Hittade Glögg från Saturnus utan tillsatt socker på Coop Forum  God smak och lagomt söt. Innehåller dock sötningsmedel.

• Lady Maria

WendyW, jag kan inte heller ha mörk choklad hemma förutom Lints Dessert 70 % bakchoklad. Den är mer som blockchoklad, tror att det är därför som jag låter bli den.

Ska använda den till ischoklad med mycket kokosfett i.

• Lady Maria

Jag ska göra ischoklad enligt Expressens Allt om LCHF, 200 g mörk choklad, 100 g kokosolja, 2 ägg och ev smaksättning. Jag återkommer när jag har provsmakat.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**