Inlägg från: Lady Maria |Visa alla inlägg
  • Lady Maria

**Den stora feta LCHF-tråden**

Lady Maria skrev 2012-08-27 17:43:17 följande:

Jag ska prova och köpa en lattevisp. Återkommer när jag har provat.

Nu har jag köpt en batteridriven lattevisp på Teknikmagasinet för 49 kr. MBC´n blev fin på toppen men inte lika krämig under som den blir med stavmixer. Tänkte att det hade varit smidigt med en lattevisp på jobbet men jag får nog nöja mig med kaffe och kokosolja där.
  • Lady Maria

Jag mår jättebra och känner mig piggare med LCHF. Kan vara lite saltsugen emellanåt men är nästa aldrig törstig. Dricker 2 - 3 glas vatten om dagen, för lite? Med kokosolja i kaffet varje dag fungerar magen bra. Har ätit LCHF i 10 månader.

• Lady Maria

Glass, Receptet på chokladbollarna finns på sidan 23 i Den Stora Feta LCHF-recept tråden.

• Lady Maria

Kasihi: Jag mår också dåligt när jag har fuskat, får samma symtom som baksmälla, så efter ett antal gånger har jag nu lärt mig att det inte är värt det.

När jag började med LCHF åt jag grädde med hallon så fort jag var sugen så det blev rätt mycket första veckan men det var ett bra sätt att ta sig igenom tiden med suget. Så mitt tips är, ät det du tycker är gott inom LCHF när du får suget, bättre att äta lite mer ett par dagar för att sedan bli av med suget.

• Lady Maria

Ellen2008: Jag tror att kokta ägg klarar sig ett par dagar i rumstemeratur. Kokosolja, ölkorv, majonäs och konservburkar med rökta musslor och tonfisk behöver inte kyl.

• Lady Maria

Jag har varit på hälsokontroll idag på jobbet och mitt kolesterol är 4,8 efter 11 månader med LCHF. För två år sedan var mitt kolesterol 6,5. Alla värden var bra men jag hade själv trott att mitt blodsocker skulle vara lägre.

• Lady Maria

Blodsockret var 6,5. Enligt sköterskan OK men enligt www.sunsoft.se/?p=998p kan det vara stressande för kroppen. Jag ska börja använda min blodsocker/keton mätare för att se om jag ligger lika högt varje morgon.

• Lady Maria
    LokesMammi skrev 2012-10-02 14:34:42 följande:
    6.5 är bra prov!

Skönt att höra, tack! Då ska jag låta bli att oroa mig.

Jag har provat GI tidigare men det passar inte mig som är mycket kolhydratkänslig. Till och med sukrin triggar igång mitt sötsug.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**