kanske en till skrev 2012-06-06 17:07:07 följande:
Tycker att ni är så fantastiskt duktiga i den här tråden. Själv har jag ätit lchf i snart 3 år till och från, vet vad som är ok att äta osv. Tyvärr lyckas jag dock inte ändra mitt ätbeteende. Faller lätt dit och äter fel och gör mycket. Äter i smyg.. Råkar jag få i mig lite kolhydrater en dag så fortsätter jag frossa (och då menar jag frossa) resten av dagen och sedan blir det lätt ett dåligt mönster son fortsätter i flera dagar.
Jag försöker tiden jaga det söta, baka lchf-vänliga kakor och godisar och sedan trycker jag i mig alldeles för mycket. Att jag mår illa hindrar mig inte.
Usch blir så trött på mig själv, och ledsen... Någon som känner igen sig och/eller har några råd till mig?
Jag är precis som dig. Allt eller inget och det gäller tyvärr även LCHF-vänliga saker. Provade Bounty för ett tag sedan men åt upp allt på två dagar. Jag har bakat fröktex vid två tillfällen och båda gångerna åt jag upp hela plåten samma dag. Ölkorven äter jag också tills den är slut. Mörk choklad triggar jättemycket.
Jag kan bara äta riktig mat med så lite kolisar som möjligt. Äter mycket ägg, tonfisk och majonäs. Idag blev det grillad lax med broccoli och bea till middag. Dagens fika med familjen en kopp kaffe med lite grädde. Försöker dricka mycket vatten vilket jag tycker hjälper till att hålla suget borta.
När barnen har lagt sig går det bäst om jag håller mig sysselsatt, borstar tänderna eller om jag bara dricker en kopp chai te med grädde i.
Skulle vilja anlita Bitten för att se om jag är sockerberoende men det kostar 3 750 kr så det får vänta lite.