Inlägg från: Lady Maria |Visa alla inlägg
  • Lady Maria

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2012-08-22 19:04:14 följande:
    Tja...hemgjord är ju givetvis helt godkänd. Köpt är egentligen inte godkänt, men det innehåller ju så lite kolisar att det spelar väl ingen roll. Lite majonnäs och bea måste jag väl anse är att hålla sig inom ramarna...

Skönt att höra! Ska börja jobba om en vecka efter att ha varit föräldraledig i 1,5 år och tänker samtidigt börja med fakir i hopp om att tappa de sista envisa kilona. Med majo och bea ska jag nog klara det
  • Lady Maria
    Mamman76 skrev 2012-08-24 11:22:15 följande:
    Tränar ni som kör med lchf eller går ni ner ändå? Jag har kört 5 veckor nu och vågen står still efter att ha gått ner 4kg de första 3 veckorna. Går barnvagns promenader men hinner inget mer.

Jag tränar inte, med undantag för den vardagsmotion jag får tillsammans med barnen på 1,5 och 5.

Men det kanske är därför mina sista kilon sitter så hårt. Jag har stått stilla hela sommaren men är nöjd med det då jag har druckit vitt vin flera gånger i veckan under semestern.
  • Lady Maria
    plantan skrev 2012-08-25 23:10:49 följande:
    Vad gör ni för lördagsgotte till film o så?
    Själv tog jag en ruta 70% choklad, avocado lite kräfter majjo o lök. Jag känner att man vill ju ha ngt o knapra på när barnen lagt sig o man njuter av lugnet..

Ostkuber och salami. Jag törs inte ha choklad hemma
  • Lady Maria

Sitter framför datorn och dricker min första kopp fettkaffe. Gjorde på 2,5 dl kaffe, 15 g kokosfett och 30 g osaltat smör. Lät fettet smälta i kaffet och sedan körde jag med stavmixer en liten stund tills kaffet fick lattefärg. Helt OK om jag kommer att hålla mig mätt länge. Påminner om kaffe med grädde. Fler som provat? Vad tycker ni?

• Lady Maria
    EnsamMammaTillTvå skrev 2012-08-26 09:02:20 följande:
    En fråga till er förstoppade lchfare. Har ibs och har fått laktulos utskrivet av läkaren, denna består ju av laktulos och LAKTOS så varje morgon häller jag i mig 30 ml mer el mindre rent mjölksocker. Känns inte helt okej (och fungerar inte heller). Någon som har tips på något mer lchf-vänligt medicinskt alternativ? Ammar så kan inte använda movicol..

Kokosfett i kaffe eller te. Om du redan dricker kaffe eller te med kokosfett, prova att öka mängden.
  • Lady Maria
    EnsamMammaTillTvå skrev 2012-08-26 10:23:31 följande:
    Tack! Får jag i mig ett linfrö är det totalstopp i minst en v tyvärr. Men ska testa kokosfett, antar att det inte är silverpaketet som gäller utan något annat. Vad tycker ni? Smaksatt eller smaklöst kokosfett?

Jag tycker om kokos och tycker att de smaksatta är bäst. Använder Kung Markattas kokosolja som jag köper på ICA Maxi. På vårt ICA Maxi står den brevid kokosmjölken. Tycker Renée Voltaires kokosolja är ännu godare men lite väl dyr. På vårt Coop Forum finns det en särskild hylla med Renée Voltaires produkter.
  • Lady Maria
    Martina 76 skrev 2012-08-27 12:19:48 följande:
    Har tagit en MBC två mornar i rad nu (gott!!!) och idag är jag så jäkla hungrig att jag var tvungen att åka hem och käka lunch. Jag äter ALDRIG lunch! Man kan ju bara hoppas att jag lyckats chocka kroppen och satt fart på maskineriet! Men ärligt talat så känns det lite drygt om jag måste börja dra med mig matlåda till jobbet igen. :-/

Använde du stavmixer till MBC´n? Funderar på om man kan köpa en batteridriven lattevisp och ha på jobbet?
  • Lady Maria
    Martina 76 skrev 2012-08-27 16:40:15 följande:
    Japp! Stavmixer. Räcker en lattevisp för att få bra konsistens tror du?

Jag ska prova och köpa en lattevisp. Återkommer när jag har provat.
  • Lady Maria
    Såphia skrev 2012-08-30 06:55:11 följande:
    Ninis: bra! Då måste jag prova det! Låter vedervärdigt, precis som äggmjölk...

Jag tycker att MBC är godare än äggmjölkslatten som jag har provat.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**