Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-04-11 10:53:18 följande:
    Kan absolut vara så. Vad väger du, till vilken längd? hur många kilon till tycker du ska bort?
    jag kan tydligen äta jättestrikt på ca 1300 kcal per dag, eller ganska liberalt ca 30 gram per dag och ca 2000 kcal med samma resultat. Jag pendlar ca 2 kg upp och ner med jämna mellanrum, precis om jag brukar göra kring min normalvikt. Så LCHF verkar nöjd med den här vikten. Kan absolut vara samma sak för dig!

Jag står ju inför beslutet att pausa i LCHF:andet och köra på nåt drastiskt ett tag för att se om det går att chocka igång kroppen på det viset. Jag är fullt medveten om att det inte är det hälsosamma i längden, men just nu börjar det kännas som att jag måste prova för att se! Det kanske inte händer nåt med vikten då heller, då får jag ju helt enkelt bara inse fakta... 
    Jag är 175 cm och pendlar mellan 67-69 kg. Skulle vilja gå ner till 63-64 kg. Jag tycker själv att jag har några kg för mycket, men de är ju bara kosmetiska så det kan ju vara så att min kropp är "nöjd".

De sista kilona är tuuuuuunga och jag vill inte svälta mig för att nå dit. Känns inte som rätt väl även om det är fullt möjligt. Nu drar ju joggingsäsongen igång så jag hoppas på att tappa det sista den vägen.
  • Martina 76
    jeng skrev 2011-04-11 10:53:18 följande:
    Kan absolut vara så. Vad väger du, till vilken längd? hur många kilon till tycker du ska bort?
    jag kan tydligen äta jättestrikt på ca 1300 kcal per dag, eller ganska liberalt ca 30 gram per dag och ca 2000 kcal med samma resultat. Jag pendlar ca 2 kg upp och ner med jämna mellanrum, precis om jag brukar göra kring min normalvikt. Så LCHF verkar nöjd med den här vikten. Kan absolut vara samma sak för dig!

Jag står ju inför beslutet att pausa i LCHF:andet och köra på nåt drastiskt ett tag för att se om det går att chocka igång kroppen på det viset. Jag är fullt medveten om att det inte är det hälsosamma i längden, men just nu börjar det kännas som att jag måste prova för att se! Det kanske inte händer nåt med vikten då heller, då får jag ju helt enkelt bara inse fakta... 
    Hur lång är du, hur mycket väger du och hur mycket vill du tappa? Nyfiken på om våra kroppar hittar jämvikten tidigare än vår egen uppfattning.
  • Martina 76
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-04-11 11:12:52 följande:
    Prova köra en detox? :) (Nu menar jag inte en detox där du bara äter grönsaker i en månad.) Jag håller på med en utrensningskur nu, en homeopatisk. Det är tabletter och en vätska som man ska ta några droppar av osv. Du kanske fortfarande har en del skit i kroppen som behöver komma ut som hämmar viktnedgången.

Men jag är allt annat än expert, men kom bara att tänka på det ^^
    Jag har tidigare kört detox ett par gånger per år, men då var det på fruktjuicer och andra saker som numera är aja-baja. Kan du ge mer info om din detox. Kör du den parallellt med vanligt mat eller är det en faste-detox?
  • Martina 76
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-04-11 11:34:44 följande:
    Jag äter precis som vanlig, alltså lchf. Sen är det rekommenderat att minska intaget av "giftiga substanser" och sen ska man gärna dricka mycket. Man börjar morgonen med att blanda 20 droppar av denna "vätskan" i ett glas vatten sen är det 2 olika "mediciner" vilka man ska ta 2 tabletter av varje morgon middag och kväll.
    Just denna detoxen jag kör ska "reglera det extracellulära rummet" samt "aktivera det biologiska filtret".

Min mamma är homeopat och hon har gett mig detta. Det finns olika detoxer men hon valde denna till mig eftersom hon kollade mina ögon å såg att ja hade massa skit i kroppen osv.

Kan försöka förklara mer senare, men nu ska jag till jobbet :)  

Läste igenom vad jag skrev nu å märkte att det låter ganska flummigt så ja ska nog förklara bättre senare, haha
    Var kan man köpa "din" detox-kur?
  • Martina 76

Är trött på att kroppen inte svara på LCHF för att få bort se sista kilona så nu ska jag testa att fettfasta i en vecka. Någon som har provat? Man ska i stort sett bara få sin energi från fett och äta 5x200 kcal om dagen.

• Martina 76

Vet inte om någon är intresserad, men nu har jag snöat in mig på det här med att fettfasta. Har tänkt att äta enligt följande i 4-7 dagar. Längden lite beroende på hur det går och hur jag mår:

8.00    50g knaperstekt bacon (172 kcal, 85E% fett, 15E% protein)
    12.00  20g rökt lax + 25g majonnäs (243 kcal, 92E% fett, 8E% protein)
    15.00  60 ml creme fraiche + 2 msk stenbitsrom (219 kcal, 87E% fett, 8E% protein, 5E% kolhydrater)
    18:30  30g paranötter (203 kcal, 90E% fett, 8E% protein, 2E% kolhydrater)
    20:00  60g blå castello (227 kcal, 80E% fett, 18E% protein, 2E% kolhydrater) 

Summa summarum: 1095 kcal, 89E% fett, 9E% protein, 2E% kolhydrater.

Jag får en kick av att plåga/driva mig själv så det här  kan vara en bra metod för mig att få bort de där sista envisa kilona. Ska bli intressant att se hur det går...

• Martina 76
    Martina 76 skrev 2011-04-20 16:24:05 följande:
    Vet inte om någon är intresserad, men nu har jag snöat in mig på det här med att fettfasta. Har tänkt att äta enligt följande i 4-7 dagar. Längden lite beroende på hur det går och hur jag mår:

8.00    50g knaperstekt bacon (172 kcal, 85E% fett, 15E% protein)
    12.00  20g rökt lax + 25g majonnäs (243 kcal, 92E% fett, 8E% protein)
    15.00  60 ml creme fraiche + 2 msk stenbitsrom (219 kcal, 87E% fett, 8E% protein, 5E% kolhydrater)
    18:30  30g paranötter (203 kcal, 90E% fett, 8E% protein, 2E% kolhydrater)
    20:00  60g blå castello (227 kcal, 80E% fett, 18E% protein, 2E% kolhydrater) 

Summa summarum: 1095 kcal, 89E% fett, 9E% protein, 2E% kolhydrater.

Jag får en kick av att plåga/driva mig själv så det här  kan vara en bra metod för mig att få bort de där sista envisa kilona. Ska bli intressant att se hur det går...

Ingen mer än jag som är nyfiken på att testa?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**