spökplumpen skrev 2012-06-05 10:26:16 följande:
Du kanske ska göra som jag? Det största är att jag började intervallträna på mitt gåband. Och sen såg jag även över kosten och insåg att jag äter för mycket för min målvikt. Mitt mål är 57 kg och då ska jag bara äta 57 g protein om dagen, vilket motsvarar en halv kycklingfilé eller laxfilé. Innan åt jag en hel och det säger sig självt att man inte kan ligga på samma nivå på maten och tro att man ska fortsätta tappa vikt i all evighet. Ju mindre kroppen blir desto mindre behöver den. Jag hade gått ner 8-9 kg när jag hamnade på min platå, nu har det kommit igång igen. Jag har även skippat grädden i mitt te, men det tror jag egentligen inte gör så mycket till eller från. Särskilt inte eftersom jag har börjat fuska med ty med kokos på kvällarna bara för att det är så gott.

Med dagens vägning så har jag mindre än hälften kvar nu, exakt 10 kg idag.
Oj det var inte mycket protein. Jag får räkna på det om det inte hjälper att minska på mejerierna som är mitt första test.
Jag önskar att jag ska finna någon ork till träning igen så kanske det hjälper mig med.
Roligt att det går bra för dig och att du fortsätter neråt. Jag hoppas att det släpper för mig med snart.
banantelefon skrev 2012-06-05 10:45:47 följande:
Okej brudar, "böna" dvs min dotter - kärt barn har många namn ;), har önskat tacos till middag idag.
Hur är det med kryddningen av färsen?
Använder ni tacokryddan eller kör ni heller med spiskummin/chili/salt/peppar?
Förut har jag använt santa marias tacokrydda men köpte nu den på lchf butiken. Blev dock besviken på "taco" smaken. Det blev bara starkare och starkare ju mer jag kryddade men den goda smaken uteblev och barnen ratade det pga det.
Är det någon som vet vad man kan ha i mer för att det ska bli godare smak?
LokesMammi skrev 2012-06-05 10:56:42 följande:
Vi har tagit vanlig tacokrydda. Sen har jag ätit de hårda ist för det mjuka, tills jag kom på att det är ju för tusan majs. hehe
Menar du att du har ätit nachos? Jag gör alltid ostchips till. Supergott tillbehör.