Inlägg från: solrosen81 |Visa alla inlägg
  • solrosen81

**Den stora feta LCHF-tråden**

klara07 skrev 2011-04-17 09:06:58 följande:
    Hej "tråden"
    Kör inte LCHF utan GI, men hoppas att jag får vara med här iaf.
    Har kört Gi fas 1 sen 17/3 och jag tycker det funkar jättebra.
    Nu till min fråga - Kan man bara köpa Sucrin över nätet el finns det kanske nån affär i Gbgs trakten som säljer den?
    ICA Maxi i Torslanda har Sucrin.
  • solrosen81

Nu har jag varit "duktig" och inte vägt mig på ett par dagar och även dragit ner lite på intaget. Har tagit en Ägglatte till lunch bara för att dra ner på kohydraterna och grädden. Så idag när jag vägde mig hade jag förhoppningar om att ha gått ner under 67 men icke. Nu väger jag istället över 68 Skrikandes Då jag är stressad över vår resa så var det väldigt nära att jag drog med mig pulvret till jobbet istället. Men sansade mig och insåg att det är snart påsk iaf.

Nu ska jag lägga in gårdagens mat på matdagboken så får vi se hur det ser ut.

• solrosen81
    Teskedsmamman skrev 2011-04-18 22:15:16 följande:
    Har suttit och kollat nu, matdagboken räknar inte om till E% vad jag kan få fram..

På matdagboken fick jag:
    Fett: 77,34% (223 gr)
    Proteiner: 14,95% (93 gr)
    Kolhydrater: 7,71% (15 gr)

På minmat fick jag:
    Fett: 83% (187,99 gr)
    Proteiner: 14% (72,80 gr)
    Kolhydrater: 3% (15,94gr)

För inte kan väl två ställen räkna så olika annars, på samma siffror?
    Men när jag är inne på matdagboken så står det att den räknar i E%
  • solrosen81
    Faile skrev 2011-04-19 14:18:47 följande:
    Nu blev det så tyst, så jag måste kanske förtydliga att jag skojade

Min man påstår nämligen jämt att jag är så dålig på ironi, medan jag hävdar att det är han som inte fattar ironi. Men så tänkte jag att tänk om han har rätt och nu sitter alla och blir skitsura på mig för att jag är så elak
    Haha, det där läter precis som mig. Jag är ironisk väldigt ofta men det verkar som om att folk tror att jag är helt allvarlig. Och detta påpekar min man för mig ganska ofta men jag fortsätter självklart ändå för det är ju så jag är.
  • solrosen81
    Teskedsmamman skrev 2011-04-19 21:49:12 följande:
    Fast nu har jag valt ett tredje alternativ faktiskt.... dumbbell.se för de har appar till min "droid", så jag kan föra in direkt i köket!!! Och den är ganska likvärdig matdagboken.
    Åh den får jag ta och kolla upp.
    Maddisen80 skrev 2011-04-19 20:58:46 följande:
    Hej de lär bli svårt att välja vad man ska äta till påsk
    Jag har tur som har en syster och mamma som också äter enligt LCHF så vi ska nog lyckas göra mat som passar oss med.
    Det stora problemet är ju godiset för mig. Men jag hoppas att jag ska klara av att motstå det. För att jag ska lyckas ska jag idag göra bounty och chokladtryffel så jag inte ska falla dit på allt det andra.
    trazzlan skrev 2011-04-19 21:46:27 följande:
    Varför inte ägg
    Många ägg lär det bli
    Linda1976 skrev 2011-04-19 20:52:57 följande:
    På Maxi finns Valio, Arla, Skånemejerier och Lindelövs (kanske det heter). Så då väljer jag Skånemejeriers eftersom jag är lokalpatriot
    Jag har faktiskt bara ätit bregott. Kanske är dags att vidga mina vyer och prova på ngt annat.
  • solrosen81
    adams family skrev 2011-04-20 07:20:01 följande:
    Då har jag vart igång i tre veckor då och är minst sagt nöjd..mätte midjan igår 12cm minus två byxstorlekar och mår fantastisk...
    Våg har jag ingen så om jag tappat ngt i vikt får jag veta nästa gång jag springer på en.

Lite roligt ang minskning i mått är att jag har tappat där jag velat och över brösten har jag inte tappat en milimeter vilket annars brukar vara det första ställe det händer ngt...sökte lite på detta fenomen igår och det visade sig att jag inte är ensam om detta kostdoktorn hade ett inlägg om just bröstens vara eller försvinna...

Bara några cm kvar till målmått nu sen får jag inte tappa mer och hoppas kroppen tänker se till det själv...
    Grattis! Vad roligt med så bra resultat.
    Faile skrev 2011-04-20 09:13:42 följande:
    Grattis vad kul!!

Ja, det där med brösten är ju inte så trevligt för alla. Jag har minskat i omfång överallt, magen har minskat jättemycket osv, men inte brösten och jag har stora bröst. Helt plötsligt ser jag ut som en tuttlisa istället för fetknoppen, vilket iof är bättre men inte kul.
    Jag hoppas verkligen att mina bröst minskar så småningom för jag tycker ärligt att det endast är jobbigt med stora bröst.
    Mina bröst har minskat rejält när jag har gått ner i vikt och det uppskattar jag. Vad konstigt att just brösten inte släpper på fettet. Men tillslut kommer det ju inte finnas något annat ställe att ta av så då minskar säkert de med.
  • solrosen81

Moiraine: Sist tyckte jag att det smakade lite konstigt pga sukrinet. Har du i 1dl sukrin eller tar du lite mindre?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**