Inlägg från: solrosen81 |Visa alla inlägg
  • solrosen81

**Den stora feta LCHF-tråden**

Har precis varit ute på en joggingtur.Jag är så glad att det fungerar lika bra att springa utan kolhydrater.

• solrosen81

Idag åt jag något av det godaste jag ätit sen jag började med detta. LASAGNE!

http://frokenfrau.blogspot.se/2011/03/lasagne-lchf.html men istället för zuccini så gjorde jag lchf pasta efter detta recept.
     LCHF-PASTA
    4 ägg
    1,25 dl philadelfiaost (ca 125 gram)
    ½ dl fiberhusk
    ½ tsk salt
    Vispa ägg pösigt. Blanda i osten och fortsätt vispa. Fiberhusk och salt och vispa lite till. Häll smeten på ett bakplåtspapper och bred ut över hela plåten. Lägg ytterligare ett bakplåtspapper ovanpå och tryck ut lite. In i ugn i 10 minuter på 150 grader. Ta ut och låt svalna. Ta bort översta pappret och skär i tunna strimlor  

Det blev riktigt mumsigt.   

• solrosen81
    Glass skrev 2012-04-23 20:24:17 följande:
    Det enda som jag verkligen saknar när det gäller det här ätandet är bröd. Gott bröd, gärna så att man kan rosta det. 
    Jag hoppas mycket på mitt kokosmjöl som kommer hem i veckan, hoppas, hoppas att det går att rosta det brödet och att det inte smakar ägg... 

Såg du mitt recept på bröd som jag la in häromdagen? Jag tycker att det inte alls är lika "äggigt" som vissa andra och det är även gott att rosta.
  • solrosen81
    Glass skrev 2012-04-23 22:17:31 följande:
    ja, jag vet att du la in det och jag vet att jag sparade det, men jag kommer inte ihåg vad jag döpte det till, så det heter typ bröd 1 eller bröd 2 eller bröd... osv. 
    Det var ganska många recept som sparades på en gång och jag visst såklart vilket som vad vilket... då...  
    Du får leta då.
  • solrosen81

Jag letade efter LCHF bilagan dagen efter den kom ut men den var redan borta då. Så den verkade populär.

Fiskbiffar är ju väldigt gott. Jag har köpt det ett par ggr på fiskaffären vid jobbet men har förstått nu att de har ströbröd i. Får göra egna istället.

• solrosen81
    korin skrev 2012-04-24 15:34:23 följande:
    hoho! Någon som vet hur man mäter av ketos stickorna?
    Jag försökte läsa bruksanvisningen men det är tyvärr inte min starka sida.
    Är man i ketos om det är mörkt eller ljust på stickan?
    Ju mörkare desto bättre.
  • solrosen81
    Hon den där skrev 2012-04-25 08:30:16 följande:
    ingen som vet vilket bästa sötningsmedlet är?
    Jag har endast använt sukrin. Men tydligen ska det bli bäst om man blandar dem.
  • solrosen81
    Hoppet 3 skrev 2012-04-25 08:08:35 följande:
    Startar om med PF till helgen. Har givit upp att följfölja PF efter de avsteget jag motvilligt har gjort
    pga hormoner.

Snart nya tag och de ser jag fram emot! Solig

• solrosen81
    sara1981 skrev 2012-04-25 08:13:16 följande:
    Idag ska jag på fettmätning, ska bli mycket intressant! Ångrar dock att jag inte gjorde nån mätning innan starten, det hade ju varit superkul att se.
    Det hade varit roligt att testa. Vart går du då och vad kostar det?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**