Inlägg från: solrosen81 |Visa alla inlägg
  • solrosen81

**Den stora feta LCHF-tråden**

mrsIce skrev 2011-04-20 09:44:19 följande:
    Åh, hjälp mig!!! Hela min arbetsplats är fylld med stora påskägg med godis och jag VILL HA! Idag är dessutom min 100 dag med lchf, så jag borde verkligen inte "fira" med godis...
    Vi fick också massor med godis till jobbet igår eftermiddag. Det luktade så gott. Tur att jag är hemma och vabbar idag.
    Nej du vill inte ha jag lovar. Det är inte så gott som det ser ut. Om du äter så blir du bara illamående och kommer att ångra dig resten av dagen.
  • solrosen81

Nu har jag gjort lite bountys som står och svalnar i kylen. Jag skulle även göra tryffel men den skar sig totalt. Hur lyckades jag med det egentligen. Skrikandes 300gr choklad åt H-vete.
    Och inte nog med det, Jehovas kom precis förbi och förgyllde min dag med sina kloka ord. Jag lovar att om jag skulle vara intresserad av deras tro skulle jag komma till dem.

• solrosen81
    mikroE skrev 2011-04-20 11:36:41 följande:
    Jag har aldrig sötning  i bounty, jag tycker kokoset gör det nog sött. Mannen gnäller dock att det inte är sött nog men då blir det fler bounty till mig... *nynnar glatt* Ska definitivt göra det i morgon inför påsken. Dessutom ska jag göra chokladtryffel med mandelsmör, goooottt
    Jag hade i ungefär hälften av sukrinet nu och hoppas på att det blir bra
    yena89 skrev 2011-04-20 10:38:02 följande:
    Då har man vart på intervjun och det blir inte hemtjänsten. Tackade nej för det var 90% ensamjobb och jag har inte tillräcklig med erfarenhet för det känner jag. Samt att jag itne har bil så det kan bli svårt menar hon., Men hon ska skicka tillbaka ansökan och skriva att jag passar bättre på ett boende och hon skulle lägga in ett gott ord för hon tyckte jag var trevlig hihi

Ikväll ska vi äta den där fisken som Anna skipper gjorde, med spenat och grädde över, mumms!
    Då håller jag tummarna för att du får ett annat erbjudande inom kort.
  • solrosen81
    ThePointOfItAll skrev 2011-04-20 12:01:12 följande:
    Att rekommendera någon som frågar om lätt lchf-mat att käka ute(alltid för att slippa laga mat) och bl.a kinamat är lite lustigt tycker jag, hoppas det inte är någon i tråden som tar åt sig Jag tycker bara det var lite snett... Kinamat är ju fullt med rent, tillsatt socker+ en massa färgglada grönsaker. Det kan man väl käka någon gång men knappast ofta.
    Är det någon i denna tråden som rekommenderat det??
  • solrosen81
    Faile skrev 2011-04-20 12:05:27 följande:
    Gott blir det oavsett, det kan jag nog lova
    Sedan har ju alla olika smak så man justerar lite med tiden, men tror nog de kommer smaka.
    jag är också säker på att det kommer bli smarrigt.
  • solrosen81

Nu har jag läst denna tråd i flera månader så det är dags att börja skriva lite också. Nu har jag gått på LCHF sen 1:a februari men har har testat i omgångar innan så jag är inte nybörjare på detta. Dock verkar min kropp inte vilja släppa ifrån sig något fett, antagligen pga att jag har plågat den med pulver och skit innan. Men jag älskar denna kosten så jag ger mig inte.
    Tänker gå med i viktutmaningen på skoj så får vi se om det blir ngt resultat.

• solrosen81
    stjierna skrev 2012-04-20 09:38:09 följande:
    Samma som min kropp - jag gick ner 3 kg snabbt (första veckorna), men nu står det tvärstill. Jag tror min kropp är livrädd eftersom jag innan har plågat mig med soppor/shakes och tillochmed haft perioder där jag knappt ätit alls.... ;) Men jag ger mig inte heller, det är så god mat och i övrigt mår jag SÅ bra av att äta såhär! Jag ska visa kroppen! :P
    Skönt att inte vara ensam om problemet.
    Jag provade periodisk fasta några dagar i veckan men tänkte sen att det kanske är bättre att vänta med det till kroppen verkligen har vant sig vid att den får ordentligt med mat annars kanske den tror att jag försöker svälta den. Jag har ju mycket mer än 5kg att gå ner.
  • solrosen81
    stjierna skrev 2012-04-20 09:50:00 följande:
    jag gick också på att testa det - tänkte att det var en quick fix att tappa lite mer än ett kilo veckan, men jag har ju bara ätit LCHF sen mars så min kropp fick panik och sparade ALLT istället så jag gick upp i vikt av fastan :P Nu äter jag frukost - lunch - middag och om jag är sugen på något emellan så tar jag en ölkorv och lite ost typ. :) Det var så jag åt första veckorna när jag gick ner i vikt, så jag gissar att det är det som funkar för mig. Nu ger jag kroppen lite tid igen att förstå att jag inte tänker svälta den, utan att det kommer få mat. Jag tänker att det är egentligen itne viktigt hur snabbt jag går ner kilona (och när jag tänker efter är ju mellan ,05-1 kg/vecka MER ÄN VÄL) eftersom jag ändå har 20 kgs övervikt så riskerar jag ju massa löst skinn om jag tappar 10 kg/vecka ;)
    Ja det är nog lika bra att ta det lugnt och inte tänka så mycket på det så släpper det säkert till slut. Jag har inte vägt mig på flera veckor men det känns som om att jag inte har gått ner ngt alls. Imorgon ska jag ställa mig på vågen igen.
  • solrosen81
    lovas skrev 2012-04-20 10:04:37 följande:
    Hoppar på! Började på 80 kg i mitten av februari i år.

Har ingen vikt från fredag förra veckan, däremot en från onsdagen (den 11).
    Då var den 70,4.
    Imorse när jag hoppade på vågen: 67,7 kg.

Alltså -2,7 kg. På 10 dagar!
    12,3 kg totalt.

Helt sjukt vad glad jag är!
    Åh vad roligt för dig!
  • solrosen81

Jag har tänkt väga maten och lägga in på matdagboken i några dagar för att se vad jag får i mig egentligen.
    Igår såg det ut så här.

fett 129gr,  protein 64gr,  kolhydrater 7gr.

Vad tror ni om det? Vanligtvis ligger jag lite högre på kolhydraterna då jag brukar äta mer grädde. Igår drack jag endast en kopp kaffe med grädde och kokosfett till frukost. Idag blir det nog mycket mer fett då jag startade dagen med en ägglatte.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**