Inlägg från: solrosen81 |Visa alla inlägg
  • solrosen81

**Den stora feta LCHF-tråden**

mammelie1891 skrev 2012-05-03 20:22:48 följande:
    Solrosen81: nä eller hur! Jag har svårt att tänka mig att mindre än 1 dl guacamole gjord på 34% creme fraich och avokado innehåller 14g kolisar... nåt lär va fel...
    Om guacamole innehåller så mycket kolisar så kanske det inte är så konstigt att jag går upp i vikt.
    Det låter i alla fall helt fel.
  • solrosen81

Jag var såå nära att köpa en chokladkaka idag.  Fick ett hemsk sug under eftermiddagen och kunde inte riktigt hantera det. Som tur var hade jag min yngsta son med som rev i allt i butiken och fick mig därför skynda mig till kassan istället. Så det tackar jag honom för. Undrar varför jag fick sånt sug efter socker just nu efter så här lång tid. 

Kanske beror det på min coleslaw till lunch. Dock har jag inte känt at det förut.    

Boost: Recpet på falsk potatissallad tar jag tacksamt emot.

Hon den där skrev 2012-05-07 18:48:23 följande:
    Idag har jag fuskat lite, jag har haft enromt sug så jag åt detta:

Köpte färdiga hamburgare och stekt, scan Bistro tror jag dom heter. Hade på 2 skivor smältost, 2-3 msk hamburgerdressing och 2-3 msk majonäs. 1 tomat.

Efter det tryckte jag i mig ca 600g färska jordgubbar med vispad grädde smaksatt med vanilj.

Jag åt det på förmiddagen och börjar bli hungrig igen.

Är det riktigt illa det jag ätit?          
    Inget att hänga upp sig på. Som sagt så är det iaf bättre än godis,chips eller glass. 

• solrosen81
    Allrona skrev 2012-05-07 21:42:20 följande:
    Jag var också nära att köpa mjölkchoklad idag. Har mens och migrän och var så j-a sugen på choklad. Stod framför marabou-hyllan men tog ett klokt beslut och styrde fötterna till mörka chokladen istället. Har lyckats vräka i mig ca 75% av kakan vilket är på tok för mycket, men i alla fall bättre än om jag hade köpt marabou som mitt sug sa till mig att göra.
    skönt att inte vara ensam om sina cravings. Hoppas att det är borta imorgon igen.
  • solrosen81
    mammelie1891 skrev 2012-05-08 09:14:11 följande:
    Nya kroppsbilder i bloggen (smög sig visst in lite ny vikt där oxå.. )
    Kolla gärna!
    bra jobbat mammelie! Önskar att det hände mer på mig med.
  • solrosen81
    vivi85 skrev 2012-05-11 07:07:33 följande:
    Åhh!! Arg jag är på mig själv.. :( igår kväll var jag dödstrött efterv6 långa arbetsdagar.. Så det slutade med pizza... :( ångesten är stor idag.. Men kör på som vanligt och struntar i snedsteget.. :(
    Gör en egen pizza nästa gång ni vill äta det. Även barnen uppskattar lchf pizza.
    HokusPokus skrev 2012-05-11 08:12:22 följande:
    Precis samma här.
    Jag har så´jäkla dålig karaktär, när jag absolut inte kunde komma på nån middag som kändes lockande och sambon bönar och ber om att vi ska köpa pizza så gav jag med mig. (Utan nåt direkt motstånd) Jag fullkomligt älskar pizza och förstår inte hur jag ska kunna leva utan det.
    Efteråt straffades jag med ont i magen, uppsvälld till tusen och galet trött resten av kvällen. Att man aldrig lär sig.  
  • solrosen81
    Krambjörn skrev 2012-05-11 08:38:01 följande:
    Ni som bara hållt på några veckor eller 1 mån har ni gått ner en del eller lite?
    Jag har hållit på i drygt 3månader och har endast gått ner 7kg så här går det segt. De senaste fyra veckorna har jag först gått upp ett kg och sen ner ett.
  • solrosen81
    Krambjörn skrev 2012-05-11 09:26:39 följande:
    HAr ni haft några besvär i början???

Alltså som jag tidigare sagt så är man lite rädd också då det snackas massa om just LCHF både ris och ros men framförallt att detta skall vara farligt och för hjärtat, och just det när folk nämner det gör mig fasligt rädd.

Nej jag hade inget direkta besvär förutom en hemsk sockerabstinens. Iofs blev jag lite yr i början om jag reste mig hastigt. Men det kan jag fortfarande bli ibland. 

Jag ser ingen anledning att vara rädd.  Jag är mest rädd för vad allt socker har gjort med min kropp. Min mamma fick diabetes för drygt ett år sedan och det vill jag inte ha.
  • solrosen81
    mammelie1891 skrev 2012-05-11 09:12:06 följande:
    Efter 8 veckor luktar och smakar det fortfarande röv i min mun. Tungan ute Undrar hur mycket skit jag hade som skulle bort ur kroppen egentligen? Inte konstigt att jag va sjuk och hade konstant ont förut...
    Det smakar apa i min mun med men det går i vågor. Ibland går det någon vecka utan problem och sen kommer det tillbaka av någon anledning.
    LinaLoj skrev 2012-05-11 09:41:10 följande:
    Jag har ätit bra mat nu i tre-fyra veckor och ÄR SÅ JÄKLA STOLT över mig själv!!! X) Jag är sockermissbrukare men  tog tag i det och har inte ens SAKNAT choklad ( my drog of choice) på denna tiden. Alls.
    Maten flyter på bra och jag som ogillat att laga mat längelänge tycker nu att det är riktigt kul. Det är så roligt att laga mat med fina råvaror och ha koll på vad allt innehåller.
    Sover bättre är urpigg och ORKEN är tillbaka.
    Blir helt förskräckt när jag ser vad min pojkvän stoppar i sig. Han kommer överleva oss alla för han konserveras innifrån.

Iallafall så har jag börjat käka/svepa frön, heter de physsillium?de som man blötlägger, för min numera lite tröga mage. Men vad hjälper bäst egentligen? Plommonpure?
    Klart att du ska vara stolt.
    Det bästa mot trög mage tycker jag är kokosfett. Fungerar utmärkt för mig.
  • solrosen81
    Callina skrev 2012-05-14 09:00:45 följande:
    Ja, kanske är den bästa lösningen.

Äggmjölk.. jag har provat dricka råa ägg men jag klarar det bara inte, fy vad jag hulkar... fast jag vill.
    Om du dricker kaffe kan du göra en ägglatte. Då känner man inte smak av ägg alls. Och så är det en mättande och bra frukost som man står sig länge på. Jag gör den på två ägg och 25gr smör. Sen häller jag i 3dl kaffe och kör med stavmixern. Blandar ofta i lite kanel och vanilj med. Supergott.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**