Inlägg från: solrosen81 |Visa alla inlägg
  • solrosen81

**Den stora feta LCHF-tråden**

Callina skrev 2012-05-14 09:27:55 följande:
    Aha - det ska jag prova!! Är fortfarande lite rädd för konsistensen dock, den där äggvitan... huh...  smälter du smöret först då?
    Det blir ingen annan konsistens än vanligt kaffe med mjölk. Nej jag smälter det inte jag häller på hett kaffe så löser det sig ändå.
  • solrosen81
    TomMon skrev 2012-05-14 15:42:52 följande:
    Hur ska man tänka under jämviktsfasen? Jag tror inte jag vill gå ner mer nu, hur tänker ni då? Jag kommer liksom inte på något jag vill lägga till kosten, har ju lärt mig leva utan tex potatis o ris nu..
    Bär, yoghurt, lite rotfrukter kanske.
  • solrosen81
    Boost skrev 2012-05-15 13:41:35 följande:
    Jag har inte lyckats hitta något mandelmjöl. Har fått mala mitt eget istället, tar ju lite tid men det funkar :)
    Här i Göteborg finns det mandelmjöl på Maxi och Lidl. Det finns säkert på fler butiker men det är de enda ställen jag har handlat det på.
  • solrosen81

På Maxi har de Risentas mandelmjöl. Det står bland fröerna. Det är ett gult paket med macarons på framsidan.

• solrosen81
    Hoppet 3 skrev 2012-05-15 14:05:36 följande:
    Vill bara inflika på mandelmjöl som köps både på Lidl och maxi eller kvantum.
    Står där inte angivet KH på paketet ska man helst inte handla de. 
    Kan vara alldeles för många Kh/100 g.
    Köp helst på hälsokost butikerna där du bor eller på nätet. 
    Hm, jag trodde att mandelmjöl var endbart mald mandel och därför ungefär samma mängd kolhydrater i alla olika sorter. Men så är väl inte fallet då. 
  • solrosen81

Nu var jag inne på risentas hemsida och där stod det att det va 5g kh/100gr så då forsätter jag köpa den.

• solrosen81
    skånetös78 skrev 2012-05-15 15:28:54 följande:
    Det skiljer sig en del beroende på vilken sorts mandel som används (finns flera olika typer av sötmandel) i vilken mark det är odlat samt hur mjölet har tillverkats. Jag trodde också att "mandel som mandel" liksom men nepp, så är det inte.
    tack.
  • solrosen81
    EEE skrev 2012-05-15 20:53:06 följande:
    Fakir dag 3! Vägde mig i morse och har nu nått min hittills lägsta vikt! Är glad att jag vägde mig för nu känner jag mig peppad till att fixa fakir i en vecka. Maten är ju otroligt trist och enformig.

Åt precis likadant som igår, haha här snackar vi fantasi.  

Hur mycket har du gått ner på dessa dagar då?

Jag tänkte köra fakir med men väntar till nästa vecka då jag får besök imorgon som stannar över helgen och då vill man ju kunna äta lite god mat. Som tur är äter både min mamma och syster LCHF så det blir bara bra mat iaf.  
  • solrosen81

Mitt kokosfett hade också smält idag så jag ställde in det i kylen.

Min helg har som för många andra spårat ur matmässigt. Jag fick ju besök av min mamma och syster och det gick bra med lchf maten tills jag gjorde supergoda lchf snickers som inte gick att sluta äta. Dessa ska jag endast göra vid väldigt speciella tillfällen i fortsättningen.
    Sen på lördagen gick jag och min syster ut och på tapas restaurang och åt lite tortillas och några kex till. Sen blev det en smirnoff Ice och en Bacardi breezer då puben vi hamnade på inte hade något vin somföll mig i smaken.  
    Vet inte varför jag köpte de då jag egentligen inte ens var sugen. Sen var ju suget tillbaka kan jag lova så det blev godis både på söndagen och igår.
    Men idag är jag tillbaka på banan och tänker inte falla tillbaka mer. Usch på mig. Känner mig alldeles svullen efter dessa dagar.      

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**