Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

standby skrev 2012-08-25 10:39:29 följande:

Det resultatet betyder att du är i ketos och har ätit lite kolhydrater. Du har med andra ord absolut inte fått i dig för mycket! Skrattande

Hur var det där med ketoner när man kört lchf ett tag, visst är det så att kroppen kan anpassa sig och inte längre läcka så mkt till urinen? Jag får nämligen i princip inget utslag alls på stickorna längre trots att jag "skött" mig.

Martina 76, svaret om att tappa i fettvikt vill jag gärna höra jag också! Jag är 174 lång och väger nu strax över 69 (började på 83,6, hua!). Är nu helt inne på att bygga muskler för det behövs verkligen, jag ligger alldeles för högt i fettprocent trots att jag har en för mig hyfsad vikt till min längd.     
    Jag ska testa att köra paleo. http://blandannat.shapemeup.se/2012/02/24/vad-ar-paleolitisk-kost/

Sen har jag också tänkt att äta mer oregelbundet. 2 mål en dag, frossa (bara LCHF såklart) en dag, fasta en dag osv. Dvs inte låta kroppen bli bekväm utan chocka den då och då. Återstår att se om det funkar.
  • Martina 76
    tiiitti skrev 2012-08-25 23:56:40 följande:

Får man äta frukt och rotfrukter??

å ingen mejeri?

Det kanske passar mer dom som tränar, än de som ska rasa massa i vikt?   
    Fast jag kör LCHF-paleo. Ingen frukt och rotfrukter. Men i och med att jag ligger i för hög ketos så behöver jag öka på kolhydraterna lite. Mer grönsaker och bär. Då kommer nog min kropp hamna i balans och bränna bättre. Just nu ligger jag tydligen så högt i ketoner att jag hamnar i svältketos.
  • Martina 76
    standby skrev 2012-08-25 23:16:13 följande:
    Bra jobbat Lokes mammi!

Paleo låter vettigt Martina. Jag är dock för hooked på ost mm för att gå på det nu. Laddar för tjejmilen nu och vill inte mecka med maten ännu. Eller så är det en för mig "godkänd" ursäkt för att jag är lite slö med matlagning och tycker det känns lite trist utan mejerier ;)
    Jag är också galen i ost och det är nog en av orsakerna till att jag står stilla i vikt. Så en tids paleo kommer nog att göra underverk för mig!
  • Martina 76
    Jag känner faktiskt redan hur kroppen är mer i balans när jag äter lite mer kolisar. Även om jag fortfarande äter väldigt lite kolisar. Suget har minskat. Visste faktiskt inte att man kunde komma i "för mycket" ketos.
  • Martina 76
    tiiitti skrev 2012-08-26 12:32:44 följande:
    Oj då! Hur vet man om man är i för mkt ketos då? jag kör ju väldigt strikt de flesta dagar. Runt 5g KH. Kan de va för lite då?
    Köp stickor och testa. Känner du att din kropp är i balans eller är du sugen att äta på kvällarna tex? Jag har haft ett jäkla sug på kvällarna och det ska bli intressant att se om det försvinner nu när jag äter lite mer kolisar. Men jag kör ju fortfarande strikt LCHF, men äter lite mer grönsaker. 
  • Martina 76
    tiiitti skrev 2012-08-26 18:00:34 följande:
    Okey jag får nog köpa stickor och kolla. Äter du mycket mejerier Martina?
    Ost är den stora boven för mig. Övriga mejerier försöker jag undvika. Men nu under september ska jag köra paleo och hoppas på att bli av med mitt ost-beroende!
  • Martina 76
    Har tagit en MBC två mornar i rad nu (gott!!!) och idag är jag så jäkla hungrig att jag var tvungen att åka hem och käka lunch. Jag äter ALDRIG lunch! Man kan ju bara hoppas att jag lyckats chocka kroppen och satt fart på maskineriet! Men ärligt talat så känns det lite drygt om jag måste börja dra med mig matlåda till jobbet igen. :-/
  • Martina 76
    Lady Maria skrev 2012-08-27 15:28:18 följande:
    Använde du stavmixer till MBC´n? Funderar på om man kan köpa en batteridriven lattevisp och ha på jobbet?
    Japp! Stavmixer. Räcker en lattevisp för att få bra konsistens tror du?
  • Martina 76
    tiiitti skrev 2012-08-27 16:42:51 följande:
    Varför MBC? istället för frukost? håller du den mer mätt på den än vanlig äggmjölk?
     Jupp, istället för frukost. Mest för att jag är lat och för att det är gott! Skulle väl behöva lite protein också kanske. Får väl slänga i ett rått ägg!

• Martina 76

Jag har upptäckt att jag har svårt att få i mig tillräckligt med kolisar. Jag hamnar i för djup ketos!!  (Eller säger man för hög ketos). Måste köpa hem nötter och mörk choklad. Körsbärstomater också...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**