Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

banantelefon skrev 2012-09-02 20:49:41 följande:
    Flickor! Har gett mig på fakir fr.o.m. idag :)
    Har förstått att smör är "okej" men är det något annat inom mejeri man fortfarande har kvar i kosten?
    Nope.
  • Martina 76
    LokesMammi skrev 2012-09-02 20:46:19 följande:
    Ne, jag vet! Ska "spara" huden till nästa unge sen ska jag ta tag i det! =)
    Den som spar han har!
  • Martina 76

Så ot som det någonsin kan bli, men ni måste bara se filmen The Intouchables - helt jäkla uuuuuunderbar!!!

• Martina 76
    Såphia skrev 2012-09-03 09:17:12 följande:
    Jag behöver er hjälp i mina funderingar. När jag mäter mitt urin med stickor så ligger jag i djup ketos. Mörklila. Jag har också fått lära mig att det mest optimala är att ligga något mer ljusrosa, alltså inte lika djupt. Och ketosen styrs bland annat av hur lite kolisar vi får i oss.

Hur kommer det sig då att Fakir är så effektivt? Borde inte farkirkosten generera sk. svältketos? Eller blandar jag ihop äpplen och päron? 
    Ja, ligger du i för djup ketos så kallas det svältketos. Den optimala är 1.5-3, dvs lite ljusare på stickan. MEN - när du mäter ketoner i urinen så kan det variera beroende på tex hur mycket vatten du druckit. Blodet ger exakta värden.

Fakir är effektivt under korta perioder men du riskerar att hamna i för djup ketos. Det är därför jag själv valt att köra paleo istället för fakir under september. Min kropp mår bättre när den får lite kolisar också. 
  • Martina 76
    Det känns som att jag  har en helt sjuuuuuk förbränning i kroppen. Idag har jag varit så varm! Ligger på ca 150g fett, 50g protein och 10 g kolisar om dagen. Känns skitbra! 
  • Martina 76
    skånetös78 skrev 2012-09-03 19:49:01 följande:
    Nu blev jag nyfiken här, varför är det inte bra att ligga i för djup ketos? Jag har mätt med stickor lite sporadiskt sen januari och alltid legat på det mörkaste fältet. Är det inte bra alltså? Jag mår prima och går ner bra i vikt. Men nu blev jag lite orolig, har aldrig läst detta tidigare.
    Kroppen kan tydligen gå in i svältläge. Men mörklila på stickorna kan ändå vara ok. Det är inte helt säkert att mäta urinen.
  • Martina 76
    Blomdahlsvensson skrev 2012-09-03 21:26:32 följande:
    Bacon blir dyrt i längden, eftersom övriga familjen vill ha annan mat
    ? Fattar inte logiken.
  • Martina 76
    Blomdahlsvensson skrev 2012-09-04 05:49:55 följande:
    Vi e sjukskrivna och det e bara sambon som har sjukpenning så precis det räcker till räkningar och mat... O eftersom bacon inte e sonens favorit så prioriteras inte det...

Här tog minsann inte Ica 5 kr förra veckan.. Och det e bara Scan som gäller
    Jag menade inte alls att kritisera utan skojade bara. Jag menar, så länge man inte slänger man så blir det ju inte dyrare för att man äter olika maträtter till middag. 

Som sagt menade inte att kritisera. Du får bunkra järnet nästa gång de har nedsatt pris på ICA!  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**