Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

EnsamMammaTillTvå skrev 2012-08-30 07:07:40 följande:
    Måste man verkligen mixa mbc? Räcker det intr att bara röra i?
    Nej du måste mixa. Annars får du dricka smörklumpar. Tanken är ju att det ska bli skummigt och härligt ungefär som en latte.
  • Martina 76
    Jag1977 skrev 2012-08-30 07:02:57 följande:
    Men hur mycket smör och hur mycket kokosolja i? (i tsk/msk) om nån ids berätta? Låter som en superbra frukost för mig som har dålig matlust på morgonen och knappt får i mig nåt. Kan man bara dricka detta så vet man att man boostat energin iaf, speciellt nu under fakiren
    Jag har ca 25 g smör och 10 g kokosolja till ett rejält glas (kanske 2.5 dl) med kaffe. Tog en sån för en timme sen som frukost och jag är såååååååååå mätt!!!
  • Martina 76

Hade för mig jag skrev detta igår men jag hittar det inte. Var iaf och tränade igår och en bra bit in på skivstångspasset inser jag att jag har haft 5+2.5, inte 2.5+1.25 kg på stången som jag hade sist jag tränade (jäkligt länge sedan). Körde biceps med 5 kg på varje sida - det har jag aldrig gjort förr! Axlar med 3.75, triceps med 6,25 osv, osv. 

Härligt att märka att gymmet gjort sitt! Jag har verkligen blivit ordentligt starkare!

Undrar hur mycket dessa muskler gör viktmässigt...?

• Martina 76
    standby skrev 2012-08-30 08:05:20 följande:
    Martina - bra jobbat där! Mitt drömscenario det där, att bli starkare.
    Det sägs ju att muskler väger mer än fett så om man tränar mkt tror jag helt klart det är värt att hålla koll på fett% mer än kg på vågen.
    Visst har du en fettmätare? Bra/dålig? Lite sugen att skaffa.
    Jag har en riktig fettmätare, caliper, men den är jättesvår att använda tycker jag. Resultatet varierar så mycket om man bara flyttar den någon cm.
  • Martina 76
    tiiitti skrev 2012-08-30 10:41:47 följande:
    Gjorde en MBC imorse. Fy så äckligt det va. Klöktes och fick tvinga i mig hälften, sen resten fick jag hälla ut i vasken. Så synd att jag inte gilla den, då den verkligen verka göra nytta. :/
    Klöktes?! Är det något dialektalt?
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-08-30 11:55:29 följande:

Jag kör oxå biceps med 5 kg på varje sida, ben med 5+2,5+2,5 på varje sida. Triceps är jag rätt svag i så där blir det 4 kg på varje sida. Axlar varierar mellan 3-4 kg beroende på vilken övning man gör. Jag känner oxå att jag blivit stark, så skönt! Och starkare ska jag bli
    Det svåra med Friskis är att varje instruktör har sitt eget pass. Kör man Body pump kan man ju verkligen maxa, men det går inte i och med att jag inte vet vilka övningar som kommer. Men som det ser ut hittills i år snittar jag på ett pass var 4e månad så det blir väl ganska svårt att maxa ändå!
  • Martina 76
    Yosa skrev 2012-08-30 19:00:01 följande:
    Finns det något mål på Mc Donalds som är LCHF-okey? Vad äter ni om sällskapet ska dit? Är det bara kaffe med grädde som är okey eller?
    Hehe...de har inte ens kaffe med grädde utan kaffe med mjölk.

Nej, det är väl inget på McD som är riktigt ok. Skulle jag måsta äta där så skulle jag nog ta en sallad utan dressing för den är väl späckad med socker kan jag tänka. 
  • Martina 76
    Körde pulspass (spinning med pulsklocka) idag efter ett bodypump pass igår med mycket vikt på benövningarna (=träningsvärk idag). Herregud vad trögt det gick!!! Helt omöjligt att komma upp i maxpuls ju. Fastnade på 85% och kom inte längre hur mycket jag än slet. Någon som vet varför det blir så?
  • Martina 76
    Limus skrev 2012-08-30 20:26:20 följande:
    Hej, hoppas någon kan hjälpa mig med en liten fråga. Det är 5:e dagen på LCHF för mig idag och jag har inte varit hungrig alls de senaste dagarna, men idag har jag varit jättehungrig. Har legat på ca 1300 kalorier de övriga dagarna och varit proppmätt, (ska egentligen ha i mig 2200 enligt matdaboken) Idag har jag ätit 1550 och är ändå lite hungrig. Har inte ätit annorlunda idag än övriga veckan.

Varför denna hunger just idag? Har inte tränat.
    Lyssna på kroppen. Är du hungrig i magen eller i skallen? Är du inte sugen utan verkligen hungrig så ÄT!!! Du har ätit väldigt lite i flera dagar så kroppen vill nog ha mer bränsle. Se till att äta bra, ej insulinhöjande mat. Gärna mycket fett så att du blir mätt och belåten. Ost med smör kanske - mums!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**