Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-08-31 18:42:34 följande:

Antar att du testat att hålla dig borta från nötter, bär, choklad och mejerier?
    Mejerier tar jag bort nu i september också. Vill inte testa för många saker samtidigt för då vet man ju inte vad som har effekt.

Men jag är ju ibland i för djup ketos så jag behöver ju lite nötter och bär. Eller iaf ganska mycket grönsaker. 
  • Martina 76
    spökplumpen skrev 2012-09-01 10:01:41 följande:
    Själv har jag dragit åt svångremmen lite. Har grönsaker i maten, men äter inga extra till. Äter fortfarande mejerier...för utan dem kan man lika gärna ersätta mat med ett piller. Och nu har kroppen börjat släppa på vikten igen, nya lägstanoteringar hela tiden. 63,1 kg idag. Funderar på att köra strikt de sista kilona nu, målet är 57 kg.
    Ost håller jag med om att det är svårt att vara utan, men övriga mejerier kan man ofta byta ut mot kokosmjölk, iaf i grytor och soppor.
  • Martina 76
    jagvetefan skrev 2012-09-01 10:37:14 följande:
    Det märks att huden blir fetare när man äter LCHF... Vilket är jättebra för mig för jag har väldigt torr hud i vanliga fall! :) men blev ändå paff idag när jag skulle smörja in kroppen efter dusch- det gick verkligen inte att smörja in! Ungefär som att jag hade en skyddande hinna! Så den vita hudkrämen fanns kvar oavsett hur mycket jag smörjde! Skumt! Men bra som sagt! :)
    Kroppen mår ju finemang på alla sätt!!

Jag kan för första gången i mitt liv använda vanligt shampo utan att bli torr och få klåda - härligt!  
  • Martina 76
    spökplumpen skrev 2012-09-01 13:12:52 följande:

Nej usch och fy, kokosmjölk är fruktansvärt vidrigt. Det tycker både jag och sambon, vilket är väldigt trist eftersom det verkar vara det enda som funkar för grabbarna. Är det åtta gånger man ska smaka saker för att börja gilla det, eller hur är det?
    Själv älskar jag kokos i alla former!
  • Martina 76
    Yosa skrev 2012-09-01 20:21:32 följande:
    Nu känner jag mig nojjig ( kanske för att vågen visade +4 hekto i morse ) åt en kebabsallad utan majs vid 13.30 och är inte ett dugg hungrig än. Är det okey med kebabsallad när man äter LCHF? Innehöll kebab, isberg, tomat, gurke, ost, sen tog jag rejält med kebabsås ( vi fick mycket sås eftersom en annan i sällskapet skulle ha kebabpizza) . Kebabsåsen är väl okey? Innehöll måltiden för mycket eftersom jag fortfarande är mätt? Jag åt inte ens upp hela. Har ca 1/5 kvar i kylen som jag tänkte ta med en karreskiva sen.
    Det kan vara en massa socker i såsen. Alltid lite risky att äta ute...
  • Martina 76
    Humlemamma skrev 2012-09-01 23:51:50 följande:
    De va som tusan, jag trodde de flesta gick ner massor i vikt v de i början, men är väl solskenshistorier då.
    De flesta tappar i vikt direkt första veckan. Det beror på att kolhydrater binder vätska och när man slutar äta dessa så tappar man 1-2 kg i vätskevikt precis i början.

Men utan att veta hur du äter, tränar, hur mycket du har att tappa är det svårt att säga något. Men ta fram måttbandet och notera dina mått så kanske du märker att du får resultat ändå även om vågen står still. Märker du att byxorna sitter lösare? 
  • Martina 76
    Yosa skrev 2012-09-02 18:41:03 följande:

Vad är MBT? Jag har bara läst om MBC? Är det the helt enkelt?
    Antar att T betyder tea...
  • Martina 76
    Yosa skrev 2012-09-02 18:51:00 följande:

Funkar lättsaltat smör eller smakar det apa? Haribget osaltat hemma :(
    Jag brukar köra med lättsaltat. Funkar fint!
  • Martina 76
    LokesMammi skrev 2012-09-02 20:27:43 följande:
    Aha. Ok!
    Har inte varit överviktig, bara mullig! Sen fick jag en bebis för snart 20mån sen jag jag skyller på! =) hehe
    Det är många som får hänghud efter att ha fött barn. Inte mycket att göra åt.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**