Segelvind skrev 2011-04-28 21:15:28 följande:
Kände mig inte som en viktväktare när jag bredde på tjockt med smör och la på 3 skivor ost......inte heller när jag dammade på 3 msk bea på tonfisksalladen....
Men både du och Denbola har rätt! Jag får panik för jag vet inte riktigt vad jag vågar äta och så äter jag inget....Du säger att det finns massor att ha med i handväskan men när jag kollar LCHF så ser jag bara kylvaror, kylvaror, kylvaror..........och en j---a massa ägg! Förlåt svordomarna men jag är så arg och besviken på dagen och hungrig....

Står och steker köttfärsbiffar just nu som jag ska ha till luch imorgon.......Något tips på vad jag kan ha till så jag inte hamnar i samma spår som idag.....
TACK för att du och Denbola orkar läsa och reflektera!
Det finns gott om LCHF-bröd som du kan ta med dig. Då kan du ju köpa smör från en restaurang eller butik om du inte har kyl du kan ha det i. Ölkorvar, rostade mandlar (bra sort, det finns kolhydratbomber), frökex, lchfbröd med inbakad ost och skinka, babybels.
För mig personligen, som måste ta med både frukost och lunch till jobbet och som HATAR matlådor och hela åbäket runt det, så var Atkins barer och shaker en räddning! Men de innehåller sockeralkoholer och självklart en del mindre bra saker, som de flesta måltidsersättningar, men för mig var det GULD att få tag på dom!
Ang din bea du åt. vilken sort var det? 3 msk av en helfet bea borde ha blivit ca 300 kcal bara det... Och så hade du redd soppa, och knäckebröd, och du säger tjockt med smör och många ostskivor..... Funderar på om du helt enklet missar i din uppskattning av mängderna? Eller om du väljer fel produkter.... Ja jag bara funderar högt...