-
Har det inte att göra med att om du häller av oljan som kommer med och sen fyller på med bra olja eller smör så fick man bra fördelning mellan omega 6 och omega3? har för mig att jag har läst om det där.... att tonisken i vattnet suger ur näringen ur fisken så den i olja är bättre, men att man inte ska äta all olja lixom....Denebola skrev 2011-04-27 22:27:24 följande:Har bara kommit till tonfisksalladen, men jag förstår inte att man rekommenderar tonfisk i olja när man samtidigt ska undvika solrosolja. Alla tonfiskburkar jag kollat på så har det varit solrosolja i. Dessutom tycker jag att den tonfisken inte är lika god. Eller är det något dåligt med vattenfisken som jag inte vet?
-
Ja, jag vet inteDenebola skrev 2011-04-27 22:45:24 följande:Fast för att balansera omega-6 måste man väl äta omega-3, och det är väl tillräckligt "svårt" att få i sig nog av det utan att dessutom behöva kompensera för högt omega-6-intag?
-
Jamen va fan SKÅL då. Fast nu är det morgon så det får väl skålas med vatten och allergimedicin...Denebola skrev 2011-04-27 22:52:02 följande:
Stoppa pressarna, Jucea står svarslös inför en fråga!
Jag föredrar tonfisk i olja. tycker att tonfisk i vatten smakar urlakat. -
Kan tillägga att jag inte har ätit tonfisk på typ 5 år så jag har inte riktigt sett nån anledningen till att läsa på...
sånt köper jag och ger till katterna ihop med överkokta makaroner. Förr var det JAG som åt mängder av makaroner och tonfisk. fy fan, levde på det under mina tonåt.... som sagt, det passar bättre som kattmat.....
-
Fick tid för min slutvägning hos dietisten igår 11 maj.... SKIT kommer inte att ha gått ner ett jävla gram sen mitt förra besök....
Jag som så gärna velat vara under 65 på slutvägningen. Det känns lixom inte färdigt annars.... Och hon tyckte det här var sista besöket för att jag kommer klara det här på egen hand. Men det känns ju inte så när man stått still i vikt i 7 månader.....
Har inte ens kollat om tiden passar än, men jag har ju lust att avboka den ändå bara för att...... -
OK, men då så! Bara ville utesluta att LCHF kanske tyckte att det var en bra vikt! Men då får du nog bara strama åt lite och ha tålamod!MamaLucy skrev 2011-04-28 08:49:34 följande:lååångt *s* väger 91 kg och vill helst väga runt 75 kg. Men jag ska ta mej i kragen och göra ett riktigt försök och hålla koll på kolhydraterna.
-
haha för att dom är dumma i huvet och inte äter kattmatProbably the best in the skrev 2011-04-28 09:41:46 följande:Men VARFÖR ska dom stackars katterna behöva äta makaroner?
-
Nej absolut inteDenebola skrev 2011-04-28 11:12:41 följande:Du tog inte illa upp va? Det var inget illa ment, jag menade bara att du brukar kunna så mycket så när du väl inte kunde var det nästan oväntat
Jag var så jäkla trött så jag kunde inte ens tänka klart ang vad som var anledningen. Tänkte det var att man skulle minska omega-6 genom att hälla av oljan, och sen öka omega-3 genom att hälla på BRA olja, men längre än så orkade jag inte tänka -
Jag är igång med mitt infoblad om Lågkolhydratkost! Kan inte garantera när det blir klart att släppas i sin
debutversion, men men... Håll till godo!
-
Nej det är inte sockret, det är lyckomedlet i kakaonofrivilligbonusmamma skrev 2011-04-28 11:57:02 följande:Hur kommer det sig att choklad är så "tröstande"? Är det sockret? För om man ex. äter en kanelbulle är det ju inte samma "tröst". Men det är ju socker i bullen med..
Skulle vara intressant att veta. Fast det det kanske bara är psykologiskt, typ att man präntat in att choklad är lifesavern lixom.
Nu låter jag som värsta psykopaten, men det bjuder jag på, hahaVad det nu heter... Det vet säkerligen nån annan här. 2 rutor (20 gram) mörk choklad och ett lagom stort glas rödvin (torrt) per dag så uppnår du maximal effekt haha. Den kör jag stenhårt på, ibland i dubbel bemärkelse... *lalalalllaaaa*