Segelvind skrev 2011-04-26 19:31:20 följande:
Amen tack för svar!

Du verkar vara en klippa i tråden. Jag funderade på om det var så. För rent matematiskt så blir ju förhållandet kolhydrater för högt när fettet är för lågt. Jag har egentligen inga "fettproblem". Hade kunnat ta 2 tsk olivolja på min lunchsallad istället för 1. Hade 1 tsk creme fraishe på min laxsallad ikväll och hade väl kunnat ta 2 tsk......Jag är bara lite.....eh....skraj.....att lixom "fetta till det". Har gått på VV innan och där räknades fettet teskedsvis typ......
Om man bara går på känslan så har dagen kännts bra fram tills nu då jag som sagt är tuggsugen!
Jag tänker typ 1 dl naturell 3%ig yoghurt med cocosflingor och linfrö i. Det borde väl göra susen I guess.....Inser att det blir mer kolhydrater på yoghurten.....men det känns som att jag får ta det ikväll!
Imorgon tänkte jag kanske försöka med äggröra med grädde i till frukost. Får steka hemma ikväll och värma i micro imorgon....
Vill bara "lugna dig" med att säga att så som du pratar tsk pratar andra matskedar eller deciliter

Nej, man inte men jag tror i allmänhet att 1 tsk CF är EXTREMT lite! 1 dl ska du inte vara rädd för. NU hade du ju iofs hamnat för högt på kolhydraterna om du hade tagit det idag. Så då får du lista ut var du har fått kolhydrater ifrån och se om du kan dra in där nånstans. självklart kan du lägga på mer olja också för att slippa kolhydraterna, men det blir ju lätt lite tråkigt i längden
3%ig yoghurt som i 3% fett? ajabaja skulle jag säga

men alltså du kan inte få allt rätt första dagarna! så är det bara. huvudsaken är att du lär dig och utvecklas
hoppas att du inte tar illa upp, eller att det blir för mycket på en gång. då ska du självklart säga ifrån!
Ang frukost med bra fördelning så har Denebola tipsat om äggmuffins. det är som omelett men i muffinsform. Kanonenkla att göra, och jättegoda att vrma i micron på morgonen!